Kan sgu ikke overskue det, core2, agp, ove~
Fra : invalid

Dato : 25-07-07 00:03

Hey

jeg har nu et stykke tid bokset med en maskine jeg ikke kan få til at
game ordentligt. Det er specifikt BF2 jeg gamer og nu er jeg ved at nå
en grænse for tålmodigheden og overvejer at opgradere.

Jeg har nu en P4 2.8 med 1.5 gb ddr3200 ram og et x1950pro agp kort. Det
idiotiske er at jeg købte agp i håbet om at det var det der skulle til
for at gøre bf2 spilbart. Det var ikke nok så nu hænger jeg på det.

jeg blevet anbefalet en løsning baseret på asrock

da jeg så kan bruge mit agp kort. Ulempen som jeg ser det er at der så
kun er 2 ram slots men det må jeg så leve med. Ydermere kan jeg se at
det kun understøtter op til DDR2 5300 men kan ikke finde ud af om det er
en væssentlig begrænsning. Har ærligt talt ikke overblik over hvad ram
hastighed betyder for performance ?

Hvilket af de meget ens asrock dual kort skal man foriøvrigt gå efter,
kan ikke lige gennemskue hvor de er forskellige ?

Så er der lige det med processoren. Jeg har set mange der er vilde med
core2 4300 pga dens lave pris og gode OC muligheder. Jeg har dog ikke
selv prøvet dette og vil derfor gerne vide hvad det evt ville kræve af
hardware og ram. Kan dette bundkort bruges ? Jeg har ikke tænkt mig at
skulle vride CPU'en fuldstændigt men hvis man på den måde kunne få
ydelse der svarer til en dyrere cpu er det jo fantastisk. Ellers er der
jo 6400 og 6600 modellerne men kan simpelthen ikke finde ud af hvad man
skal gå efter. Da jeg sidst kiggede var der en masse omkring lave nm. er
det stadig sådan ?

Håber nogen kan komme med lidt pointers.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : J

Dato : 25-07-07 08:13

On Wed, 25 Jul 2007 01:03:16 +0200, invalid <nonsense@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>jo 6400 og 6600 modellerne men kan simpelthen ikke finde ud af hvad man
>skal gå efter. Da jeg sidst kiggede var der en masse omkring lave nm. er

Jeg ville ikke købe det asrock af flere grunde:

1) det er et kombo-kort. Jeg har læst at nogle får problemer med den
ene eller anden type grafikkort, fordi de falder over hinanden, og
skal installeres i en bestemt rækkefølge. Lyder hyggeligt, ikke sandt
?

2) det tager både DDR og DDR2 ram, men kun 2 klodser af hver. Hvis man
skal bruge meget ram til Vista, hvad så ? der kan jo kun sidde een
type i ad gangen, og så er 2 slots ikke meget

3) glem at overclocke med asrock. Du køber bare en mindst E6400

4) er via chipset, som det asrock har, er det godt til spil ?

Så jeg vil foreslå dette bundkort til din agp og DDR ram:

Når du så går over til DDR2 og pci-express, så køb et andet bundkort.
CPU'en kan du genbruge. Dette MSI har Intel 865 chipset.

mvh

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-07 08:34

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så jeg vil foreslå dette bundkort til din agp og DDR ram:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233216

2 RAM-slots og max 2GB?

Fra : Jakob

Dato : 25-07-07 21:45

> [...]
> type i ad gangen, og så er 2 slots ikke meget
>
> 3) glem at overclocke med asrock. Du køber bare en mindst E6400

Ehh det du foreslår har jo altså også kun 2 ram slots, og så har det
også kun 2 pci slots hvilket jeg synes er for lidt.

SKulle måske have skrevet at det skal være atx da jeg har et stort
kabinet i forvejen, det her er jo miniatx det finder jeg ikke helt
velegnet, sorry.

Men ellers tak for dine råd

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 25-07-07 08:51

Var det ikke bedre en gang for alle at droppe det agp kort. Du kommer
hurtigt til at bruge en masse penge forkert for at tækkes det kort. 'Man
skal ikke smide gode penge efter dårlige' ....

Vi gamer med en Geforce8800gts kort. Det kører helt fint. Vi har dog ikke
ret mange erfaringer med bf2.

Bjarke

Fra : Jakob

Dato : 25-07-07 21:51

In article <46a70165$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark says...
> [...]
> skal ikke smide gode penge efter dårlige' ....
>
> Vi gamer med en Geforce8800gts kort. Det kører helt fint. Vi har dog ikke

Hmmm det er sgu helt nyt :0)

Det var en dårlig investering men det var ikke lige til at se på det
tidspunkt. Det er kun nogle måneder gammelt men allerede faldet fra 1500
kr til 1000 synes det går hurtigere end nogensinde før med det marked,
det er da til at få stress af :0)

Men kortet er så vidt jeg ved ret OK såvidt jeg kan se tester det ganske
glimrende selv med de nyeste spil så det beholder jeg. Men kan da godt
se din pointe.

Jeg tror humlen bliver et billigt agp kort, så tabet er til at overse.
Hvis det så kan holde et år eller 2 med en god core2 procesor så må det
være det der skal til.

Hygge

Jakob

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 22:52

"Jakob" wrote

> Hvis det så kan holde et år eller 2 med en god core2 procesor så må det
> være det der skal til.

Ikke for at træde i det eller noget, men for 14 dage siden ville man have
sagt at en Intel Core2Duo E6600 nok ville være den processor du skulle kig-
ge efter på grund af pris/ ydelsesforholdet, der er så bare lige sket et
kraftigt prisfald i mellemtiden så en tilsvarende 4-kerne processor kan
fås til cirka samme penge (det gør selvfølgelig ikke noget at man får mere
for pengene, selvom man næppe vil kunne bruge CPUen fuldt ud idag).

Jeg har selv for en måned siden købt en Intel Core2Duo E6420, den sælger
SHG ikke engang længere selvom den kom på markedet for 2 måneder siden.

Køb det du har behov for nu, udviklingen går så hurtigt at det er umuligt
at forsøge at fremtidssikre sig på nogen måde. Om et år vil selv en 4 kerne
maskine se svag ud hvis en standardmaskine til under 10.000 kr. leveres
med 8 kerner eller mere.

Læs mere om de nye modeller og prisfaldet her (der er også en udmærket sam-
menligning med AMDs tilsvarende CPUer):

http://anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=3038