Problemer med onboard lydkort på HP XW4400
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-07 02:42

Hey

Jeg har lige fået mig en HP XW4400 Workstation. Maskinen kom med en seperat
partition med recovery data på, som jeg straks slettede - jeg gider ikke
bruge alle mulige standard indstillinger.

Efterfølgende installerede jeg XP Pro fra bunden og har nu fået alt op at
køre bortset fra lydkortet. På bagsiden af kabinettet er der de 3 gængse
ind- og udgange til lyd, så det må jo være der (!), og da der ikke sidder
et PCI-kort, så må det jo være onboard (back to basics).

I min enhedshåndtering kan jeg IKKE se et lydkort - hverken med eller uden
drivere, men jeg har dog et PCI-enhed stående derinde, som XP Update ikke
kan finde drivere til. Det sjove er, at jeg ikke har andre PCI kort end et
WLAN samt et grafikkort - sidstnævnte sidder endda i en PCI-E slot. Men
begge af disse komponenter ER installeret korrekt, kører og FINDES i
enhedshåndtering som korrekt installerede enheder.

Men hvad dælen dækker denne 'ikke installerede PCI-enhed' så over? Hvordan
får jeg mit onboard lydkort til at virke?

Min maskine findes her: http://www.masl.dk/7473af0d

Jeg HAR selvfølgelig prøvet at installere de forskellige audio drivere fra
HP's side - men uden held. Desuden skal det måske nævnes, at jeg også har
installeret chipset driveren fra HP's site.

Idéer?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-07 05:55

Bo Kamp Dudek wrote:

> Idéer?

Prøv at starte op på Ubuntu Live-CD. Dens Hardware Manager er yderst
informativ.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-07 06:43

Bo Kamp Dudek skrev:

>Idéer?

PREREQUISITES:
For Workstations running a Microsoft Windows XP Operating System:

- The Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) driver must be installed
before installing the audio driver in this SoftPaq. The Microsoft UAA
driver is
operating-system specific and is available in the following HP SoftPaqs:
* For Microsoft Windows XP Operating System (32-bit), install SoftPaq Number
SP31069 (or later).
* For Microsoft Windows XP Operating System (64-bit), install SoftPaq Number
SP31050 (or later).

set på
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=dk&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3211220&swItem=wk-51920-1&prodNameId=3211221&swEnvOID=1093&swLang=13&taskId=135&mode=4&idx=0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-07 07:22

[...]

> [...]
> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=dk&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3211220&swItem=wk-51920-1&prodNameId=3211221&swEnvOID=1093&swLang=13&taskId=135&mode=4&idx=0

der har jeg været, men uden held..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-07 07:43

Bo Kamp Dudek skrev:

>der har jeg været, men uden held..

så har du altså installeret SP31069 (32 bit) eller SP31050 (64 bit)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-07 07:53

[...]

> så har du altså installeret SP31069 (32 bit) eller SP31050 (64 bit)

hov - nu virkede det! cool! jeg ved ikke lige hvorfor den ikke tog imod
den UAA i første omgang, men ad anden ombæring spiller det.. tusinde tak!

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk