mikrofon tilslutning
Fra : Torben

Dato : 01-08-07 22:12

hej

jeg har et Asrock P4VM890 bundkort, hvor jeg bla. har et Soundblaster
extrememusic lydkort installeret.

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14066&nav=0

Jeg har sat mine højtalere til den digitale udgang, (logitech thx 250D) men
hvad gør jeg jeg når jeg nu skal tilslutte en mikrofon?

Jeg regner med jeg skal bruge den onboard mikrofon indgang, men hvordan
tilslutter jeg den? Hvis jeg klikker kontrolpanel,lyd og lydenheder er der
kun en mulighed under "indspilning af lyd" og det er mit SB lydkort. Ingen
anelse om hvordan jeg skal få min mikrofon indgang på bundkortet frem.

Nogen der kan hjælpe??

/Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-08-07 23:22

"Torben" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun en mulighed under "indspilning af lyd" og det er mit SB lydkort. Ingen
> anelse om hvordan jeg skal få min mikrofon indgang på bundkortet frem.

Hvorfor kan du ikke bruge din mikrofonindgang på dit sb lydkort?
Hvis du absolut vil bruge din onboard indgang, har du så installeret
driveren til den?

Kurt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-08-07 09:42

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> crashed Echelon writing

> Hvorfor kan du ikke bruge din mikrofonindgang på dit sb lydkort?
> Hvis du absolut vil bruge din onboard indgang, har du så installeret
> driveren til den?

Ud fra Torbens link kan jeg forstå at SB har lavet en brøler ved at lave én
port (Flexijack), som enten er digital ind-/udgang, mikrofon eller Line-in.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-08-07 09:40

"Torben" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> lydenheder er der kun en mulighed under "indspilning af lyd" og det er
> mit SB lydkort. Ingen anelse om hvordan jeg skal få min mikrofon

Hvis du skal bruge onboard det onboard lydkort skal dette aktiveres i BIOS
(hvis deaktiveret) samt der skal installeres drivere til lydkortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Torben

Dato : 02-08-07 14:41

hej

Jeg er klar over at jeg skulle aktivere det i bios - troede egentlig også
det var aktiveret med standard settings. MEN....gik ind i bios og kiggede og
det onbaord lydkort var sat til auto.Mulighederne var auto,enabled og
disabled. Skiftede settings til Enabled, og nu virker alt. SKal bare aldrig
have dette lydkort ( selvom det spiller kanon musik) til nogen computer
igen. Det er måske meget godt i et mediecenter....

mvh

Torben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-08-07 15:43

> SKal bare aldrig
> have dette lydkort ( selvom det spiller kanon musik) til nogen computer
> igen. Det er måske meget godt i et mediecenter....

Hvad er der galt med lydkortet udover det med porten? Jeg vil altid
foretrække et SB kort over AC97 Codec onboard lydkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Torben

Dato : 12-08-07 17:34

Hej

Den har bare for lidt Ind og udgange, men det var nu min fejl at jeg købte
den. Havde ikke helt set at den ikke vil egne sig til en gamer-pc. Den er
beregnet på at arbejde med lyd, hvor et gamer kort i samme mærke osv. er
direkte pointed mod gamere. Altså en digital udgang og en mikrofon indgang.
Her er det, som jeg ser det, enten eller.