SCSI og og dårlig performance
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 16:56

Jeg har sat 3 SCSI diske i maskinen.

Det er drejer sig om:

1 stk. 72 gb U320 disk (data)
1 stk. 72 gb U160 disk (data)
og 1 stk. 18 gb U160 disk. (systemdisk)

Alle 10k rpm.

De sidder alle på samme controller, en AHA 19160/29160.

Men når jeg f.eks. pakker store rar-filer ud er performancen dårlig, det
tager ca. dobbelt så lag tid som da jeg havde sata2 diske i.

Hvad kan det skyldes?

Jeg har en ekstra controller liggende, vil det være hensigtsmæssingt at
sætte den i og lade systemdisken sidde alene på den?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 17:13

Martin Nielsen [5220] wrote:
> [...]
>
> Jeg har en ekstra controller liggende, vil det være hensigtsmæssingt at
> sætte den i og lade systemdisken sidde alene på den?

Lad være med at blande forskellige hastigheder på samme kanal.
Tag U320 disken på sin egen controller og smid så de 2 U160 diske på
egen controller. evt. overvej en 2 kanals RAID controller (jeg har en du
kan købe hvis du er int.)
Hvad har du af cache strategi på diskene?

:)
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 17:45

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev

> Lad være med at blande forskellige hastigheder på samme kanal.
> Tag U320 disken på sin egen controller og smid så de 2 U160 diske på egen
> controller
..
Det vil jeg prøve

> Hvad har du af cache strategi på diskene?

Ingen - jeg er ikke med på hvad du mener, så godt er jeg ikke inde i SCSI. -
her må du hjælpe mig.

Jeg ville egentlig prøve det fordi det skulle fjerne meget af i/o
belastningen på processoren/systemet.
(og det egnede sig bedre til 24/7 belastning)

/Martin

Fra : ai

Dato : 18-07-07 08:48

du kan (må ikke) blande forskellige hastigheder på
samme controller, din ultra 320 fall back til 160.
desuden kan din controller kun handle 160.
vælg en to kanal controller og lad din 320 disk være alene på den en kanal.
skal du skift contr. så vælg en 320 controller.
/ai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-07-07 15:48

ai wrote:
> du kan (må ikke) blande forskellige hastigheder på
> samme controller, din ultra 320 fall back til 160.

Det har aldrig givet mig problemer med flere forskellige
SCSI-hastigheder på det samme kabel.

Jesper Poulsen