Firewire tilslutning?
Fra : jane

Dato : 01-08-07 18:29

Nu har jeg fået samlet min computer, og det hele virker fint, men på
bundkortet "MSIP35 Nero"kan jeg ikke finde nogen tilslutning til firewire,
det står godt nok firewire IEE1394 på kortet men der er ingen ben til
kontakten/ledningen, derimod er der en kontakt der heder "JSP11" og der
passer kontakten, kan det være der, den skal tilsluttes?

Jeg kan også se at den manual jeg har fået med ikke passer helt med kortet,
men jeg kan heller ikke finde en ny, eller andet som viser hvor kablet
IEE1395 skal tilsluttes.

Håber der er nogen her som har et sådan kort, og kan hjælpe mig.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 01-08-07 19:17

jane wrote:
> [...]
> hvor kablet IEE1395 skal tilsluttes.
>
> Håber der er nogen her som har et sådan kort, og kan hjælpe mig.

Hvis det er et MSI P35 Neo F, så har det ingen firewire porte.

Hans

Fra : jane

Dato : 02-08-07 13:17

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in news:46b0ce35$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvis det er et MSI P35 Neo F, så har det ingen firewire porte.
>
> Hans

Det står da ellers at det har Fire Wire her under nøgleinformation.

Hvad er JSP11 ellers til? Det passer nøgagtig til stikket på ledningen fra
karbinettes Fire Wire i front

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Mads

Dato : 02-08-07 16:19

On Thu, 2 Aug 2007 12:17:02 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> Det står da ellers at det har Fire Wire her under nøgleinformation.

Nu er det jo heller ikke edbpriser der sælger kortet, så deres
liste over specs kan man ikke altid stole 100% på.

Klikker du f.eks. videre ind på SHG's liste over specs for
nævnte kort står der at det ikke har Firewire.

Nu ved jeg jo ikke hvor du har købt kortet, men hvis du
skal bruge Firewire tilslutningen, så kan det måske nås
endnu at få det byttet.

og ellers kan der jo fåes et PCI Firewire kort.

mvh Mads

Fra : Rado

Dato : 02-08-07 19:29

On Thu, 2 Aug 2007 12:17:02 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> Det står da ellers at det har Fire Wire her under nøgleinformation.
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382149

Der ser ud til at være 3 versioner af P35 Neo, hvoraf et par stykker
har firewire:

http://www.gate2prices.dk/hardware/HardwareBundkort.asp?Soeg=Yes&Producent=MSI

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Rado

Dato : 01-08-07 19:29

On Wed, 1 Aug 2007 17:29:14 +0000 (UTC), jane
> [...]

>bundkortet "MSIP35 Nero"kan jeg ikke finde nogen tilslutning til firewire,
>det står godt nok firewire IEE1394 på kortet

Er der et firewire stik på bagpanelet? I så fald kunne det være det
der er tale om.

Fra : jane

Dato : 02-08-07 15:04

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> Er der et firewire stik på bagpanelet? I så fald kunne det være det
> der er tale om.
Nej der er ikke Fire Wire stik bagpå

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-07 22:13

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej der er ikke Fire Wire stik bagpå

Når jeg kigger på bundkortets manual, så er det et stik der hedder J1394_1
(optional). Det sidder i bunden af kortet, lige til højre for PCI 2 porten
og FDD1 porten. Er det den du mener du har, så smæk dit firewire stik i der.
Ellers må du jo ind på producentens hjemmeside, hvis ikke du har din manual
endnu.

> --
> Venlig hilsen
> Jane

nicolai

Fra : Hans

Dato : 02-08-07 23:10

Nicolai wrote:
> [...]
> PCI 2 porten og FDD1 porten. Er det den du mener du har, så smæk dit
> firewire stik i der. Ellers må du jo ind på producentens hjemmeside,

"Optional" for Neo-F modellen er desværre, at både 1394 chippen og stikkene
ikke er monteret på bundkortet.

