Problemer med RAM
Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 17:40

Jeg har købt 2 GB ram (2 sticks a 1 GB hver). Når jeg sætter dem i min
computer, så starter computeren op, laver en BEEP lyd, hvorefter der er 3
sekunders stilhed, så BEEP lyd igen. Det bliver den ved med indtil jeg
slukker den igen.

Rammene er samme slags som også sad i før, så det burde ikke være et
problem.

Hvad kan det være ?

-Ronnie

P.S. Det er Kingston RAM

Fra : Hagar

Dato : 27-07-07 17:53

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukker den igen.
>
> Rammene er samme slags som også sad i før, så det burde ikke være et

Har du trykket dem ordentligt på plads ?
Prøv at gå ind i din bios og vend. Jeg havde selv samme problemer med min
maskine, men da jeg havde været inde i bios, og gik ud igen, så var der ikke
noget beeeep mere, hvorfor ved jeg ikke, og jeg ændrede intet der inde.

Hagar

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 18:21

> [...]
> maskine, men da jeg havde været inde i bios, og gik ud igen, så var der
> ikke noget beeeep mere, hvorfor ved jeg ikke, og jeg ændrede intet der

De er trykket rigtig ind, ja. Jeg kan slet ikke komme ind i bios eller noget
som helst. Der er bare sort skærm når den står og bipper

Fra : TDN

Dato : 27-07-07 18:23

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> slukker den igen.
>
> Rammene er samme slags som også sad i før, så det burde ikke være et

Har lige selv sat 2x 1 GB DDR PC2 4200 Kingston ram i min idag og den
beepede også da jeg startede den op. Jeg tog dem ud igen og satte dem i igen
og trykke dem godt ned og så virkede de

Mvh
Thomas

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 18:56

> Har lige selv sat 2x 1 GB DDR PC2 4200 Kingston ram i min idag og den
> beepede også da jeg startede den op. Jeg tog dem ud igen og satte dem i
> igen og trykke dem godt ned og så virkede de

Det har jeg lige prøvet, men no luck :\

Det er DDR 400Mhz ram forresten

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 19:14

Dopedog wrote:
> Det er DDR 400Mhz ram forresten

Hvad hedder dit bundkort?
Vil tjekke om du kan køre med 1 Gb klodser.
Kan den køre med kun en klods i?

Mvh.
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 19:57

> Hvad hedder dit bundkort?

Motherboard : ASNE-FM Rev A3
Processor : AMD Sempron 3000+ (939)
Bios : A8NE-FM Bios 1006

> Vil tjekke om du kan køre med 1 Gb klodser.

De hedder, helt præcist, 1024 MB DDR 184 Pins PC3200-Kingston - 400 MHZ

> Kan den køre med kun en klods i?

Nope. Om jeg propper 1 eller 2 stænger i, så er det med samme resultat.

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 21:48

Dopedog wrote:

> Motherboard : ASNE-FM Rev A3
> Processor : AMD Sempron 3000+ (939)
> Bios : A8NE-FM Bios 1006

Kan ikke finde boardet hos ASUS.
Er du sikker på den kan køre med 1 Gb klodser og ikke kun 512 Mb klodser?
Har du kigget i din manual.
Hvilke klodser sad i før?
Hvor mange slots er der til ram?
Er det en 1.8 Ghz processor?
Har du prøvet at holde del-tasten nede når du starter computeren?
Prøv at hive batteriet ud nogle minutter for at nulstille bios.

Mvh.
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 22:05

> Kan ikke finde boardet hos ASUS.

Det skulle ellers gerne være ASUS

> Er du sikker på den kan køre med 1 Gb klodser og ikke kun 512 Mb klodser?
> Har du kigget i din manual.

Der står, umidlbart, ikke noget om det. Men jeg er igang med at nærstudere
den.

> Hvilke klodser sad i før?

Der sad 2 256 MB klodser

4

> Er det en 1.8 Ghz processor?

Det er det, ja.

> Har du prøvet at holde del-tasten nede når du starter computeren?

