/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Køling til bryggerskab
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 09-07-07 14:33

Måske ikke lige den rette gruppe og så måske alligevel, for det
drejer sig om en router og et par netværksdiske i et bryggerskab,
som jeg gerne vil have kølet ned. Kender I til et lille køleanlæg,
som blot skal kobles til en stikkontakt, eller sådan noget findes
måske ikke?

--
Hilsen
Madsen

 
 
Jesper Poulsen (09-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 09-07-07 15:50

Thomas G. Madsen wrote:

> som jeg gerne vil have kølet ned. Kender I til et lille køleanlæg,
> som blot skal kobles til en stikkontakt, eller sådan noget findes
> måske ikke?

Jo, det gør de da. De kaldes for 'mobilt airconditioning' og forhandles
hos velassorterede elinstallatører/forretninger.
http://www.billigvvs.dk/Ventilation_klimaanlaeg/Mobile_aircondition


--
Mvh
Jesper Poulsen

Thomas G. Madsen (09-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 09-07-07 16:31

Jesper Poulsen skrev:

> Jo, det gør de da. De kaldes for 'mobilt airconditioning' og
> forhandles hos velassorterede elinstallatører/forretninger.
> http://www.billigvvs.dk/Ventilation_klimaanlaeg/Mobile_aircondition

Herligt. Tak for link.

Nyt at "se" dig i øvrigt :)

--
Hilsen
Madsen

per christensen (09-07-2007)
Kommentar
Fra : per christensen


Dato : 09-07-07 21:30


"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:f6tkfh.1hs.1@tgm.dyndns.dk...
> Måske ikke lige den rette gruppe og så måske alligevel, for det
> drejer sig om en router og et par netværksdiske i et bryggerskab,
> som jeg gerne vil have kølet ned. Kender I til et lille køleanlæg,
> som blot skal kobles til en stikkontakt, eller sådan noget findes
> måske ikke?
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Hvad med toppen af en køletaske med 230 volt tilslutning ?
Jeg har set et sted hvor man havde sat sådan et låg i siden på et skab.

MVH
Per



Claus Tersgov (09-07-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-07-07 21:38

>>per christensen<< griflede:

> Hvad med toppen af en køletaske med 230 volt tilslutning ?
> Jeg har set et sted hvor man havde sat sådan et låg i siden på et
> skab.

Temmelig dyr form for køling. Husk også, at den producerer lige så meget
varme, som den producerer kulde.

Jeg ville hellere satse på en høj luftudskiftning eller -gennemstrømning,
alternativet er en stor elregning.

Claus



Max (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-07-07 06:59

Hej Thomas

> som jeg gerne vil have kølet ned. Kender I til et lille køleanlæg,
> som blot skal kobles til en stikkontakt, eller sådan noget findes
> måske ikke?

Hvad med et lille køleskab ?

--
Mvh Max



Thomas G. Madsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 10-07-07 13:54

Max skrev:

> Hvad med et lille køleskab ?

Hmm, tja hvorfor ikke.

Grundet internetproblemer, havde jeg min router mistænkt for at
have det lidt for varmt i bryggersskabet, men det hjalp desværre
ikke noget at flytte den ind på et køligere rum, så problemet
ligger nok et helt andet sted, selvom det unægtelig nok ikke er
sundt for en router at hænge og svede i et bryggersskab ved siden
af varmearrangementet. Jeg vil skyde på, at der er omkring 40°
i det skab.

--
Hilsen
Madsen

Jesper Poulsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-07-07 15:44

Thomas G. Madsen wrote:

> af varmearrangementet. Jeg vil skyde på, at der er omkring 40°
> i det skab.

Det har min Linksys WRT54G klaret på 3. sommer nu.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Thomas G. Madsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 10-07-07 16:57

Jesper Poulsen skrev:

> Det har min Linksys WRT54G klaret på 3. sommer nu.

Ok. Så må min D-Link også kunne.

PS. Kan man ikke slå Quoted-Printable fra i Thunderbird?

--
Hilsen
Madsen

Holst (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-07-07 17:08


Thomas G. Madsen wrote:

> PS. Kan man ikke slå Quoted-Printable fra i Thunderbird?

