PC vil af og til ikke starte
Fra : Erik Olsen DK

Dato : 13-07-07 19:42

Jeg har af og til en fejl på min PC som gør at den nogle gange ikke kan
startes (tændes) ved tryk på startknappen, heller ikke hvis jeg hiver
230V-kablet ud og sætter det i igen.

Hvis jeg så hiver LAN-netkablet ud og sætter det i igen (mens 230
V-kablet sidder i), kan PC'en startes. Ofte viser det sig efter start at
uret går forkert, men det sker kun efter startproblemer.

PC'en er en knap tre år gammel Zitech, bundkortet er et Foxconn
15A03-P-8EKRS med onboard netkort.

Hvad kan fejlen være?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 08:22

Erik Olsen DK wrote:

> Hvad kan fejlen være?

Umiddelbart ville jeg sige et dødt netkort. Prøv at disable det i BIOS
og smide et PCI-kort i.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 14-07-07 10:19

Jesper Poulsen wrote:

> Umiddelbart ville jeg sige et dødt netkort. Prøv at disable det i BIOS
> og smide et PCI-kort i.

Det er ikke dødt, for det fungerer upåklageligt når pc'en kører.

Men der kan jo godt være en fejl på det som giver de nævnte symptomer.