Mistet forbindelse til indbygget touchpad ~
Fra : Jan Roed

Dato : 30-07-07 22:24

Kære NG,

Ved en fejl (sjovt så klog man er bagefter!) sagde jeg i dag ok til at
downloade en opdatering fra Microsoft (kører XP prof. SP2) med en opdatering
der jf Microsofts hjemmeside hedder: Synaptics Incorporated - Input
Devices - Synaptics PS/2 Port TouchPad.

Efter jeg havde genstartet, så mistede jeg fuldstændig kontakten med den
indbyggede touchpad.

Jeg tilsluttede en optisk mus til USB, og den virker fint, men det nager mig
noget at have tabt min touchpad.

Jeg prøvede at se om jeg kunne finde touchpad'en i kontrolpaneler/mus, men
den er der ikke.

Ej heller i enhedshåndtering kan jeg se den.

I desperation gik jeg på HP' hjemmeside og downloadede og installerede
drivere, der skulle passe til min maskine, men uden held mht at få liv i den
igen.

Nogen gode expertråd til hvad jeg kan gøre??

Mvh

Jan

Fra : Rado

Dato : 31-07-07 08:50

On Mon, 30 Jul 2007 23:24:13 +0200, "Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Devices - Synaptics PS/2 Port TouchPad.
>
>Efter jeg havde genstartet, så mistede jeg fuldstændig kontakten med den

Har du prøvet et tidligere gendannelsespunkt? Det er altid en god ide
at lave et sådant når man henter opdateringer, installerer drivere
osv..

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-07-07 20:25

Prøv at gå i Enhedshåndtering. Find din TouchPad der og højreklik på den og
vælg Egenskaber. I den nye boks vælger du fanen Driver. Så får du en knap,
hvor du kan vælge Annuler opdatering. Så skulle den gå tilbage til den
tidligere driver.

Kurt

Fra : Jan Roed

Dato : 01-08-07 00:00

Tak for rådet, men et af problemerne er - ser jeg nu - at TouchPad'en ikke
figurere i enhedshåndtering.

Der er kun 2 ting under pegeredskaber og mus:

- HID kompatibel mus (der er aktiv)
- PS/2 kompatibel mus, der optræder med gult udråbstegn (Enheden kan ikke
starte. (Kode 10))

andre gode råd?

mvh

Jan

Fra : Ole C

Dato : 01-08-07 00:45

Jan Roed skrev blandt andet:

> [...]
>
> - HID kompatibel mus (der er aktiv)
> - PS/2 kompatibel mus, der optræder med gult udråbstegn (Enheden kan

Hos mig står der i Enhedshåndtering "HID kompatibel mus" og "Synaptics PS/2
Port TouchPad", så det tyder på at der er vrøvl med den driver du har
installeret.
Der bør også være en Synaptics-fane i Kontrolpanel>Mus der hedder
"Enhedsindstillinger". Mangler den også, er det en forkert driver du har
installeret.
Fik du i øvrigt ikke en CD med drivere da du købte computeren?

--
vh
Ole C.

Fra : Jan Roed

Dato : 01-08-07 22:37

Mit problem har tilsyneladende løst sig selv! Pludselig ser jeg efter 2 dg
m mus at touchpad'en reagerer igen..

tak for de mange gode råd fra alle...

mvh

Jan