Man kan selvfølgelig købe et løst Firewirekort, men de findes desværre ikke
i en udgave hvor man også kan tilslutte den normale 10-pin header fra
kabinetfronten.

Den tætteste variant af et MSI bundkort med firewire er P35 Neo2-FIR, men
det er jo spørgsmålet om man sådan bare kan bytte når det er taget i brug.
Det er jo Edbpriser som har urigtige oplysninger og ikke en forhandler.

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-07 23:40

> "Optional" for Neo-F modellen er desværre, at både 1394 chippen og
> stikkene ikke er monteret på bundkortet.

Det er da godt nok noget mystisk noget, hvorfor laver MSI overhovedet en
manual til et BK hvor der står den slags optional informationer, hvis det
betyder at det ikke er der.

Jeg havde sgu forsøgt at få det byttet direkte hos producenten for
misvisende informationer. :)

Fra : Hans

Dato : 03-08-07 00:04

Nicolai wrote:
> [...]
> hvis det betyder at det ikke er der.
>
> Jeg havde sgu forsøgt at få det byttet direkte hos producenten for

Det er også slemt hos forhandlerne. Prøv og se her f.eks.:

https://www.databutikken.com/dk/default.aspx?Product=MSIP35NEOF

Det fremgår jo tydeligt at det har 2 firewire porte, hvad det ikke har. Der
er ikke én af forhandlerne som viser den rigtige model. De viser allesammen
den generelle NEO model, hvor det grønne firewire stik er monteret.

Det skal jo ikke være for nemt. Jeg ved så ikke hvor det er købt, men det er
da værd at undersøge hvad leverandøren oplyser på deres hjemmeside.

Hans

Fra : jane

Dato : 03-08-07 19:12

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> "Optional" for Neo-F modellen er desværre, at både 1394 chippen og
> stikkene ikke er monteret på bundkortet.

Hvordan ved du at chippen 1394 ikke er monteret?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 05-08-07 03:22

jane wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Hvordan ved du at chippen 1394 ikke er monteret?

Fordi jeg har monteret et bundkort magen til i en vens maskine, så derfor
vidste jeg at det ikke havde Firewire, hverken på bagpladen eller et ekstra
stik.

Hans

Fra : jane

Dato : 05-08-07 15:56

> Fordi jeg har monteret et bundkort magen til i en vens maskine, så
> derfor vidste jeg at det ikke havde Firewire, hverken på bagpladen
> eller et ekstra stik.

Ok mon der findes en løsning så jeg kan få ført et Firw Wire stik til
fronten

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : jane

Dato : 03-08-07 19:08

"Nicolai" <nogen@microsoft.com> wrote in

> [...]
> J1394_1 (optional). Det sidder i bunden af kortet, lige til højre for
> PCI 2 porten og FDD1 porten. Er det den du mener du har, så smæk dit
Ja, det var der det skulle sidde, og det er også vist på bundkortet,
men der er ingen stil kun lode pletter, altså markeret.

Det stik jeg taler om "JSP11" er ikke vist i den manualen der medfulgte
kortet, stikket sidder i højre side ca 5cm inde og 6 cm oppe fra bunden
ved siden af sata stikkene, og det er sort og passer til ledningen 1394
som kommer fra Fire Wire på fronten.

Jeg har talt med www.komplett.dk i dag og de siger at jeg bare skal sætte
det i der, men det tør jeg ikke før jeg har det på skrift fra dem, det
kan jeg sikkert også få, de er meget flinke, og så tager de altid
telefonen efter 5 sekunder så man kan da komme i kontakt med dem.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-08-07 21:23

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
> dem, det kan jeg sikkert også få, de er meget flinke, og så tager de
> altid telefonen efter 5 sekunder så man kan da komme i kontakt med

Hmm - det giver da ingen mening at du skal prøve et tilfældigt stik. På
mine Via maskiner har jeg to ens stik - det ene er dog til firewire og det
andet er til to USB 2.0 front panel stik. Jeg tror ikke der kommer noget
godt ud af at sætte et firewire stik oven på to USB2 stik :)

Efter min mening har du ikke fået et bundkort med firewire.

