Harddisk formatering
Fra : Inger & Svend Jensen

Dato : 25-07-07 20:41

Er der nogen der ved om man kan omformatere en ekstern harddisk (western
digital) som er leveret med FAT 32. til NTFS.

Mvh
Svend.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-07-07 20:54

Inger & Svend Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der nogen der ved om man kan omformatere en ekstern
> harddisk (western digital) som er leveret med FAT 32. til NTFS.
> Svend.

Du skriver ikke, hvad du har at styresystem ?

Hvis du har f.x. Windows XP, så kan du blot skrive følgende i
Kør:

convert c: /fs:ntfs

- så vil disken blive konverteret til NTFS uden at data og
programmer på disken ændres.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-07-07 21:13

Jan Vestergaard wrote:

> convert c: /fs:ntfs

Kan du se fejlen?

mvh
Henning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-07-07 21:29

Henning Præstegaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan du se fejlen?

Ja - men jeg går ud fra, at spørgeren selv kan indsætte det
rigtige drev-bogstav i stedet for C:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 21:16

> Du skriver ikke, hvad du har at styresystem ?
>
> Hvis du har f.x. Windows XP, så kan du blot skrive følgende i
> Kør:
>
> convert c: /fs:ntfs

Der vil jeg dog anbefale at bruge et andet drevbogstav. Nemlig det, som den
eksterne er tildelt af XP ( hvis det altså er det styresystem )
C er med stor sandsynlighed systemdisken.

mvh Ebbe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-07-07 21:30

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-07-07 21:11

Inger & Svend Jensen wrote:
> Er der nogen der ved om man kan omformatere en ekstern harddisk
> (western digital) som er leveret med FAT 32. til NTFS.

Sagtens. Vælg denne computer og højreklik på drevet og vælg formater.
Vær opmærksom på at det kan tage langtid at formatere.

Man kan også konvertere uden at formatere og bevare de filer der er på
harddisken.
klik på stat
vælg kør
skriv cmd
klik ok
skriv convert "drevbogstav": /fs:ntfs
Drevbogstavet kan ses i denne computer. Hvis I ikke har nogenfiler der
skal gæmmes er en formatereing bedst. Det skrv onkel Bill i hjælp filen.

mvh
Henning

Fra : Hans

Dato : 25-07-07 22:14

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vær opmærksom på at det kan tage langtid at formatere.
>
> Man kan også konvertere uden at formatere og bevare de filer der er på

Det er det vi andre kalder for at formatere.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-07-07 05:16

Hans wrote:

> Det er det vi andre kalder for at formatere.

Hvilket?

Jesper Poulsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-07-07 09:59

On Wed, 25 Jul 2007 23:14:09 +0200, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

>Det er det vi andre kalder for at formatere.

Gør vi?

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Inger & Svend Jensen

Dato : 26-07-07 18:36

Tak for de mange gode svar.
Mit styresystem er både Windows XP og Windows Vista, så de burde ikke være
et problem.

Mvh.
Svend.