G0 stepping/revision af Q6600 kommet på de~
Fra : Taba

Dato : 31-07-07 01:24

Nogen der med stor sikkerhed kan sige om G0 revisionen af Q6600 er
kommet på det danske marked? Og/eller om forhandlerne endnu disker B3
revisionen af Q6600 over disken?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Rado

Dato : 31-07-07 08:50

On Tue, 31 Jul 2007 02:24:14 +0200, Taba <die@all.spammers.die> wrote:

>Nogen der med stor sikkerhed kan sige om G0 revisionen af Q6600 er
>kommet på det danske marked? Og/eller om forhandlerne endnu disker B3
>revisionen af Q6600 over disken?

Hvad er forskellen på de to?

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Taba

Dato : 31-07-07 09:17

> Hvad er forskellen på de to?

G0 er en nyere revision af Q6600. Den bruger lidt mindre strøm og er
bedre at overclocke, men der er ikke vildt meget erfaring med G0
revisionen endnu.

Man kan godt OC B3 revisionen, og ret pænt endda, men så er det kølingen
der sætter grænsen ved 3.0-3.2GHz mens G0 efter sigende skulle kunne op
på +3.5GHz

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Rado

Dato : 31-07-07 09:34

On Tue, 31 Jul 2007 10:17:21 +0200, Taba <die@all.spammers.die> wrote:

>G0 er en nyere revision af Q6600. Den bruger lidt mindre strøm og er
>bedre at overclocke, men der er ikke vildt meget erfaring med G0
>revisionen endnu.

OK. Er det en 45 nm eller sådan noget?

>Man kan godt OC B3 revisionen, og ret pænt endda, men så er det kølingen
>der sætter grænsen ved 3.0-3.2GHz mens G0 efter sigende skulle kunne op
>på +3.5GHz

OK. Ikke relevant for mig så da jeg normalt ikke overclocker (lyder
dog fristende hvis den kan klare så meget )

Det er iøvrigt også et Intel board, ved ikke om de overhovedet
tillader OC. Der er jo også det med temperaturen, p.t. ligger den lige
på grænsen af det tilladelige ved fuldt load. Så der skal jo nok noget
bedre køling på i så fald.

Fra : Taba

Dato : 31-07-07 09:44

> OK. Er det en 45 nm eller sådan noget?

Nej, det er det ikke. Er "bare" en ny revision som bruger lidt mindre strøm.

> OK. Ikke relevant for mig så da jeg normalt ikke overclocker (lyder
> dog fristende hvis den kan klare så meget )

Ja, det er jo lige det. MEn da der er forholdsvis begrænsede erfaringer
med G0 revisionen er spørgsmålet om man kan forvente de samme vilde OC
resultater fra alle G0'er eller om der er nogle enkelte "superudgaver"
af dem der florerer i øjeblikket. Det er først når et par hundrede, nok
tusinde, rapporterer deres OS resultater at man kna begynde at
konkludere noget.

> [...]
> tillader OC. Der er jo også det med temperaturen, p.t. ligger den lige
> på grænsen af det tilladelige ved fuldt load. Så der skal jo nok noget

Ja, det skal der. Det er det vilde med Q6600'erene, hvertfald for B3
revisionen (hvilket jeg selv har en af) er at det er temperaturen på
CPU'en der begrænser mit OC. Med noget bedre køling (bruger en Titan
L-Type heatpipe køler med en 120mm blæser) som f.x. vandkøling, er det
interessant at se hvor højt oppe jeg kan komme. Har været oppe på 3.2GHz
men er nede på "kun" 3.0GHz pga. høj temperatur.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Rado

Dato : 31-07-07 10:02

On Tue, 31 Jul 2007 10:43:53 +0200, Taba <die@all.spammers.die> wrote:

>Nej, det er det ikke. Er "bare" en ny revision som bruger lidt mindre strøm.

OK.

> [...]
>af dem der florerer i øjeblikket. Det er først når et par hundrede, nok
>tusinde, rapporterer deres OS resultater at man kna begynde at

Ja det kommer vel også an på hvordan Intel sorterer dem. Siden den
første udgave kunne OCes så meget kan det jo godt tænkes de ændrer
lidt på det.

> [...]
>interessant at se hvor højt oppe jeg kan komme. Har været oppe på 3.2GHz
>men er nede på "kun" 3.0GHz pga. høj temperatur.

Er der nogen der har prøvet med flydende kvælstofkøling eller
lignende? Det burde da være ret effektivt. Alkohol kunne vel også
bruges, det fryser jo først ved - 18 grader svjh.

Men der er vel selvfølgelig også en nedre grænse for processorens
arbejdstemperatur.