CPU'er, Intel/AMD, E-numre, ...
Fra : Poul

Dato : 30-07-07 09:55

Hej ...

Hvad er, generelt som bruger, forskellen på følgende cpu'er:
- Core 2 Duo E4300,
- Core 2 Duo E6320,
- Core 2 Duo 6400,
- Core 2 Quad Q6600?

Hvad betyder E- og Q- numrene?

Hvad er, generelt som bruger, forskellen på følgende cpu'er:
- Athlon 64 X2 4200+,
- Athlon 64 X2 4800+,
- Athlon 64 X2 5600+,
- Athlon 64 X2 6000+?

Hvilke "Core 2 Duo" og Athlon cpu'er er sammenlignelige?
Er, generelt, "Core 2 Duo" eller Athlon bedst?
Er der nye og kraftigere cpu'er på vej?

På forhånd tak for svar.

Mvh. Poul

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-07-07 10:06

Poul wrote:

> - Core 2 Duo 6400,

2 kerner i CPU.

> - Core 2 Quad Q6600?

4 kerner i CPU.

> Hvad er, generelt som bruger, forskellen på følgende cpu'er:
> - Athlon 64 X2 4200+,
> - Athlon 64 X2 4800+,
> - Athlon 64 X2 5600+,
> - Athlon 64 X2 6000+?

En 4200+ yder som en 4200 MHz AMD Athlon Thunderbird (En gammel
Athlon-model der kom frem ved 1GHz-perioden).

Tilsvarende for de øvrige AMD'er. Det er blot en målestok.

> Er, generelt, "Core 2 Duo" eller Athlon bedst?

C2D har deres styrke ved 32-bit og Athlon64 har deres styrke ved 64-bit
(de kan begge køre både 32-bit og 64-bit).

Skal du kun bruge 32-bit software er det C2D du skal kigge på. Skal du
bruge 64-bit software er det Athlon64 der er det rette for dig.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 30-07-07 10:25

On Mon, 30 Jul 2007 01:55:25 -0700, Poul <plod@mail.dk> wrote:

> [...]
>- Athlon 64 X2 6000+?
>
>Hvilke "Core 2 Duo" og Athlon cpu'er er sammenlignelige?
>Er, generelt, "Core 2 Duo" eller Athlon bedst?

Supplerende svar:

- I mangel af bedre markedsværdi satser AMD meget på Energy Efficiency
og er førende på det område.

http://www.tomshardware.com/2007/06/01/the_power_saving_guide/

hvis ellers linket virker.

Det er ganske unikt med en 45Watt dual core ved 2.1 GHz.

Du spørger efter kraftigste CPU. Det plejer at være prohibitivt dyrt,
og flaskehalsen i en PC er i reglen harddisken. Så prøv med noget raid
0 og et ordentligt backup system (acronis true image server til usb
harddisk).

mvh

John

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 30-07-07 22:47

"Poul" <plod@mail.dk> skrev i en meddelelse
Er, generelt, "Core 2 Duo" eller Athlon bedst?

Det svar er jo umuligt at besvare da det kommer an på hvad du vil
betale og hvad du mener med bedst.
Begge har jo CPU-er der kan det du måtte ønske vil jeg tro, så
i sidste mener jeg det er et spørgsmål om hvad du vil bruge på
det.
Generelt er pris/ydelse forholdet vist i AMD's favør.