Det har jeg lige prøvet, og der skete heller intet.

> Prøv at hive batteriet ud nogle minutter for at nulstille bios.

Batteriet ? Altså skille strømboksen ad eller .. ?

-Ronnie

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 22:13

Dopedog wrote:
> Der sad 2 256 MB klodser

> 4

> Det er det, ja.

Den kan med 99% sikkerhed kun tage 512 Mb klodser.
Det indikerer de 4 ramslots.
Boardet understøtter sikkert kun 2 Gb i det hele.
Prøv at kigge lidt på andre motherboards. Rigtig mange har kun 2 slots men
kan så nappe 1 Gb klodser.

Mvh.
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 22:54

> [...]
> Boardet understøtter sikkert kun 2 Gb i det hele.
> Prøv at kigge lidt på andre motherboards. Rigtig mange har kun 2 slots men

Okay. Det var lidt trist :\

Der er lige et par screenshots af processor o.s.v. fra CPUZ (hvis det kunne
hjælpe)

http://xs317.xs.to/xs317/07305/111111212121212.JPG

http://xs317.xs.to/xs317/07305/232313123123123123123123123123.JPG

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 09:02

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in message

> Den kan med 99% sikkerhed kun tage 512 Mb klodser.
> Det indikerer de 4 ramslots.

Så nu mit bundkort har 6 ramslot så kan det udfra din teori kun styre hvor
meget ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-07-07 22:06

Dopedog wrote:
> Nope. Om jeg propper 1 eller 2 stænger i, så er det med samme
> resultat.

Virker det med de gamle RAM-stænger?

Fra : Dopedog

Dato : 27-07-07 22:41

> Virker det med de gamle RAM-stænger?

Det virker helt fint, ja

Fra : Harder

Dato : 27-07-07 23:13

som er fra fujitsu-siemens

> Motherboard : ASNE-FM Rev A3
> Processor : AMD Sempron 3000+ (939)
> Bios : A8NE-FM Bios 1006

manual : http://kortlink.dk/fujitsu-siemens/43np
punkt 1.4.2

Due to chipset limitation, this motherboard does not support DIMMmodules
with 128 Mb memory chips or double-sided x16 memory chips.

> De hedder, helt præcist, 1024 MB DDR 184 Pins PC3200-Kingston - 400 MHZ

hvad står der mere på ram blokkerne? part nr.?

Harder

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 23:35

Harder wrote:

> [...]
>
> Due to chipset limitation, this motherboard does not support
> DIMMmodules with 128 Mb memory chips or double-sided x16 memory chips.

Den fandt jeg ikke selv.
Det ser rigtigt ud det du skriver.
Så kan den godt tage 1 Gb klodser, bare det er den rigtige type.
Dopedog kan hente programmet SIW.exe som viser alt om computeren. Han skal
sætte de gamle klodser i så han kan se 100% hvad type det er.
Min skriver sådan

Device Locator Slot 1
Manufacturer Hyundai Electronics
Part Number HYMP564S64BP6-C4
Serial Number 00003121
Capacity 512 MBytes
Memory Type DDR2 SDRAM
Speed DDR2-533 (266 MHz)
Data Width 64 bits
Voltage SSTL 1.8V
Error Correction None
Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs
Manufacturing Date 2006, Week 24
Module Height 30.0 mm
EPP SPD Support No

Mvh.
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 28-07-07 00:16

> [...]
> Dopedog kan hente programmet SIW.exe som viser alt om computeren. Han skal
> sætte de gamle klodser i så han kan se 100% hvad type det er.

Property Value
Memory Summary
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 4096 MBytes
Memory Slots 4
Error Correction None
Use System memory
Maximum Memory Module Size 1024 MBytes

Device Locator Slot 1
Manufacturer Infineon (formerly Siemens)
Part Number 64D32300HU5C
Serial Number 04022D17
Capacity 256 MBytes
Memory Type SDRAM DDR
Speed PC3200 (200 MHz)
Data Width 64 bits
Voltage SSTL 2.5V
Error Correction None
Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs
Manufacturing Date 2005, Week 26
EPP SPD Support No

Device Locator Slot 2
Manufacturer Infineon (formerly Siemens)
Part Number 64D32300HU5C
Serial Number 04026610
[...]

