Udtagelig HD skuffe
Fra : jane

Dato : 19-07-07 19:31

Er der nogen som har et link til et sted hvor man kan købe en sådan
"indbygningsramme og sort udtagelig skuffe til indbygning af en 3½" S-ATA
harddisk.

Syntes jeg har ledt overalt, men kan ikke finde den med salg til private.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-07-07 20:39

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> S-ATA
> harddisk.
>
> Syntes jeg har ledt overalt, men kan ikke finde den med salg til

Hvis det er sådan en du mener, så her blandt andre steder
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163051
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-07-07 08:02

Hej!

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Hvis det er sådan en du mener, så her blandt andre steder
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163051

Jeg tror nogen bør fortælle Zitech, at vi ikke længere er i starten af
halvfemserne.

Damn den er grim

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 20-07-07 09:30

On Thu, 19 Jul 2007 18:31:06 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
>harddisk.
>
>Syntes jeg har ledt overalt, men kan ikke finde den med salg til private.

Jeg har købt 2 stk. af disse:

https://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=330769

Denne ramme fungerer upåklageligt, og kølingen af den indsatte
harddisk (250 GB Samsung SATA-II) er fin.
I min HP Pavilion 7545 er harddisken i skuffen køligere (32 gr. C) end
harddisk nr. 2, som sidder i bunden af kabinettet (37 gr. C).

Erfaringsmæssigt er det altid et problem at få løse skuffer til
sådanne rammer; men med den rimelige pris for et komplet sæt kan man
købe 2 sæt og gemme den ekstra ramme som reserve.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : jane

Dato : 20-07-07 12:59

Gert Søgaard Jensen <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> wrote in

> [...]
> sådanne rammer; men med den rimelige pris for et komplet sæt kan man
> købe 2 sæt og gemme den ekstra ramme som reserve.

Tusind tak for linket, det er lige den jeg skal have, og så er den sort.
Den er da komplet med skuffe ik?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 20-07-07 14:07

On Fri, 20 Jul 2007 11:59:12 +0000 (UTC), jane

Jo - 1 skuffe er inkluderet.
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : J

Dato : 20-07-07 10:31

> [...]

>harddisk.
>
>Syntes jeg har ledt overalt, men kan ikke finde den med salg til private.

Det du laver på den måde er sådan e-sata. Det yder nok lidt bedre end
usb2. Men med en usb harddisk kan du også boote.

Næsten alle bundkort kan bringe en usb-enhed på bootmenu med F11, når
usb-enheden sidder i ved boot.

Jeg har lige brugt det til en lille 2,5" harddisk (60 Gb 7200 rpm) og
et lille usb-kabinet fra zitech.

Jeg kører Kubuntu 7.04 på den måde !
Jeg smed et image af en intern harddisk installation på usb harddisken
med et windows program, og det kørte !

mvh

John