Asrock AM2NF3-VSTA vil ikke gå i S3
Fra : Amok

Dato : 23-07-07 09:25

Hejsa

Jeg går og tumler lidt med at få mit Asrock AM2NF3-VSTA bundkort til
at gå i S3 standby. Jeg har forsket lidt i det via Google og det lader
til at det kan skyldes at Windows MCE ikke tilllader S3 for bundkort
med USB uden at man tilføjer en ny nøgle i registry. Jeg er dog kommet
i tvivl om det eventuelt er min strømforsyning der er for gammel? Det
er en Chill Innovation som er bygget efter ATX 1.3 standarden så den
har kun 2.0 ampere på +5sb og mit spørgsmål er om det måske er der
kæden hopper af? Jumperen på bundkortet er sat til +5VSB, så den side
af sagen burde være ok, men måske er der simpelthen for mange USB-
devices sluttet til for at den kan starte op? Bundkortet sidder i et
Silverstone LC16M kabinet der har fire USB ledninger der skal sluttes
til kortet. De fire ledninger er fra VFD'en, fra kortlæseren, fra
knapperne på fronten og fra USB-portene på fronten. Derudover sidder
der ind i mellem en mus i USB porten og et PS/2 tastatur i
tastaturporten. Et eller andet sted i bundkortmanualen står der at der
skal være mindst 500mA til hver USB port for at det skal kunne lade
sig gøre at bringe pc'en ud af standby, så det kunne måske være det
der er problemet?

Jeg har forsøgt at forcere S3 vha. dumppo programmet, med det resultat
at pc'en lukkede helt ned eller måske faktisk gik i standby. Ved tryk
på tastaturet startede pc'en derefter, men bootede og gik altså ikke
tilbage fra standby tilstanden.

Jeg har flashet bios'en til nyeste udgave, hvis det skulle have noget
at sige.

../Anders