USB tv-tuner
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-07-07 23:03

½øjs@.

Jeg går og overvejer at få fat i en TV-tuner. Jeg er total blank på området.
Jeg skal bruge den til at sætte til TV herhjemme, så kæresten kan se hendes
skrammel, og jeg kan se mit formel1 osv

Jeg vil gerne kunne optage med det også.

Hvad skal man kikke efter, og er der nogle erfaringer/anbefalinger?

Maskinen er en laptop, Dell XPS m2010, 2Ghz coreduo 2, 2 Gb ram, 2 x 100 Gb
HD 7200, x1800 grafikkort, 20.1" skærm, hvor meget det så end har at sige.

/Ole

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-07-07 01:39

"/Ole (6000)" skrev

> Jeg går og overvejer at få fat i en TV-tuner. Jeg er total blank på
> området. Jeg skal bruge den til at sætte til TV herhjemme, så kæresten
> kan se hendes skrammel, og jeg kan se mit formel1 osv

Jeg går ud fra at hun tager tv-apparatet og du så må nøjes med den bær-
bare.

> Jeg vil gerne kunne optage med det også.

Du skal et smut forbi dk.teknik.htpc, gruppen omhandler alt muligt med at
anvende en pc som en del af tv-kigning.

> Hvad skal man kikke efter, og er der nogle erfaringer/anbefalinger?

Tænk over hvor du får signalet fra førend du skriver i ovennævnte gruppe
for det er noget af det første de spørger om, er det fra sattelit, fra
kabeltv eller fra en antenne.

> Maskinen er en laptop,

Hauppauge og Pinnacle laver udmærkede USB-baserede produkter, de skiftes
til at være fremme i skoen med nye ting. Jeg har et Hauppauge DVB/ analogt
hybrid produkt, jeg har delvist fortrudt købet fordi DVB ser så meget bed-
re ud end analoge signaler (jeg skulle have købt en udgave kun med DVB).

Inden du køber noget kunne du også se om du bryder dig om www.zattoo.com,
ulempen er at det ikke virker uden internetforbindelse.

Fra : Mads

Dato : 13-07-07 09:06

On Fri, 13 Jul 2007 00:02:54 +0200, "/Ole \(6000\)" <x@xx.xxx> wrote:

> [...]
>HD 7200, x1800 grafikkort, 20.1" skærm, hvor meget det så end har at sige.

Hej

Jeg købte denne for 3 måneder siden :
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194981
og den har jeg været rigtig glad for.
Både TV kigning og optagelse fungere perfekt, også på
en laptop der er noget mindre end din.
Og så kan den tage både analoge og digitale kanaler.
De sidste står forøvrigt knivskarpt på skærmen. Wow

Største minus ved den er at det tager 1 - 2 sekunder at
skifte kanal, men det er et problem på næsten alle TV tuner
kort.

mvh Mads

Fra : Jette Juel Hansen

Dato : 13-07-07 19:30

Hej i Gruppen
Mads henviste til nedenstående link, så har jeg lige et spørgsmål - jeg er
ikke så befaren i disse sider, men har også tænkt på at anskaffe mig et
tvkort til min bærbare. Problemet er, at den er 5 år gammel og bruges kun
som reserve og når jeg er på camping til at skrive på. En gang imellem vil
det være rart at kunne tage noget tv. Umiddelbart ser det ud til, at det
tvkort Mads omtaler kun kan køre på USB 2.0, jeg er ret sikker på den USB
der er i min bærbare er kun en 1.0 . findes der stadig tvkort til så små
computere?
Den er M E G E T lille, den er på 500-700 MhZ, 128 ram og 14 GB, med
trådløst netværk. Er det helt umuligt?

hilsen Jette

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-07-07 19:32

"Jette Juel Hansen" skrev

> [...]
> findes der stadig tvkort til så små computere?
> Den er M E G E T lille, den er på 500-700 MhZ, 128 ram og 14 GB, med

Ja det er umuligt. Hvis maskinen havde USB 2 burde det ikke være et pro-
blem at se DVB-T, hvis der er antennedækning, selv på din gamle maskine.

Du vil nok blive mere tilfreds med et mini-tv som dette til 399,- kr.:

http://www.casio.com/products/Portable_TVs/product/TV-980/

Fona i østergade i Århus har enkelte stykker på lager, du kan reservere
online under lagersalg (jeg ved ikke om du kan overtale dem til at sende).