asrock p4vm890
Fra : Torben

Dato : 03-07-07 20:14

Hej

Efter mit asus p4c800 mb ikke virker mere, har jeg købt et asrock p4vm890
mb, men ser nu at det er et micro-atx MB, og mit kabinet ( lian-li PC-60
kun understøtter atx.

Jeg har monteret det i kabinettet, men de kabler jeg skal have sat på MB (
dem fra fronten, poer LED HD led, reset sw, power sw) passer ikke. Er det
pga. micro atx vs. atx? Eller monterer jeg det forkert?
Jeg har monteret det, men det ene kabel er der ikke plads til... resultatet
er er at jeg kan starte op og gå i bios men lader jeg den starte op i enter
safe mode eller normal (winXp) resetter den efter kort tid og starter
forfra. Nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre. Har rimelig
forstand på software of fejlfinding, men dette her kan jeg bare ikke finde
ud af....

/Torben

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-07-07 20:36

"Torben" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid og starter forfra. Nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre.
> Har rimelig forstand på software of fejlfinding, men dette her kan jeg

Nu kender jeg ikke Lian Li PC-60 - men de ATX kabinetter jeg har
arbejdet med kunne alle monteres med en micro ATX bundkort.
Nogen af de Asrock bundkort jeg har monteret har til gengæld brugt
en lidt anden standard for front connector end andre bundkort. Dog
så det har været brugeligt - dog uden harddisk led (så vidt jeg husker).
Har du geninstalleret WinXP (reparation eller frisk installation)?

Fra : Torben

Dato : 03-07-07 20:49

Hej

Ja det var lige præcis hd-led der ikke var plads til.

Nej jeg har ikke geinstalleret win xp. Jeg prøver lige engang om det virker.

Lian-li pc-60:
http://www.lian-li.com/product/product06.php?pr_index=17&cl_index=1&sc_index=1&ss_index=4&type=a

/Torben

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:468aa515$0$2502$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-07-07 21:03

> [...]
>
> Ja det var lige præcis hd-led der ikke var plads til.
>
> Nej jeg har ikke geinstalleret win xp. Jeg prøver lige engang om det

WinXP SKAL geninstallers når et bundkort skiftes - og det bedste ville
være en frisk installation.

Fra : Torben

Dato : 07-07-07 10:47

Hej

Har installeret en " fresh xp" og alt virker.

Takker

meddelelse news:468aab5b$0$2081$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...