Jo, det kan man. Men I kan jo lige så godt lære at leve med det,
efteresom Google også anvender quoted-printable, så det begynder nok at
brede sig.

Jesper Poulsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-07-07 19:31

Thomas G. Madsen wrote:

> PS. Kan man ikke slå Quoted-Printable fra i Thunderbird?

Jo, men du er den første ikke-OE-bruger der har brokket sig.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Thomas G. Madsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 10-07-07 17:24

Holst skrev:

> Jo, det kan man. Men I kan jo lige så godt lære at leve med det,
> efteresom Google også anvender quoted-printable, så det begynder
> nok at brede sig.

Et tamt argument efter min mening.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 10-07-07 19:49

Jesper Poulsen skrev:

> Jo, men du er den første ikke-OE-bruger der har brokket sig.

Det er nu også mest for at undgå synet af de totalt uoverskuelige
indlæg, som opstår når OE-brugerne svarer på QP-indlæg.

Hvad er grunden til, at du har koblet det til?

--
Hilsen
Madsen

Jesper Poulsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-07-07 20:16

Thomas G. Madsen wrote:

> Hvad er grunden til, at du har koblet det til?

Jeg har ikke koblet det fra. Og jeg er ikke helt sikker på at jeg vil
ændre noget, for alle rigtige news-klienter kan klare det.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Thomas G. Madsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 10-07-07 20:54

Jesper Poulsen skrev:

> Og jeg er ikke helt sikker på at jeg vil ændre noget, for alle
> rigtige news-klienter kan klare det.

Der er nok for meget tresserflipper i mig til dette egotripper-samfund,
men jeg ser sådan på det, at hvis jeg selv kan gøre noget for at gøre
oplevelsen bedre for de fleste, så gør jeg gerne det frem for konstant
at dunke dem i hovedet, som måske ikke lige har evnerne, tiden eller
lysten til at skifte standard-newsreaderen i Windows ud.

Jeg mener, hvis den eneste grund til at have Quoted-Printable koblet
til er, at Google Groups gør det, og at man på den måde kan genere OE-
brugerne bedst muligt, så må man kede sig bravt.

--
Hilsen
Madsen

Jesper Poulsen (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-07-07 21:08

Thomas G. Madsen wrote:

> til er, at Google Groups gør det, og at man på den måde kan genere
> OE- brugerne bedst muligt, så må man kede sig bravt.

Det er Holst der har det på den måde. Jeg ser sådan på det at rigtige
programmer godt kan finde ud af det og det er fint for mig.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Holst (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-07-07 21:35


Jesper Poulsen wrote:

> Det er Holst der har det på den måde. Jeg ser sådan på det at rigtige
> programmer godt kan finde ud af det og det er fint for mig.

Lad nu venligst være med at beskylde mig for noget sådant.

Med Googles valg af quoted-printable bliver det nok meget svært at få
fjernet bruge af quoted-printable fra Usenet, så er man generet af det,
er det nok nemmest at finde en ordentlig nyhedslæser i stedet i stedet
for at forlange, at andre ændrer deres opsætning.

Og som du vil bemærke har jeg fravalgt quoted-printable i min
Thunderbird for at skabe glæde hos OE-brugere og åbenbart også brugere
af den nyhedslæser, som Thomas bruger.

Jesper Poulsen (11-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-07-07 05:24

Holst wrote:

> Lad nu venligst være med at beskylde mig for noget sådant.

Det var din argumentation.

> Og som du vil bemærke har jeg fravalgt quoted-printable i min
> Thunderbird for at skabe glæde hos OE-brugere og åbenbart også brugere
> af den nyhedslæser, som Thomas bruger.

Xnews har heller ingen problemer med det. Det er kun brugere af
Microsoft-programmer der har problemet.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ivan V. Klattrup (11-07-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 11-07-07 10:34

Thomas G. Madsen skrev:

>Jeg mener, hvis den eneste grund til at have Quoted-Printable koblet
>til er, at Google Groups gør det, og at man på den måde kan genere OE-
>brugerne bedst muligt, så må man kede sig bravt.

Det er da fordi at Erik Richard Sørensen er hans store idol.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste