Small Form Factor kabinet til ATX?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-06-07 12:56

Jeg ønsker at etablere et lille testmiljø til VMware ESX, og i den
forbindelse bruge et ATX bundkort fra Asus der hedder P5M2/SAS.

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=9&l2=39&l3=352&l4=0&model=1422&modelmenu=1

Da det meget af tiden skal køre i privaten, ønsker jeg et setup som er
lille, stille og venligt for strømregningen.

Derfor søger jeg et ATX kabinet med disse egenskaber, noget i retningen
af en SFF PC. Der skal blot kunne monteres 2 eller måske 4 stk. 2.5"
harddiske og DVD, ingen udvidelseskort.

Kvalitet vægtes højere end pris.

FUT: dk.edb.hardware.server

Ole Thomsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-07 13:07

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> crashed Echelon writing

> Da det meget af tiden skal køre i privaten, ønsker jeg et setup som er
> lille, stille og venligt for strømregningen.

Et kabinet er meget venligt for strømregningen.

> Derfor søger jeg et ATX kabinet med disse egenskaber, noget i
> retningen af en SFF PC. Der skal blot kunne monteres 2 eller måske 4
> stk. 2.5" harddiske og DVD, ingen udvidelseskort.

En søgning på edbpriser.dk gav flest resultater for Mcubed
F.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207561

Men ved du har sat dig på et ATX faktoren gør det jo ikke meget mindre i
forhold til hvis det var Mini-ATX, Flex-ATX eller ITX form faktor.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-06-07 13:46

Bjarke Andersen wrote:

> En søgning på edbpriser.dk gav flest resultater for Mcubed
> F.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207561

Jeg har kigget på edbpriser, men er nok mere interesseret i erfaringer
med hvilke kabinetter der er anbefalelsesværdige.

Hvad angår Mcubed har jeg i forvejen en HFX Mini, men de retter sig nu
mest mod mediacenter segmentet. Og jeg skal ikke have systemet stående
i stuen.

> Men ved du har sat dig på et ATX faktoren gør det jo ikke meget
> mindre i forhold til hvis det var Mini-ATX, Flex-ATX eller ITX form
> faktor.

Næh, men vil man køre ESX er der ikke meget at vælge mellem

Ole Thomsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-07 14:18

> Hvad angår Mcubed har jeg i forvejen en HFX Mini, men de retter sig nu
> mest mod mediacenter segmentet. Og jeg skal ikke have systemet stående
> i stuen.

Men skal du have det i rack senere hen og bør mere kigge på rack-kabinet?

Godt klar over det ikke var en mediecenter du skulle køre som du beskrev,
men problemet er jo du er ude efter en shuttle størrelse men har valgt at
forblive på full-ATX, så er markedet meget snævert og vi er desværre ovre i
et lille udvalg eller almindelige ATX kabinetter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-06-07 16:43

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message

> Men skal du have det i rack senere hen og bør mere kigge på rack-kabinet?

Det har været med i overvejelserne men jeg foretrækker noget mere handy,
også fordi der kan blive tale om transport.

> [...]
> forblive på full-ATX, så er markedet meget snævert og vi er desværre ovre
> et lille udvalg eller almindelige ATX kabinetter.

Jeg er klar over at der er modstridende egenskaber, havde bare håbet nogen
lå inde med et godt tip.

Min tidligere testmaskine var en iWill ZmaxD2, en dual Opteron i
shuttlestørrelse. Desværre kan den ikke bringes til at køre som ESX host,
bl.a. fordi ikke er plads til en kompatibel RAID-controller.

Ole Thomsen

Fra : J

Dato : 20-06-07 20:48

On Wed, 20 Jun 2007 13:55:55 +0200, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

> [...]
>
>Derfor søger jeg et ATX kabinet med disse egenskaber, noget i retningen
>af en SFF PC. Der skal blot kunne monteres 2 eller måske 4 stk. 2.5"

Har aldrig hørt om smalt kabinet til atx format. Alene kølingen af
cpu'en vil gerne have noget plads i vertikal retning.

Jeg tror, man må leve med et stort kabinet, hvis man vil have sådan et
test-miljø.

For ellers er det jo mini-itx eller mini-mac, der er på størrelse med
en madkasse. Cube eller barebones er der også.

mvh

John

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-06-07 22:14

Ole Thomsen skrev:

> [...]

> Da det meget af tiden skal køre i privaten, ønsker jeg et setup som
> er lille, stille og venligt for strømregningen.

Hvis du bare vil køre ESX for at få erfaring er der ikke noget til
hinder for at køre det virtuelt:

http://weblog.infoworld.com/virtualization/archives/2007/06/installing_vmwa.html?source=NLC-VIRTUALIZATION_REPORT&cgd=2007-06-07

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-06-07 05:23

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

> Hvis du bare vil køre ESX for at få erfaring er der ikke noget til
> hinder for at køre det virtuelt:

Ja, det har jeg set. Sødt

Der er osse en (ganske lang) tråd på VMTN.

http://www.vmware.com/community/thread.jspa?threadID=67254&tstart=0

Ole Thomsen