hva er forskellen??
Fra : john nielsen

Dato : 29-07-07 20:03

hej ng

jeg er lidt nb på dette område

men kan i fortælle mig hva forskellen er på
asus A8N32-SLI/Deluxe, nVidia nForce4

og et asus A8N-SLI Premium????

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-07-07 08:32

john nielsen wrote:
> men kan i fortælle mig hva forskellen er på
> asus A8N32-SLI/Deluxe, nVidia nForce4
>
> og et asus A8N-SLI Premium????

Har du links til dem?

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 30-07-07 10:19

john nielsen wrote:
> hej ng
>
> jeg er lidt nb på dette område
>
> men kan i fortælle mig hva forskellen er på
> asus A8N32-SLI/Deluxe, nVidia nForce4
>
> og et asus A8N-SLI Premium????

Begge kort kan køre SLI, men på Premium kortet vil de to PCI-Express slot så
kun køre x8 med 2 kort monteret, hvor Deluxe kortet bibeholder hastigheden
x16.

Premium kortet har 8 SATA-porte, hvor Deluxe kun har 6 hvoraf det ene er
beregnet til eSATA placeret på bagpladen. Her er Premium kortet mere
velegnet til Raid, da det har flere kombinationsmuligheder.

Er det overclock du søger, så er Deluxe kortet det oplagte valg, men ellers
er ydevnen på de to kort meget ens.

Jeg har haft begge to, og rent umiddelbart har Premium kortet været den
bedste oplevelse mht. stabilitet, men du bør nok være opmærksom på at Asus
nok ikke har planer om at supportere nogen af dem under Vista. Her er Socket
939 desværre ved at være en død sild.

Hans

Fra : john nielsen

Dato : 30-07-07 12:56

okai,, kan den overhovedet ikke bruges til at oc med??

Fra : Hans

Dato : 30-07-07 13:26

john nielsen wrote:
> okai,, kan den overhovedet ikke bruges til at oc med??

Det er lidt svært at gætte sig til hvad du spørger til når du topposter, men
jeg går ud fra at du mener OC af Premium kortet.

Selvfølgelig kan Premium kortet køre OC, men Deluxe kortet er nærmest født
til opgaven, da det har mange flere OC indstillinger i bios, bedre kølet
chipsæt og en avanceret strømforsyning til CPU'en.

Hans

Fra : john nielsen

Dato : 01-08-07 08:17

nå okay..