asus P4C800 problem
Fra : Torben

Dato : 26-06-07 08:57

Hej

Har fået et mærkeligt problem. Jeg har følgende system:

MB: ASUS P4C800
Grafikkort: winfast 6600 GT
Ram: 2 x 512 mb kingston HyperX pc3200
2xgeil value 512 mb pc3200

Lydkort: Creative's Sound Blaster X-Fi Xtreme Music
TV-kort: TerraTec Cinergy 200 TV
Kabinet: LianLi PC61
CPU: Intel Celeron 2,8
Diverse DVD og hd drev - 2 dvd/RW og 2 x hd

Problemet der er opstået er at min gamle cpu stod af, og jeg satte en ny
celeron cpu i. Samtidig satte jeg det hele over i et nyt LianLi kabinet.
Alting fungerede, men pludselig er den begyndt at opføre sig underligt. Kan
finde på at fryse totalt lige pludselig. For derefter ikke at kunne starte
op igen. Derefter skilte jeg det hele af. Samlede det igen og alting
fungerede (!) Igår genstartede den pludselig i et spil, og kunne derefter
ikke starte op igen. Så har jeg skilt det hele af igen (!) samlet det og nu
kan den starte op og vise bios billede i 5 sek, for derefter selv at slukke!
Jeg hælder mest til et strømproblem, men det er en helt ny PSU på 500w der
sidder i.

Nogen der har et godt forslag.....ikke noget med at smide ud og købe nyt.

Torben

Fra : Henning Larsen

Dato : 26-06-07 09:09

"Torben" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder i.
>
> Nogen der har et godt forslag.....ikke noget med at smide ud og købe nyt.

Ja, det lyder som en defekt strømforsyning. Du må prøve at sætte en anden i,
og se om det gør en forskel.

Henning

Fra : Torben

Dato : 26-06-07 15:47

Hej

Jeg prøver at skifte psu'en. Den er ikke mere end ½ år gammel, men det var
en billig en jeg købte (179 kr) Har lige bestilt en Antec 500w.

Vi får se.

/Torben

Fra : Torben

Dato : 28-06-07 18:13

Hej Henning.

Jeghar nu skif´tet CPU,cpu køler(kom til at knække den gamle),
strømforsyning og det eneste der er sket er jeg nu kommer til at den viser
ASU P4C800 boot billedet. Trykker jeg DEL kan jeg ikke komme ind i BIOS. Har
prøvet flere gange at resette BIOS - intet sker. Der er efterhånden kun MB
tilbage der ikke er nyt. Jeg kan desærre ikke få et ASUS P4C800 mb mere.
Nogen der har et forslag til et nyt tilsvarende?

Har tænkt på at skifet ud med et opgraderingssæt fra komplett.dk til 1700 kr
men så mangler jeg grafikkort, og skal også investere i sådan et.

Fra : Henning Larsen

Dato : 29-06-07 14:37

> [...]
>
> Har tænkt på at skifet ud med et opgraderingssæt fra komplett.dk til 1700
> kr men så mangler jeg grafikkort, og skal også investere i sådan et.

Måske det er et ram-problem. Prøv evt. at starte op uden ram. Og prøv så
derefter at sætte ram i igen og start op. Du kan evt. prøve at låne dig frem
til et andet ram-modul.

Henning