Pixma 4000 fejl: "Den brugte blækbeholder ~
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 10:06

Hvad hulen betyder det???
Er der i printeren indbygget en slags reservoir til opsamling af
overskydende blæk, som skal tømmes??? I så fald, er her nogen, der har idé
om, hvor jeg skal finde den??

Michael, Bogense

Fra : Hans

Dato : 07-07-07 10:31

Michael, Fyn wrote:
> Hvad hulen betyder det???
> Er der i printeren indbygget en slags reservoir til opsamling af
> overskydende blæk, som skal tømmes??? I så fald, er her nogen, der
> har idé om, hvor jeg skal finde den??

Der er en vejledning her:

http://hardware.mcse.ms/message334021.html

Håber du får den samlet igen, da placeringen af tanken helt klart indikerer,
at det er ikke noget Canon ønsker at end-user selv kan gøre. Jeg tror de
betragter en fyldt waste-tank som slut på printerens levetid.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 11:10

Tak for dit svar, selv om det jo ikke ligefrem var gode nyheder :(
Det tror jeg ikke, jeg tør/kan gå i gang med - må vist med sorg i hjertet
begynde at kigge mig om efter en af disse guldklumper.

SUK!

Michael, Bogense

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 11:20

"Michael, Fyn" <mskotteSNABELAgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det tror jeg ikke, jeg tør/kan gå i gang med - må vist med sorg i hjertet
> begynde at kigge mig om efter en af disse guldklumper.

Det kan godt være det er et stykke arbejde, men i mine øjne kan det altså
godt svare sig. Hvis du alligevel ikke skulle ha' mod på det, så send mig
gerne en mail, så er jeg (måske) aftager af "den skindøde"

mvh Ebbe

Fra : Mads

Dato : 07-07-07 11:30

On Sat, 7 Jul 2007 12:09:59 +0200, "Michael, Fyn"
<mskotteSNABELAgmail.com> wrote:

> [...]
>Det tror jeg ikke, jeg tør/kan gå i gang med - må vist med sorg i hjertet
>begynde at kigge mig om efter en af disse guldklumper.

Jo, men selv hvis det lykkes dig at finde en brugt Pixma 4000,
og de er altså ret dyre, så er vaste-ink beholderen sikkert halvt
eller endda helt fyldt og så har du intet opnået.

Hop dog ud i det og tag chancen. Hvis printeren alligevel er
kassabel i dine øjne, så er der jo intet at miste ved at prøve
at skille den ad og tømme tanken. Det er altså ikke så svært
endda. ( Jeg har to venstrehænder og ti tommelfingre og jeg
kunne finde ud af det )

Min Pixma 4000 er IKKE til salg.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 11:46

Næh, men hvad med dig? Er DU til salg? Kunne jo være, du ville tjene lidt
håndører ved at hjælpe med operationen?

Michael, Bogense

Fra : Mads

Dato : 07-07-07 12:44

On Sat, 7 Jul 2007 12:45:46 +0200, "Michael, Fyn"
<mskotteSNABELAgmail.com> wrote:

>Næh, men hvad med dig? Er DU til salg? Kunne jo være, du ville tjene lidt
>håndører ved at hjælpe med operationen?

Hvor bor du ?

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 22:06

Michael, Fyn wrote:
> [...]
> Det tror jeg ikke, jeg tør/kan gå i gang med - må vist med sorg i
> hjertet begynde at kigge mig om efter en af disse guldklumper.

Hvorfor ikke købe en iP4300? Og køb nogle kopipatroner uden chip fra Geha
til ca. 29 Euro for alle 5. (+ 10 Euro engangsbeløb for chip-adapteren fra
Geha). Så kører det ligesom på iP4000 dog med lidt dyrere blæk, men så har
du også en helt ny maskine hvor printerhovedet ikke står for udskiftning,
som det måske alligevel snart gør på din iP4000. Bare en idé.
http://www.bitspaper.net/bpstore/ShowDruckerpatronen.aspx?nr=7196

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 23:07

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du også en helt ny maskine hvor printerhovedet ikke står for udskiftning,
> som det måske alligevel snart gør på din iP4000. Bare en idé.

Hvorfor skulle printerhovedet dog være modent til udskiftning pga. fyldt
blækreservoir ?

mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 17:58

Ebbe (7000) wrote:
> Hvorfor skulle printerhovedet dog være modent til udskiftning pga.
> fyldt blækreservoir ?

