eSATA hjælp
Fra : Gladiator

Dato : 18-07-07 11:52

Hej
Jeg har et ASUS P5W med eSATA, men jeg kan ikke få et almindeligt sata
kabel ind i stikket. Har jeg fuldkommen misforstået konceptet, kan man
ikke bruge eSATA til en løs SATA hardisk, uden at have den i et særligt
eSATA kabinet?

Supporter ASUS P5W´s interne SATA porte hotplug af hardiskene, altså kan
SATA kablet og/eller powerkablet til hardisken pilles/sættes på, mens
PC-en snurrer?

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-07-07 10:20

"Gladiator" <gladiator@tietoenator.dk> wrote in message
> [...]
> kabel ind i stikket. Har jeg fuldkommen misforstået konceptet, kan man
> ikke bruge eSATA til en løs SATA hardisk, uden at have den i et særligt

Når nu ingen andre har svaret, vil jeg komme med et kvalificeret gæt. (Har
ikke prøvet det).

Alm stik: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800217

Esata stik: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800565

Klik på billederne for at se en større udgave.
For mig at se, er det ens, men der er et eller andet der tyder på, at der må
være forskel. bl.a. fordi, at man også kan få et normalt sata kabel på 1.2

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2094623 (Der stå bl.a. i
spec. Ekstern SATA L-formet (ikke eSATA) )

> Supporter ASUS P5W´s interne SATA porte hotplug af hardiskene, altså kan
> SATA kablet og/eller powerkablet til hardisken pilles/sættes på, mens
> PC-en snurrer?
>
> Mvh

Læs et svar jeg fik i drev gruppen. Det giver svar på det med hot swap.
http://groups.google.dk/group/dk.edb.hardware.drev/browse_thread/thread/6360adee30c51aff/4c325fc6604ef06c?lnk=st&q=group%3Adk.edb.hardware.drev+esata&rnum=1#4c325fc6604ef06c

Ved dog ikke om dit bund kort supportere eSATA, men det må du jo kunne finde
på Asus hjemmeside.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-07-07 10:22

> [...]
>
> Supporter ASUS P5W´s interne SATA porte hotplug af hardiskene, altså kan
> SATA kablet og/eller powerkablet til hardisken pilles/sættes på, mens

Hov fandt også lige dette.

https://secure1.sonnettech.com/product_info.php?cPath=44_49&products_id=140&osCsid=2c2b37e99e6b8fb18bad96ed94d8f091

Så der er altså forskel på esata og sata stik.

--

med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : PA

Dato : 19-07-07 11:17

"Gladiator" <gladiator@tietoenator.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Supporter ASUS P5W´s interne SATA porte hotplug af hardiskene, altså kan
> SATA kablet og/eller powerkablet til hardisken pilles/sættes på, mens

Varenummer 800565 hos SHG er et rigtigt eSATA kabel.
Hvis du har et eSATA stik bag på din PC kan meget hurtig
overførsel, men ikke nødvendigvis hotplug
Min eSATA harddisk kræver genstart.

MVH Per

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 30-07-07 10:39

PA wrote:
> [...]
> Hvis du har et eSATA stik bag på din PC kan meget hurtig
> overførsel, men ikke nødvendigvis hotplug

Der findes ingen eSATA harddiske.