Lidt sommerhardwarefilosofi i regnvejret..~
Fra : PDA

Dato : 06-07-07 07:48

Hvis man nu havde en million til at købe en drømmepc for (- for mit
vedkommende til spil) ville det så ikke være nærmest umuligt? Er det ikke
underligt, at inden for næsten alle andre større teknologier med mange
forbrugere og mange fabrikanter er der stor spredning fra det acceptable og
til det allerbedste, men inden for pc'ere er der ikke stor forskel i ydelsen
om man bruger 20.000 eller 100.000. Der er forskel mellem 3.000 og 10.000.
Jeg ved godt, at man kan dyrke mainframes, men de yder vel knap nok meget
mere når vi taler spil....

Det er da interessant, at inden for det felt, kan den almindelige forbruger
uden at være velhavende købe noget af det allerypperste, der kan
fremstilles.

Ja, .... tilbage til regnvejret.

PDA

Fra : Henning

Dato : 06-07-07 08:09

On Fri, 6 Jul 2007 08:47:50 +0200, "PDA" <xpda81x@xhotmailx.com>
wrote:

>Hvis man nu havde en million til at købe en drømmepc for (- for mit
>vedkommende til spil)
Så ville man slet ikke købe en pc, men en spillebox - Nintendo,
Playstation, xBox eller hvad de nu hedder.

Fra : ShutEye

Dato : 06-07-07 08:41

> Så ville man slet ikke købe en pc, men en spillebox - Nintendo,
> Playstation, xBox eller hvad de nu hedder.

Hvorfor dog det?

Fra : PDA

Dato : 06-07-07 08:47

> Så ville man slet ikke købe en pc, men en spillebox - Nintendo,
> Playstation, xBox eller hvad de nu hedder.

- men de koster nu heller ikke en million...

PDA

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 16:34

Henning wrote:

> Så ville man slet ikke købe en pc, men en spillebox - Nintendo,
> Playstation, xBox eller hvad de nu hedder.

Hvad kan man spille på en konsol som man ikke kan spille på en PC?
Hvad kan man spille på en PC som man ikke kan spille på en konsol?

Når du har fundet svaret vil du indse hvorfor folk spiller på en PC.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-07 16:24

On Fri, 06 Jul 2007 17:34:04 +0200, Jesper Poulsen

>Når du har fundet svaret vil du indse hvorfor folk spiller på en PC.

Sjovt jeg kommer frem til, at folk ikke vil spille på PC men på
konsol..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-07-07 20:15

Martin Johansen [6000] wrote:

> Sjovt jeg kommer frem til, at folk ikke vil spille på PC men på
> konsol..

Konsollernes opløsning er begrænset af TV'et. Det bliver derfor aldrig
bedre end det TV'et kan levere. PC'ens opløsning er teoretisk set kun
begrænset af monitoren. En bedre monitor - en bedre oplevelse.
Selv nyder jeg at spillle Call of Duty i 1600x1200 med alt slået til

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-07 14:38

>Konsollernes opløsning er begrænset af TV'et.

Ja og? Opløsning er sq ikke alt Jesper og det bør du også vide :)

> Det bliver derfor aldrig
>bedre end det TV'et kan levere. PC'ens opløsning er teoretisk set kun
>begrænset af monitoren. En bedre monitor - en bedre oplevelse.

Ikke enig... hvad nytter høj opløsning hvis det foregår med 10 frames
pr. sekund?

Hvad hvad nytter høj opløsning hvis spillet man vil spille ikke findes
til PC?

>Selv nyder jeg at spillle Call of Duty i 1600x1200 med alt slået til

Og dem på konsol tager så lige 1920x1080 istedet for på storskærm.

PC er bare en møgmaskine til spil når man først har prøvet konsol.

Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg forstår bare godt der sælges så
mange konsoller ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 15:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> PC er bare en møgmaskine til spil når man først har prøvet konsol.

Jeg har prøvet adskillige konsoller og nej, det holde sgu ikke. Joypads
dur ikke. Man kan ikke spille bilspil med en joypad og se bilen bagfra -
nul, niks.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-07 15:55

>Jeg har prøvet adskillige konsoller og nej, det holde sgu ikke. Joypads
>dur ikke.

Jpypads holder max.

> Man kan ikke spille bilspil med en joypad og se bilen bagfra -
>nul, niks.

Sagtens.. iøvrigt sidder jeg altid inde i bilen når jeg spiller på
konsollen.

Og så findes der jo rat og pedaler hvis det er det du efterlyser.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 16:19

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og så findes der jo rat og pedaler hvis det er det du efterlyser.

Det har jeg også på PC'en - med force feedback (ikke noget ryste-ryste)...

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-07 17:00

On Tue, 10 Jul 2007 17:19:03 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Det har jeg også på PC'en - med force feedback (ikke noget ryste-ryste)...

Og en "lille" skærm...

Jeg forstår ikke dem der gider spille på PC'en - jeg var selv en af
dem engang, men dælendunsme ikke mere.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 19:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og en "lille" skærm...

Måske. Jeg har så en større pixeltæthed med op til 1920x1440 på en 19"
skærm.

> Jeg forstår ikke dem der gider spille på PC'en - jeg var selv en af
> dem engang, men dælendunsme ikke mere.

Jeg forstår ikke at folk kan leve med konsollernes begrænsninger. Har du
prøvet NFSU og NFSU2? Der er ikke den samme feeling i de spil som i
NFS'erne før dem. Der er for meget konsol over dem (de kan spilles med
joypad, der er ikke noget reelt bakgear, etc.).

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-07 20:49

>Måske. Jeg har så en større pixeltæthed med op til 1920x1440 på en 19"
>skærm.

