Middel mod blinkende reklamer?
Fra : Rado

Dato : 05-07-07 12:51

Jeg er ved at være træt at blinkende bannere, reklamer og animationer
der distraherer når man læser websider. Findes der en smart løsning
der kan få dem til at "sidde stille" mens man læser? Uden af disable
java og andre ting i browseren vel at mærke.

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 05-07-07 13:34
Fra : Rado

Dato : 05-07-07 14:45

On Thu, 05 Jul 2007 14:34:22 +0200, www.netink.dk /
www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>http://www.ie7pro.com/

Tak for forslaget, men jeg kører Win2000 der er ingen IE 7 til den.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-07 14:52

http://wiki.ie7pro.com/index.php/IE7Pro_FAQ#Does_IE7Pro_work_with_IE6_.3F

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 06-07-07 15:40

On 05 Jul 2007 13:52:24 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>http://wiki.ie7pro.com/index.php/IE7Pro_FAQ#Does_IE7Pro_work_with_IE6_.3F

OK, den må jeg så kigge på alligevel. Tak!

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : John S. Thomsen

Dato : 05-07-07 14:35

Rado wrote:

> [...]
> der kan få dem til at "sidde stille" mens man læser? Uden af disable
> java og andre ting i browseren vel at mærke.

Adblock Plus [1] til Firefox er en god løsning på det problem. Begge
stykker software er gratis. Adblock Plus fjerner bannere, reklamer osv.

[1] https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Fra : Rado

Dato : 05-07-07 14:59

On Thu, 05 Jul 2007 15:35:21 +0200, "John S. Thomsen"
<john.s.thomsen@gmail.com> wrote:

>Adblock Plus [1] til Firefox er en god løsning på det problem. Begge
>stykker software er gratis. Adblock Plus fjerner bannere, reklamer osv.
>
>[1] https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

OK. Jeg bruger nu primært IE, da jeg har nogle plugin programmer der
kun virker med den. Men ellers tak.

--
Rado

Science cannot solve the ultimate mystery of Nature. And it is because in
the last analysis we ourselves are part of the mystery we are trying to
solve. - Max Planck

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-07-07 08:58

Rado wrote:

> OK. Jeg bruger nu primært IE, da jeg har nogle plugin programmer der
> kun virker med den. Men ellers tak.

Må jeg spørge hvilke plugins det er? Og om det også gælder Firefox ver. 2?
Den synes jeg nemlig generelt kører ret godt?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Rado

Dato : 06-07-07 15:41

On Fri, 6 Jul 2007 09:58:24 +0200, "Henrik Stavnshøj"
<hesta@nospam.dk> wrote:

>Må jeg spørge hvilke plugins det er? Og om det også gælder Firefox ver. 2?
>Den synes jeg nemlig generelt kører ret godt?

Det er primært Inquiry:

http://metaproducts.com/mp/Inquiry_Professional_Edition.htm

I IE kører den som sidebar (se evt. demo her):

http://www.metaproducts.com/mp/mpIQ-demo1.html

men p.t. har de ikke lavet denne feature for andre browsere (kun
context menu integration), og det ser heller ikke ud til at de har
travlt med at få det lavet.

Fra : John

Dato : 05-07-07 18:55

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at være træt at blinkende bannere, reklamer og animationer
> der distraherer når man læser websider.

- også jeg

> Findes der en smart løsning
> der kan få dem til at "sidde stille" mens man læser?

Gratis Maxthon browser har en bunke muligheder (og der er dansk sprogpakke):

http://www.download.com/Maxthon-Lite/3000-12780_4-10705969.html?tag=lst-0-2

Brug bare god tid på opsætningen, der er mange funktioner.

John

Fra : Rado

Dato : 06-07-07 15:38

On Thu, 5 Jul 2007 19:54:46 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Gratis Maxthon browser har en bunke muligheder (og der er dansk sprogpakke):
>
>http://www.download.com/Maxthon-Lite/3000-12780_4-10705969.html?tag=lst-0-2
>
>Brug bare god tid på opsætningen, der er mange funktioner.

Tak for forslaget, men jeg har prøvet den engang, og den er ganske god
ja, men der er heller ingen Inquiry sidebar til den :(

Fra : John

Dato : 06-07-07 16:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for forslaget

Velbekomme!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-07 16:34

http://klattrup.dk/maxthon.jpg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 07-07-07 13:27

On 06 Jul 2007 15:34:02 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>http://klattrup.dk/maxthon.jpg

Nå kan den virkelig køre under Maxthon? Det burde de nævne på deres
sider, alt de skriver er:

"Inquiry is also available from the right-click context menu in
Mozilla, Netscape, FireFox, Maxthon and Opera browsers. "

Intet om sidebaren.

Men jeg kan se at der snakkes om den i forummet. Ser dog ud som om den
endnu ikke virker med Maxthon 2:

http://metaproducts.com/forum/Forums_Message.asp?id=26333&pg=0

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Carl Drud

Dato : 06-07-07 16:42

On 2007-07-06, Rado wrote:

> [...]
>
> men p.t. har de ikke lavet denne feature for andre browsere (kun
> context menu integration), og det ser heller ikke ud til at de har

ScrapBook til Firefox ligner.

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/427

--
Carl

Fra : Rado

Dato : 07-07-07 13:23

On Fri, 6 Jul 2007 17:42:11 +0200, Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com>
wrote:

>ScrapBook til Firefox ligner.
>
>https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/427

Ja den ser interessant ud. Vil tage et kig på den. Tak.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : John V.

Dato : 09-07-07 01:04

> [...]
> der kan få dem til at "sidde stille" mens man læser? Uden af disable
> java og andre ting i browseren vel at mærke.

Avant Browser, kan blokkere popup, flash, ads, billeder, video, activeX,
scripts, java applets efter ønske.
Dog kan det være lidt svært at blokkere alle de irriterende Google ads, men
mange af dem kan sagtens blokkeres.

John

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 16-09-07 21:07

> [...]
>

> --
> Rado
>
> "Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless

Jeps, download Webwasher:
http://www.netzwelt.de/software-download/5050-webwasher-classic.html

Mvh. Finn