Slidtage. Printeren er jo ikke ny længere.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 21:26

> Slidtage. Printeren er jo ikke ny længere.

Det er jeg skam heller ikke, men har planer om at leve længe endnu

mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 21:57

Ebbe (7000) wrote:
> Det er jeg skam heller ikke, men har planer om at leve længe endnu

Du er forhåbentlig også lavet lidt bedre end de printere Canon spytter ud
til 499 kr.
Det er jo ingen hemmelighed, at printerhovedet bliver slidt med tiden. Og
hvis manden skal betale 5-800 kr. for at få tømt overskudsblæk-beholderen og
om føje tid igen skal ofre 600 kr. på et nyt printer hoved, så var det måske
en idé at overveje en helt ny printer til 600 kr.. Som jeg skrev, blot en
idé.

/Steen

Fra : Mads

Dato : 08-07-07 22:15

On Sun, 8 Jul 2007 22:57:04 +0200, "Steen F."
<steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

> [...]
>en idé at overveje en helt ny printer til 600 kr.. Som jeg skrev, blot en

Men der er jo en god grund til at folk gerne vil beholde deres
Pixma 4000 printere så længe som muligt.
Det er jo den sidste og bedste printer fra Canon som kan benytte
billige kopipatroner uden at man skal rode med flytning at en chip
og hvor man så bagefter selv skal holde øje med blækbeholdningen
i patronerne fordi printeren ikke kan aflæse kopipatronerne korrekt.

Hvis Pixma 4000 printeren stadig havde været til at købe i butikkerne
havde det jo slet ikke været et problem.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 14:50

Mads wrote:
> [...]
> og hvor man så bagefter selv skal holde øje med blækbeholdningen
> i patronerne fordi printeren ikke kan aflæse kopipatronerne korrekt.

Nej, det kan man da også til iP4200 og iP4300 uden at flytte chip osv. Det
koster bare noget mere (ca. 220 kr. for alle 5 farver + engangsbeløb på 75
kr. for chip-adapteren).

MVH Steen

Fra : Mads

Dato : 09-07-07 15:37

On Mon, 9 Jul 2007 15:49:52 +0200, "Steen F."
> [...]

>koster bare noget mere (ca. 220 kr. for alle 5 farver + engangsbeløb på 75

Kan du henvise til et sted hvor man kan læse mere om det?
( på dansk eller engelsk )
For det med en chip-adapter har jeg aldrig hørt om før.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 17:28

Mads wrote:
> Kan du henvise til et sted hvor man kan læse mere om det?
> ( på dansk eller engelsk )
> For det med en chip-adapter har jeg aldrig hørt om før.

Jeps:
http://www.bitspaper.net/bpstore/ShowDruckerpatronen.aspx?nr=7196

hvis du klikker på den øverste CT01, så kan du scrolle ned og se en
intruktion i hvordan man monterer den. Det ser jo ret enkelt ud. Men
stadigvæk noget dyrere end iP4000. Men stadig ca. halv pris af
orig.patroner.

MVH Steen

Fra : Fynbo

Dato : 07-07-07 12:14

> [...]
> Er der i printeren indbygget en slags reservoir til opsamling af
> overskydende blæk, som skal tømmes??? I så fald, er her nogen, der har idé

Start med at resette Waste Ink.
Så kan du printe 1000 kopier eller mere endnu..

Hermed kan du nulstille og tømme din restblækbeholder hos de fleste Canon
modeller som f.eks ip3000,4000,5000 samt en masee i og s modeller

Din printer skal være slukket.
1.Tryk på Resume knappen og hold den nede
2.Tryk på Power knappen og hold også den nede
3.Slip Resume knappen og tryk 2x på den
4.Slip Power knappen
Du er nu i din Printers Service Mode.For at slette hukommelsen med
blækbeholderen
1.Tryk 4x på Resume knappen
2.Tryk 1x på Power knappen
3.Sluk for printeren og tænd den igen.
Hvis du har gjort alt rigtig er din printer nulstillet.
Hvis du vil gøre din printer en tjeneste så brug nogen vatpinde eller en
sprøjte og sug noget af farven ud af swampene så den har mulighed for at
kunne optage ny farve igen ved rensning.

Håber det kan hjælpe dig ...

Fynbo

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 13:36

Mange tak for hjælpen herinde - den er nu nulspillet og brokker sig ikke
mere. Har brugt en stor håndfuld vatpinde og renset så godt jeg kunne komme
til.
Håber den lever lidt endnu.

Michael, Bogense