FF editor
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 17:07

Hej
Kan man benytte en anden end den i FF "indbyggede" "editor"?
Og hvordan ?
Med IE var det så smart at min normale editor var at se i kontekst
menuen, når jeg højre klikkede på en HTML fil.
Og ved "vis kilde" åbnede siden i min editor.
Man vælger jo selv sin editor i IE, så måske kan man også det i FF.?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-07 17:23

On Mon, 18 Jun 2007 18:06:56 +0200, Cenc <> wrote:

>Kan man benytte en anden end den i FF "indbyggede" "editor"?
>Og hvordan ?

Dette er lidt et gæt, men hvis du i Firefox indtaster about:config i
adresselinjen kan du rette direkte i Firefox' konfiguration.

Søg efter view_source

Herunder er der to interessante punkter:

view_source.editor.external - den står til false. Sæt den til true
view_source.editor.path - udfyld stien til .exe-filen for din editor

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-07 17:25

On Mon, 18 Jun 2007 18:23:29 +0200, Peter Brodersen
<usenet2007@ter.dk> wrote:

>view_source.editor.external - den står til false. Sæt den til true
>view_source.editor.path - udfyld stien til .exe-filen for din editor

Mere info efter lidt googling:
http://kb.mozillazine.org/View_source.editor.path

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-06-07 17:29

Den 18-06-07 18.06 skrev Cenc følgende:

> Og ved "vis kilde" åbnede siden i min editor.
> Man vælger jo selv sin editor i IE, så måske kan man også det i FF.?

I adressefeltet, skriv:
about:config
I feltet ud for filter skriver du:
view_so
Du kan nu se fire linjer. Dobbeltklik på linjen:
view_source.editor.external
så der under værdi kommer til at stå true i stedet false
Dobbeltklik på linjen:
view_source.editor.path
Indtast stien til din foretrukne editor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 17:49

Og det virker helt fint, tak for det.
I kontekst menuen kan jeg så vælge Send To eller Åben med.
FED FED Browser.