MSI P35 Neo F...Ram?
Fra : jane

Dato : 24-07-07 15:16

Jeg har lige købt 4 ramblokke 1024, og nu er jeg i tvivl om der er plads
til 4 blokke i bundkortet,"MSI P35 Neo F" syntes ikke jeg kan se det nogen
steder, kun at det understøtter 8GB

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-07-07 15:59

"jane" skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt 4 ramblokke 1024, og nu er jeg i tvivl om der er plads
> til 4 blokke i bundkortet,"MSI P35 Neo F" syntes ikke jeg kan se det
> nogen
> steder, kun at det understøtter 8GB

Der er 4 sokler på bundkortet, så det er ikke noget problem.

Fra : jane

Dato : 24-07-07 18:29

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in news:46a613b8$0
$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> "jane" skrev i en meddelelse
>
> Der er 4 sokler på bundkortet, så det er ikke noget problem.

Ohh ...så er jeg måske heldig for jeg har lige købt 4 stk dem her
"Mærke / Model GeIL KIT
Type 2 x 1024 MB DDR2
Standard 2048 MB DDR-II 800 PC6400 DDR GeIL KIT

Men hvorfor er der 2 sokler i en farve og 2 i en anden?
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=P35_Neo-F&class=mb

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-07 19:10

"jane" wrote

> Men hvorfor er der 2 sokler i en farve og 2 i en anden?

Bundkortet supporter DDR2, DDR2-RAM skal isættes parvis og farverne er der
for at gøre det nemmere at gennemskue hvor hvert par skal isættes. Men det
er jo ikke noget problem når du har købt 4 ens stænger fra starten af.

Fra : jane

Dato : 24-07-07 20:04

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> wrote in

> [...]
> der for at gøre det nemmere at gennemskue hvor hvert par skal isættes.
> Men det er jo ikke noget problem når du har købt 4 ens stænger fra

Ok så skal jeg bare sætte en stang i alle 4 sokler ik?
Mange tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-07 20:37

"jane" wrote

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Ok så skal jeg bare sætte en stang i alle 4 sokler ik?

Jep.

Såvidt jeg forstod MSI-websiden kan det være at du manuelt i BIOSen
skal vælge hastigheden på RAMmen for ellers kører den måske langsommere
end den kan. Jeg kunne ikke finde manualen på webstedet så jeg aner ikke
hvordan man gør på et MSI bundkort.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-07-07 16:44

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i en meddelelse
news:46a64340$1$15880> Bundkortet supporter >DDR2, DDR2-RAM skal isættes
parvis og farverne er der
> for at gøre det nemmere at gennemskue hvor hvert par skal isættes.

Det er da ikke noget krav ?

-jeg er fint med på det med dual channel, men du får det til at lyde som om
at ddr2 skal sættes i parvis, det er da ikke tilfældet ?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 22:24

"Sune Storgaard" wrote

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" skrev

> Det er da ikke noget krav ?

> -jeg er fint med på det med dual channel, men du får det til at lyde som
> om at ddr2 skal sættes i parvis, det er da ikke tilfældet ?

Ja, jeg kunne vist godt have gjort lidt mere ud af at beskrive det, så man
ikke kunne forledes til at tro at en enkelt DDR2 RAM-stang ikke kunne køre
alene.