Rensning af printerhoved. IP4000
Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-07-07 14:07

Nogen med en gennemprøvet metode
der er sikker som amen i kirken.
Jeg har set den med løbende varmt vand i 15 min,
den med at stå i blød i isopropylalcohol,
den med at stå på en våd køkkenrulle.

Men hvad duer og hvad sucks????

Erfaringer ønskes.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-07-07 16:02

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> der er sikker som amen i kirken.
> Jeg har set den med løbende varmt vand i 15 min,
> den med at stå i blød i isopropylalcohol,

Sidst jeg rensede min var det bare varmt vand direkte under hanen.
Derefter rystede jeg det meste vand ud, og lod den ellers tørre. Kørte
herefter perfekt igen, med mine herlige 9krs patroner :)

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-07-07 16:33

Andersen [3650] skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nogen med en gennemprøvet metode
> der er sikker som amen i kirken.

Det er der nok ingen metoder, der gør.

Alle de metoder du nævner, skulle ifølge gamle indlæg her i
gruppen have virket for nogle.

Jeg har kun haft bøvl med den ene af mine to IP4000'er - og kun
en gang - og der løsningen et ukendt antal "Grundig rensning" i
vedligehold-menuen i egenskaber for printeren.

Jeg havde ellers set i øjnene, at den skulle have et nyt
printerhoved eller den helt store tur efter alle opskrifterne,
men jeg prøvede så en "grundig rensning" en del gange efter
hinanden.

De første par rensningen hjalp ikke - men efter at have kørt den
en del gange, så var der renset helt ud og den kører stadig

Men hvis du vil have den "helt sikre" løsning. så er det nok at
beatille et nyt printhoved - prisen er ca 500 kr i Tyskland.

Nyt printhoved til IP4000 - søg på Google
efter varenr:

QY6-0049-000

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-07-07 18:24

> [...]
> et nyt printhoved - prisen er ca 500 kr i Tyskland.
>
> Nyt printhoved til IP4000 - søg på Google

Ja den har jeg set du er kommet med tidligere, og har også
fundet den til omtalte ca. 500.
Fandt også et "over there" til små 300, men med fragt og
alt det andet løse, så kom det op i ca. 600.

Men det kan da være man skal prøve at være lidt påholden,
og evt også give det noget varmt vand til at løsne op.

Fra : Lars & Jane

Dato : 19-07-07 00:17

$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Men det kan da være man skal prøve at være lidt påholden,
> og evt også give det noget varmt vand til at løsne op.

Jeg plejer at stille en underkop med 3-4 millimeter vand i microovnen, koge
det, holde printhovedet i det i 4-5 sek, så løsner det indtøret blæk,
derefter skyller jeg blækdysserne godt igennem under den varmehane i ca. et
min.tører den godt og i med den igen, så plejer det at virke, med er
printhovedet slidt op, så hjælper intet self..
Mvh Lars...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-07-07 08:01

Yes yes yes.
Flere dyp i kogende vand med mellemskylninger
i rindende varmt vand fik gang i alle farver.
Så nu har jeg en IP4000 der har stået mig i
ca.350 kr. incl nye patroner og lidt varmt vand

(sender en venlig tanke til dem der har ofret 1500+
på en tilsvarende, fungerende printer)