I og med at MSI skriver at Firewire porten er optional på bundkortet og du
tidligere har skrevet at der ikke er nogen firewire stik ved de normale
"back panel" stik - så antyder det ret kraftigt at der ikke er noget
firewire stik på selve bundkortet.

Så vidt jeg ved så leveres de P35 boards med firewire både med stikket
bagtil og et onboard stik - der skulle (så vidt jeg ved) ikke være udgaver
der kun har det ene af dem. Men jeg er bare en helt almindelig dødelig
hardware geek - har ikke selv et p35 - men det er hvad jeg har hørt/læst.

/flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-08-07 21:40

> [...]

> kortet, stikket sidder i højre side ca 5cm inde og 6 cm oppe fra bunden
> ved siden af sata stikkene, og det er sort og passer til ledningen 1394

Jeg fandt lige et billede af Combo bundkortet som har firewire stikket.
http://www.ixbt.com/mainboard/ddr3-rmma/msi-p35-big.jpg

Som du kan se hvis du zoomer lidt ind så er JSP11 altså ikke samme
størrelse som det rigtige J1394_1 stik - så jeg ville ikke sætte firewire
enheder dertil - Bare fordi de har samme antal ben så skal du ikke regne
med at de også virker ens ... selvom komplett support siger bare prøv :)

Hvilket kort er det iøvrigt du har købt hos Komplett?

Så vidt jeg kan se skriver de ikke noget om firewire eller 1394 på
MSI P35 NEO-F
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=338728

Derimod er der firewire nævnt på
MSI P35 NEO-FI
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=336475

Så hvis det er NEO-F og ikke NEO-FI du har købt har komplett ikke gjort
noget galt (ud over inkompetent support).

/flemming

Fra : jane

Dato : 05-08-07 15:53

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> Hvilket kort er det iøvrigt du har købt hos Komplett?

Der er så P35 NEO-F jeg anede ikke der var et P35 NEO-FI, Jeg regnede da
med at jeg kunne stole på hvad jeg læste på edb-priser :((

> [...]
>
> Så hvis det er NEO-F og ikke NEO-FI du har købt har komplett ikke
> gjort noget galt (ud over inkompetent support).

Ja du har ret, hvad kan jeg så gøre for at få et Fire Wire stil som jeg
kan tilslutte i fronten?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Mads

Dato : 05-08-07 16:06

On Sun, 5 Aug 2007 14:52:41 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> Ja du har ret, hvad kan jeg så gøre for at få et Fire Wire stil som jeg
>kan tilslutte i fronten?

Et kort som f.eks. dette :
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232688

Det giver 2 Firewire stik bag i maskinen og et internt som burde kunne
sluttes til stikket i fronten. Jeg ved dog ikke 100% sikkert om kablet
passer.

Og så skal du lige være obs på at det nævnte kort et PCI-Express kort.
Der fås også PCI kort med Firewire. Her er f.eks. et med både USB
og FW
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=12083

mvh Mads

Fra : Hans

Dato : 05-08-07 16:52

Mads wrote:

> [...]
>
> Og så skal du lige være obs på at det nævnte kort et PCI-Express kort.
> Der fås også PCI kort med Firewire. Her er f.eks. et med både USB

Ingen af dem passer, da det er en normal 6-pins Firewirefatning internt på
kortene.

Trust laver et frontpanel med kortlæser, USB og Firewire og det er baseret
på kabler som trækkes ud af maskinen, hvor man så tilslutter USB og Firewire
til de eksisterende porte:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=425140

Det kræver så et Firewirekort i maskinen, men til gengæld vil stikket passe
og kortet behøver ikke at koste alverden:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330144

Dette kort har i øvrigt den samme VIA-Chip som anvendes på MSI-bundkortet.

