Harddisk uden bevægelige dele
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-07-07 22:50

Hej
Nogen af jer der ved om man få en "harddisk" uden bevægelige dele, som
bare indeholder 4GB plads e.l men som er hurtig (windows brug)

Kunne ikke forestille mig USB penne er særligt hurtige??

Mvh. Bjarke

Fra : Mads

Dato : 11-07-07 23:16

Sådan en her ?
http://www.pcworld.dk/art/8583?a=category&i=218

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-07 23:23

<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Nogen af jer der ved om man få en "harddisk" uden bevægelige dele, som
>bare indeholder 4GB plads e.l men som er hurtig (windows brug)
>
>Kunne ikke forestille mig USB penne er særligt hurtige??

Ikke så hurtige som DDR-RAM, men langt hurtigere end en mekanisk
harddisk...

Det er en USB pen du søger....

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 23:27

Michael Rasmussen wrote:

> Det er en USB pen du søger....

USB er ikke vanvittigt hurtigt.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-07 08:01

On Thu, 12 Jul 2007 00:27:05 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>USB er ikke vanvittigt hurtigt.

Du har ret...

Tidligere var Flash RAM så langsom at USB grænsefladen ikke var
begrænsende faktor, men der sker også meget på den front.

Jeg kan se at Mtron's Solid Sate Disk nu opgives til 100 MB/s
sustained read, 80 MB/s sustained write og < 0.1 ms access time

Der kan USB ikke længere følge med...

Sådan en fyr kan jeg godt drømme om - Eneste problem er sådan set
prisen: $ 2500 for 32 GB....

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-07 05:17

On 12 Jul., 00:27, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> USB er ikke vanvittigt hurtigt.

Ja det er vel det, i hvertfald er en USB harddisk langsommere end en
PSTA eller SATA hardiske. Så forestillede mig et flashkort med ATA
interfase? Lidt ligesom solid state diskene som linket til. men
behøver dog ikke være så stor.. okay 10GB kunne måske godt bruges. men
4 burde være nok

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-07 05:40

Bjarke Hansen wrote:

> PSTA eller SATA hardiske. Så forestillede mig et flashkort med ATA
> interfase? Lidt ligesom solid state diskene som linket til. men

Det er også det jeg linker til

Jesper Poulsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-07 05:44

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> interfase? Lidt ligesom solid state diskene som linket til. men
> behøver dog ikke være så stor.. okay 10GB kunne måske godt bruges. men

Du kan købe et CF kort og en adapter, så det kan bruges som harddisk. Eller
der findes en dims, tror det er MSI der har lavet den, der gør at du kan
bruge DDR RAM moduler som harddisk. Det må nok give den højeste hastighed,
men den kan så kun være slukket så længe som batteri backup'en kan holde
liv i RAM'en.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 12-07-07 11:21

"Lasse Jensen" skrev:
> [...]
> men den kan så kun være slukket så længe som batteri backup'en kan holde

Er det ikke i-RAM fra Gigabyte du tænker på?
http://techreport.com/reviews/2006q1/gigabyte-iram/index.x?pg=1
http://www.tomshardware.com/2005/09/07/can_gigabyte/index.html

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-07 16:10

Peter (8464) wrote:

> Er det ikke i-RAM fra Gigabyte du tænker på?
> http://techreport.com/reviews/2006q1/gigabyte-iram/index.x?pg=1
> http://www.tomshardware.com/2005/09/07/can_gigabyte/index.html

Jo, det var det den hed

Fra : ai

Dato : 12-07-07 09:59
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-07 10:25

On Thu, 12 Jul 2007 10:59:17 +0200, "ai" <anixyr@webspeed.dk> wrote:

>Hvad med sådan en: 16GB
>http://www.cybercomputer.dk/index.php?side=visvare&varenr=14583

Læsehastigheden på gennemsnitlig 8 MB/sek er ikke imponerende. Men det
kompenseres sæ'følig noget af en søgetid der nærmer sig 0.

<mlr>