Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Rødt kryds i IE7
Fra : Anette

Dato : 03-07-07 07:48

Sidder med en nyindkøbt pc md windows vista og tilhørende IE7.

Efter et par dage begyndte den pludselig i går at vise røde krydser ved
visse billeder i browseren. Systemgendannede til i morges kl. 7. Så virkede
det resten af dagen. I dag er den gal igen UDEN at jeg har installeret noget
ekstra.

Det virker som noget JAVA der mangler, men jeg har ikke afinstalleret noget.

Norton var det medfølgende virusprogram.

Any ideas?

Anette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-07 12:07

Den 03-07-07 08.47 skrev Anette følgende:
> Sidder med en nyindkøbt pc md windows vista og tilhørende IE7.
>
> Efter et par dage begyndte den pludselig i går at vise røde krydser ved
> visse billeder i browseren.

Kan du give os en adresse til en eller flere sider, hvor det sker? Og
fortæl samtidig, hvor på siden du ser de røde krydser.

> Systemgendannede til i morges kl. 7. Så virkede
> det resten af dagen. I dag er den gal igen UDEN at jeg har installeret noget
> ekstra.

Det vil sige, de samme billeder, som tidligere er blevet vist, vises
ikke længere?

> Det virker som noget JAVA der mangler, men jeg har ikke afinstalleret noget.

Java følger ikke med i Vista, så der er det mere et spørgsmål, om du har
fået det installeret. Men giv os en eller flere adresser, så kan vi se
om det er billeder, Java eller noget helt tredje, du ikke får vist.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 13:08

> Java følger ikke med i Vista, så der er det mere et spørgsmål, om du har
> fået det installeret. Men giv os en eller flere adresser, så kan vi se om
> det er billeder, Java eller noget helt tredje, du ikke får vist.

Det kunne f.eks. være her: http://www.dmi.dk/dmi/index/

Jeg ser kun et rødt kryds i boksen til højre med overskriften "VARSLER".
Når jeg kigger fra en anden pc så står der lige nu en tekst med "Ingen
Varsler" - men på den ramte pc er der altså kun et rødt kryds.

Jeg kan ej heller se annoncen her:
http://www.computerworld.dk/art/40220?cid=1&a=cid&i=1&pos=1

Hilsen Anette

Fra : L.E.P.

Dato : 03-07-07 13:27

Tue, 3 Jul 2007 14:08:19 +0200, skrev "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk>
:

> [...]
>Når jeg kigger fra en anden pc så står der lige nu en tekst med "Ingen
>Varsler" - men på den ramte pc er der altså kun et rødt kryds.

Prøv at tømme mappen med Midlertidige Internetfiler.

Hilsen Lars

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 13:47

> Prøv at tømme mappen med Midlertidige Internetfiler.

Det har jeg forsøgt - desværre uden nogen bedring.

Anette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-07 14:10

Den 03-07-07 14.08 skrev Anette følgende:

> Det kunne f.eks. være her: http://www.dmi.dk/dmi/index/

> Jeg ser kun et rødt kryds i boksen til højre med overskriften "VARSLER".

Her bruges en png-fil. Det burde virke, så mit første gæt svarer til
L.E.Ps. Eftersom du har prøvet at tømme de midlertidige internetfiler,
så er næste gæt, at det er din Norton, der blokerer for visse billeder.
Måske fordi programmet tror, det er reklamer.

Prøv at tjekke, om ikke du har et reklamefilter i Norton, og om det gør
nogen forskel at slå det fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 14:35

> Prøv at tjekke, om ikke du har et reklamefilter i Norton, og om det gør
> nogen forskel at slå det fra.

Jeg kan ikke umiddelbart hitte noget i Norton, der skulle gå specifikt på
dette.

Og jeg kan jo se omkring 95 af billederne på siderne - det er kun nogle få,
der dørker.

Kan det være noget java, som er gået i dørken? Hvor checker jeg
java-versioner på pc´en. Tidligere var der noget under de avancerede
internetindstillinger, men dér kan jeg ikke finde noget mere.
Der er vel steder om ikke kan nøjes med den medfølgende....(?)

Anette

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-07-07 15:47

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev :

> [...]
>internetindstillinger, men dér kan jeg ikke finde noget mere.
>Der er vel steder om ikke kan nøjes med den medfølgende....(?)

Der følger ikke noget javakonsol med IE, men det er næppe
årsagen.

Du kan hente en javakonsol på
http://www.java.com/getjava/

Jeg hælder også mest til, at det er Norton, der er årsagen.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-07 15:49

Den 03-07-07 15.34 skrev Anette følgende:

> Jeg kan ikke umiddelbart hitte noget i Norton, der skulle gå specifikt på
> dette.

Jeg kender ikke Norton, så jeg kan desværre ikke hjælpe med en guide,
men jeg mener helt bestemt, at i hvert fald nogle af Nortons
programpakker indeholder noget i den stil.

> Og jeg kan jo se omkring 95 af billederne på siderne - det er kun nogle få,
> der dørker.
>
> Kan det være noget java, som er gået i dørken?

Problemet med de røde krydser har intet med Java at gøre. Men derfor kan
det jo godt være en god ide at have en virkende Javainstallation,
eftersom Java bruges i forbindelse med de fleste netbanker.

Du kan tjekke, om du har Java på denne side:
http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
Du skal kunne se en lille dansende figur.

Og du kan installere Java fra denne side:
http://www.java.com/en (knappen Free Java Download)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 16:34

Tak for de forskellige input

> Du kan tjekke, om du har Java på denne side:
> http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
> Du skal kunne se en lille dansende figur.

Jeg kan ikke se nogen dansende figur, så der er da bestemt noget, der kunne
være bedre her.

> Og du kan installere Java fra denne side:
> http://www.java.com/en (knappen Free Java Download)

Det ser ikke umiddelbart ud som om den tilbudte java-version er godkendt til
Vista/IE7 - har I erfaringer for at det går godt?

Anette

Fra : Hans

Dato : 03-07-07 17:20

Anette wrote:
> [...]
>
> Det ser ikke umiddelbart ud som om den tilbudte java-version er
> godkendt til Vista/IE7 - har I erfaringer for at det går godt?

Du læser nok ikke alt hvad der står på siden?

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Hans

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 17:25

> Du læser nok ikke alt hvad der står på siden?

Njar... - synes ellers jeg havde læst grundigt på den side, hvor jeg var
inde på - testsiden. Men kan godt se noget andet af dit link Tak for det.

Jeg prøver og ser, hvad det giver.

Anette

Fra : Hans

Dato : 03-07-07 17:36

Anette wrote:

> Njar... - synes ellers jeg havde læst grundigt på den side, hvor jeg
> var inde på - testsiden. Men kan godt se noget andet af dit link Tak
> for det.
> Jeg prøver og ser, hvad det giver.

Linket var også skrevet med meget lille skrift.

Hans