Ustabil PC
Fra : Flemming L Petersen

Dato : 07-07-07 07:16

Min PC går ned i tide og utide - jeg har flg. bestykning:
Mainboard: EVGA SLI 680
CPU: Duo Core 2 2.66 mHz Intel
Grafikkort: MSI 7950 GTS

Jeg har reinstalleret hele PC og kun installeret Adobe Production Studio.

Jeg har en mistanke om, at det er mainbordet som driller efter, at windows
XP Pro har hentet nogle nye opdateringer.

Hvordan får jeg afluset hvad og hvor fejlen er?

På forhånd tak

flemming

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-07-07 09:08

Flemming L Petersen wrote:

> Hvordan får jeg afluset hvad og hvor fejlen er?

Prøv at boote på Ubuntu Live-CD. Er den stadig ustabil er det et
hardwarespørgsmål. En den derimod stabil er det Windows den er gal med.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-07-07 11:52

"Flemming L Petersen" <mail@mail.dk> wrote in message
> [...]
> XP Pro har hentet nogle nye opdateringer.
>
> Hvordan får jeg afluset hvad og hvor fejlen er?

Det kunne jo også være din psu. Hvor mange watt er den på ?

Bare mærkeligt hvis det eneste du har lavet er en opdatering.

Hvad med drivere, er de up2date.

Bjarne K.

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 13-07-07 18:59

"Flemming L Petersen" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP Pro har hentet nogle nye opdateringer.
>
> Hvordan får jeg afluset hvad og hvor fejlen er?

Har du tjekket temperaturen på din CPU/GPU?

Martin /Helsingør

Fra : Leif

Dato : 14-07-07 14:29

> [...]
> XP Pro har hentet nogle nye opdateringer.
>
> Hvordan får jeg afluset hvad og hvor fejlen er?

Prøv bare at rense dine blæsere for støv - også den på grafikkortet!!

Det har en utrolig virkning på stabiliteten med køling på grafikken

/Leif

Fra : Flemming L Petersen

Dato : 25-08-07 11:01

Tak for jeres hints

Jeg har købt nyt bundkort, cpu og strømforsyning, men den går stadig ned.

Prøvet at installerer vista og stadig det samme, så nu kan fejlen isoleres
til:

a) grafikkortet
b) ramfejl
c) fejl på harddisk

Jeg har perfekt køling på grafikkortet og på cpu.

Hvis fejlen er ram - har 4 x 1 mbyte på, så jeg prøver at tage 2 x 1 ud og
så må jeg kunne se om det er her problemet er.

Hvis fejlen pludselig skyldes et forholdsvis nyt grafikort, hvordan
"opdager" jeg så dette, hvis jeg ikke har et andet, og ikke umiddelbart vil
købe et andet?
På forhånd tak for hjælpen

Flemming

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-07 11:16

> [...]
>
> Hvis fejlen pludselig skyldes et forholdsvis nyt grafikort, hvordan
> "opdager" jeg så dette, hvis jeg ikke har et andet, og ikke umiddelbart

Hvilken strømforsyning har du købt ?