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Så ifølge teksten over "Device Locator Slot 1" så skulle den gerne kunne
tage 1 GB klodser

Fra : Dopedog

Dato : 28-07-07 00:17

> hvad står der mere på ram blokkerne? part nr.?
>
> Harder

Kingston KVR
9905193-109A01LF KVR400X64C3A/G
2964788-0508347 2.6V
ASSY IN CHINA (1)

Og henne i "toppen" af klistermærket (mod toppen af blokken) står der :
BSMP1670736

Fra : Gamle

Dato : 28-07-07 01:18

Dopedog wrote:
> [...]

Hej.

Det var lettere at have computeren mellem hænderne.
Men hvad med at lade de 2 256 klodser sidde hvor de sad og sætte de 2 nye i
de andre slots. Så er de parvis ens.
Kunne godt tænke mig at vide om du kan boote op.
Men kan du ikke komme ind i bios ved at trykke på del tasten lige når du har
tændt computeren. Bare tryk til der sker noget.

Hvor bor du. Jeg bor i Århus.

Mvh.
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 28-07-07 03:18

> Det var lettere at have computeren mellem hænderne.
> Men hvad med at lade de 2 256 klodser sidde hvor de sad og sætte de 2 nye
> i de andre slots. Så er de parvis ens.

Den vil ikke boote overhovedet hvis bare én af de nye 2 klodser er i. Heller
ikke selvom de 2 gamle er i.

> Kunne godt tænke mig at vide om du kan boote op.
> Men kan du ikke komme ind i bios ved at trykke på del tasten lige når du
> har tændt computeren. Bare tryk til der sker noget.

Overhovedet ikke. Der er bare sort skærm, og computeren bipper cirka hvert
3. sekund.

> Hvor bor du. Jeg bor i Århus.

Jeg bor i Horsens

Fra : Harder

Dato : 28-07-07 02:28

> Kingston KVR
> 9905193-109A01LF KVR400X64C3A/G
> 2964788-0508347 2.6V

sikker på du har skrevet rigtigt?
tror det er denne her istedet
KVR400X64C3A/1G http://kortlink.dk/kingston/43ny
hvis det er, er den Double-Sided
efter manualen kan den ikke køre Double-Sided

så du skal nok have fundet noget ram, som ikke dobbeltsidet

Harder

Fra : Dopedog

Dato : 28-07-07 03:17

> [...]
> hvis det er, er den Double-Sided
> efter manualen kan den ikke køre Double-Sided
>
> så du skal nok have fundet noget ram, som ikke dobbeltsidet

Jo der står sku 1G. Nå men så er det jo derfor. Øv bøv. Så håber jeg
BJtrading vil tage dem retur, selvom forseglingen jo er brudt.

Fra : Gamle

Dato : 28-07-07 03:35

Dopedog wrote:

> Jo der står sku 1G. Nå men så er det jo derfor. Øv bøv. Så håber jeg
> BJtrading vil tage dem retur, selvom forseglingen jo er brudt.

Godt der var en forklaring.
Harder var kvikkere end mig.
Jeg gik ud fra du havde skrevet rigtigt.
Ring ud til BJ trading.
De plejer at være flinke.

Mvh.
Torben

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 09:06

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> indtil jeg slukker den igen.
>
> Rammene er samme slags som også sad i før, så det burde ikke være et

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/boards/Motherboards/asus/A8NE-FM/Man_A8NE-FM_uk.pdf

Bemærk boardet er et ASUS OEM board, så du vil næppe finde noget info om
boardet hos ASUS.

Dual-channel memory architecture

2 or optional 4 x 184-pin DIMM sockets support non-ECC

unbufferred 400/333 MHz DDR memory modules Supports

up to 4 GB system memory

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.