Minimum kabellængde i P182
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 19:35

Greetings!

Hvad er minimumslængde for PSU'ens ATX-kabel for at den kan anvendes i
et Antec P182?

Jesper Poulsen

Fra : Taba

Dato : 10-07-07 19:51

> Hvad er minimumslængde for PSU'ens ATX-kabel for at den kan anvendes i
> et Antec P182?

Jeg har desværre ikke nogen længde i centimeter, men in billige Chill
Inovation 400W PSU kan den klare det fint (uden at blive ført bag om
bundkort pladen for at få skjult kablet); se evt. billede her:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=1009&page=6 (næst
nederste billede på siden).

Jeg synes ikke at ATX kablet på ovennævnte PSU er speciel lang, men den
er heller ikke så kort som på mange no-name PSU'er.
Hvilken PSU har du tænkt dig at smide ind i kabinettet?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 20:20

Taba wrote:

> Hvilken PSU har du tænkt dig at smide ind i kabinettet?

Jeg ved ikke hvilken PSU der skal i, da det ikke er mig der står overfor
at skulle investere i et P182.

En afstand i cm vil være fint, anyone?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 20:24

Taba wrote:

> Hvilken PSU har du tænkt dig at smide ind i kabinettet?

Fik lige et link:
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13492

Jesper Poulsen

Fra : Taba

Dato : 10-07-07 23:39

> Fik lige et link:
> http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13492

Jeg vil på det kraftigste advare imod PSU'er fra qtec. Det er noget
støjende bras med en uhyre høj inflation i Watt og Ampere opgivelserne.
Få hellere din ven til at investere i en kvalitets PSU. De koster ikke
mere end 3-500 kr., men de holder til gængæld meget længere og støjere
meget mindre end qtec's!
Jeg kan selv anbefale NorthQ, Silverstone og Antec. Mange andre er glade
for Seasonic.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 05:15

Taba wrote:
> Jeg vil på det kraftigste advare imod PSU'er fra qtec. Det er noget
> støjende bras med en uhyre høj inflation i Watt og Ampere opgivelserne.

Den har kørt fint det seneste år, så den bliver ikke skiftet ud pga. det.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 20:00

Taba wrote:

> Jeg kan selv anbefale NorthQ, Silverstone og Antec. Mange andre er glade
> for Seasonic.

Kender du kabellængden på en NorthQ 4775-400 ?

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 10-07-07 21:07

Jesper Poulsen skrev:
> Greetings!
>
> Hvad er minimumslængde for PSU'ens ATX-kabel for at den kan anvendes i
> et Antec P182?

Jeg har den gamle model P180, og der bruger jeg en Seasonic (mener det
er denne http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2097034 ) det
kan de fint nå, hvis man kan leve med at skulle uden om gfx kortet.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 21:11

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Jeg har den gamle model P180, og der bruger jeg en Seasonic (mener det

Gider du måle afstanden?

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 10-07-07 23:44

On Tue, 10 Jul 2007 22:11:02 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Gider du måle afstanden?

Afstanden afhænger jo helt af hvad vej men fører kablerne
og hvor på bundkortet strømstikkene er placeret.
Begge dele kan gøre en meget stor forskel i afstanden.

Jeg har selv lige samlet en maskine i et P182 kabinet og
med et Asus P5K Deluxe bundkort. Her gik det lige akkurat
med kablerne fra en Corsair HX620W PSU.
Især det lille strømkabel havde svært ved at nå da det skulle
udenom en Scythe Infinity køler og helt op til øverste venstre
hjørne af bundkortet.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 05:17

Mads wrote:

> Afstanden afhænger jo helt af hvad vej men fører kablerne
> og hvor på bundkortet strømstikkene er placeret.

Fugleflugt fra PSU'en til hullet i bunden og så til det øverste venstre
hjørne af bundkortet. På nuværende tidspunt har vi slet ingen anelse om
hvad der skal til.

Det er meget frustrerende.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 11-07-07 07:06

Jesper Poulsen wrote:

> Fugleflugt fra PSU'en til hullet i bunden og så til det øverste
> venstre hjørne af bundkortet. På nuværende tidspunt har vi slet ingen
> anelse om hvad der skal til.
>
> Det er meget frustrerende.

Hvis det skal lægges pænt hen over bundkortet, eller trækkes på undersiden
inden kortet monteres, så skal det være min. 50 cm.

Det 24-polede ATX-kabel er mindre kritisk da det kan trækkes på flere måder.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 14:32

Hans wrote:

> Hvis det skal lægges pænt hen over bundkortet, eller trækkes på undersiden
> inden kortet monteres, så skal det være min. 50 cm.

Ok.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 11-07-07 08:49

On Wed, 11 Jul 2007 06:17:18 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Det er meget frustrerende.

Så er det vel heller ikke værre.

Er det lille strømkabel for kort, så tager det kun
ca 15 min at forlænge det. Lidt ledning og for
2 kr samlemuffer fra byggemarkedet er alt hvad
der skal til.

Det store strømkabel plejer sagtens at kunne nå,
selv i et P182 kabinet.

mvh Mads