Websidebredde i Firefox
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-06-07 13:37

Hvad er det der gør at når jeg åbner http://www.amagerbilleder.dk/ i
Firefox, så fylder siden så meget i bredden at jeg må scrolle sideværts?
I modsætning til i IE, hvor websiden står helt 'rent' centreret på min
1024-skærm.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hf-mosevang.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-07 13:59

Jørgen Grandt skrev:

> Hvad er det der gør at når jeg åbner http://www.amagerbilleder.dk/ i
> Firefox, så fylder siden så meget i bredden at jeg må scrolle sideværts?

Det er nok de 136 fejl der er i koden. Rent praktisk er det et
større div der springer ud til højre og fremtvinger siderul.

> I modsætning til i IE, hvor websiden står helt 'rent' centreret på min
> 1024-skærm.

IE accepterer det rene skraldekode. Opera viser siden ligesom FF.

--
Bertel

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-06-07 14:23

Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

> Det er nok de 136 fejl der er i koden. Rent praktisk er det et
> større div der springer ud til højre og fremtvinger siderul.

Okay. Men hvad så med webstedets 'næste' side:
http://www.amagerbilleder.dk/amagerbilleder/index.htm? Den har jeg ikke
de samme problemer med i Firefox.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-07 18:00

Jørgen Grandt skrev:

> Okay. Men hvad så med webstedets 'næste' side:
> http://www.amagerbilleder.dk/amagerbilleder/index.htm? Den har jeg ikke
> de samme problemer med i Firefox.

Det er fordi der kun er 50 fejl i koden.

Seriøst:
Det er umuligt at spå om hvad en given stabel fejl vil bevirke i
forskellige browsere.

Én af grundene til at jeg holder af Opera, er at jeg ved at
trykke CtrlAlt-V kan få tjekket koden i den aktuelle side helt
automatisk. Hvis den så er fejlfyldt, spekulerer jeg ikke mere
over hvorfor den vælter rundt - medmindre det er en der har bedt
om hjælp til at løse problemet.

--
Bertel