Hans

Fra : jane

Dato : 06-08-07 18:15

> [...]
>
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330144
>
> Dette kort har i øvrigt den samme VIA-Chip som anvendes på

Hvis jeg køber dette kort du anbefaler her http://www.shg.dk/link.asp?
goto=infobox&varenr=330144 er der så et stik på kortet så jeg kan sætte
ledningen fra karbinettets front på kortet?

Er der overhoved plads til flere PCI kort ?

Det ved du sikkert, da du jo lige har monteret et bundkort magen til mit
:)

Det eneste kort der er sat i maskinen nu, er dette grafikkort:

"Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16
512 MB
DVI / TV/FM
PCI Express x16"

Karbinettet er et "Antec P180B"
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823&ID=238170

Stikket på ledningen fra Fire Wire på fronten af kabinettet, står der
1394 og der er 10 huller i hvoraf det ene er blændet af med en hvid
plast et eller andet:) så i alt er der 9 huller.

Prisen er jo også rigtig :) hvorfor mon det er så billigt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 06-08-07 18:42

jane wrote:

> Hvis jeg køber dette kort du anbefaler her http://www.shg.dk/link.asp?
> goto=infobox&varenr=330144 er der så et stik på kortet så jeg kan
> sætte ledningen fra karbinettets front på kortet?

Nej, nej og atter nej. Der findes ingen løse firewirekort med et stik som
passer til den interne kabling i kabinetter.

Du skal både bruge firewirekortet og det frontpanel fra Trust jeg anbefalede
dig i mit forrige indlæg, og du kommer ikke til at kunne bruge
firwirestikket foran på dit kabinet, men udelukkende det på Trust panelet.

Hvis du skal bruge firewirestikket foran på dit Antec, så er der ingen vej
udenom end at få byttet dit bundkort til et P35 NEO-FI:

> [...]
>
> "Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
> NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16

Det er der ingen problemer i, da der stadigvæk er ledige PCI-sokler.

> [...]
> 1394 og der er 10 huller i hvoraf det ene er blændet af med en hvid
> plast et eller andet:) så i alt er der 9 huller.

Helt standard for både USB og Firewire, og desværre passer de begge steder
med katastrofale følger hvis man tager fejl.

Hans

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-08-07 20:26

> Hvis du skal bruge firewirestikket foran på dit Antec, så er der ingen
> vej udenom end at få byttet dit bundkort til et P35 NEO-FI:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385039

Jeg ville vælge at bytte det - frem for at købe et frontpanel og et pci
firewire kort. Det vil selvfølgelig virke fint, men det er lidt kikset at
have et fint kabinet og så undlade at bruge de stik der er monteret.

/flemming

Fra : Hans

Dato : 06-08-07 21:10

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> pci firewire kort. Det vil selvfølgelig virke fint, men det er lidt
> kikset at have et fint kabinet og så undlade at bruge de stik der er

Helt enig, og specielt da Komplett var ved at lokke Jane til at sætte
Firewirestikket på en forkert pin-header, vidner om at de ikke selv har tjek
på hvad de sælger.

Hans

Fra : Rado

Dato : 06-08-07 22:25

On Sun, 5 Aug 2007 14:52:41 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> Ja du har ret, hvad kan jeg så gøre for at få et Fire Wire stil som jeg
>kan tilslutte i fronten?

Her er en mulighed (har lige selv købt en idag men ikke fået monteret
den endnu)

http://tinyurl.com/2lc45q

fås hos prc-data.dk, søg på "sitecom"

4 USB stik og 2 firewire stik, fra 1 USB stik og 1 firewire stik,
enten på internt kort med stik, eller via stikkene bagpå maskinen (der
følger en plade med huller i til kablerne, der kan skrues i bagpå,
plus 2 kabler).