Det er stadig ikke en stor oplevelse. Ville du også se film på samme
skærm? Nej vel

>Jeg forstår ikke at folk kan leve med konsollernes begrænsninger. Har du
>prøvet NFSU og NFSU2?

Ja da - spiller 2'eren meget.

> Der er ikke den samme feeling i de spil som i
>NFS'erne før dem. Der er for meget konsol over dem (de kan spilles med
>joypad, der er ikke noget reelt bakgear, etc.).

Du lever i nostalgiens verden - hvor PC'en havde sin stortid som
foretrukne platform

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-07-07 11:46

"PDA" <xpda81x@xhotmailx.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er da interessant, at inden for det felt, kan den almindelige
> forbruger uden at være velhavende købe noget af det allerypperste, der kan

Her er lidt småultimativt: http://www.pcworld.dk/art/8536?a=related&i=8622

/Ole

Fra : ShutEye

Dato : 06-07-07 12:07

> Her er lidt småultimativt: http://www.pcworld.dk/art/8536?a=related&i=8622

Hold da kæft hvor er den grim :)
Ikke fordi jeg ville have noget imod at ha' den stående her under mit bord
dog ...

Fra : torben

Dato : 08-07-07 12:40

Jeg syntes det er lidt ud af proportioner, det du dér nævner.
Der er ikke rigtigt sammenhæng.Det er vildt og opskruet.
Men udfra at man kan samle simn egn pc til en pris af hvad en "samme" pc
koster færdig.
Så får man langt større sikkerhed for at det dyre kram også er, både
kompatibelt og fremtidssikret for et stykke tid endnu.
En fabrikant pc er ikke en god løsning med hensyn til at købe bedst muligt
hardware for pengene, uanset hvor mange penge man bruger.
Det er temmeligt vildt at man kan købe en dyr pc idag (f.eks igennem/hos
Dell) der ikke er noget værd iforhold til det hardware man køber selv og
sætter i et tomt nyerhvervet pc kabinet.
Det lader sig ikke gøre at få en f.eks Dell configuration til en realistisk
pris.
At købe dele selv og samle selv giver en reelt syn på hvad der kan fås af
hardware for pengene.
Jeg har samlignet priser på færdige configurationer /færdige pc'er og det
jeg selv kan købe af del til at samle en selv.
Og det er ikke noget værd det du køber færdigsamlet. Intet værd overhovedet.
Nul værd Niks værd. Det skal selvfølgeligt ses i forhold ydelse/pris.
Jeg selv kan gøre det langt, langt bedre. Men så koster det måske også enten
det samme eller lidt mere.
Hellere det, for at få noget fornuftigt forhold imellem ydelse/pris.

Så der er virkeligt ingenting der lader sig gøre med en færdig købt pc til
en dyr pris.
-
torben

Fra : torben

Dato : 08-07-07 12:46

Ps.

Det indlæg jeg skrev var kun baseret på en spille pc/gaming pc.
Men det giver i endnu højere grad en bedre forståelse af en pc 's pris og
hardware når man ser det hele i det yperste af en pc, nemlig en gaming pc
som er det yperste/højeste hardwarekrævende idag.

Slut
-
torben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-07-07 14:20

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hardware når man ser det hele i det yperste af en pc, nemlig en
> gaming pc som er det yperste/højeste hardwarekrævende idag.

Måske i dine øjne men ikke i mine så derfor rates dit indlæg som sludder

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : torben

Dato : 08-07-07 15:02

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Måske i dine øjne men ikke i mine så derfor rates dit indlæg som sludder
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

Ja, måske, måske!
....og ...så måske ikke!
hilsen
Ham der skrev sludderet.
Torben

Fra : torben

Dato : 08-07-07 15:12

> Måske i dine øjne men ikke i mine så derfor rates dit indlæg som sludder
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

Hej.
Jeg tænkte faktisk lige pludseligt, at det kunne være interessant hvad du
vil forklare din udtalelse med?
Eller sagt på anden måde. Hvorfor er det noget sludder?
Nu er det jo et diskusionsforum!
Så jeg ville være glad hvis du vil skyde løs fra hoften.
-
torben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-07-07 18:27

> [...]
> Nu er det jo et diskusionsforum!
> Så jeg ville være glad hvis du vil skyde løs fra hoften.

Vi kan da godt se lidt på dit udgangspunk, du vil bruge (misbruge) en PC
til at spille på og det når den primært skal brugest til at løse
problemer af beregningsmæssig art. Hvis man vil spille så tager man et
spillekonsol, til at beregne data med tager man en "datamaskine"
dit udgangspunkt er ikke sammenfaldende med mit, så set fra min side er
din konklusion noget sludder
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 08-07-07 18:59

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> [...]
> til at beregne data med tager man en "datamaskine" så dit
> udgangspunkt er ikke sammenfaldende med mit, så set fra min side er din

Og dermed mener du så, at folk, der ikke har samme indgangsvinkel til ting
er fuldt med sludder?
I min verden kaldes folk som dig enfoldige idioter, sry, men sådan er det.

/Ole

Fra : torben

Dato : 08-07-07 21:11

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> er fuldt med sludder?
> I min verden kaldes folk som dig enfoldige idioter, sry, men sådan er det.

Hold nu kæft for helvede, *S*
Og så godt ord igen!
-
Torben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 20:26

Paul Østerby Sørensen wrote:

> til at spille på og det når den primært skal brugest til at løse
> problemer af beregningsmæssig art. Hvis man vil spille så tager man et

Who says so?

Mig bekendt har det aldrig været PC'en vigtigste opgave - den slags har
man mainframes og supercomputere til.

> dit udgangspunkt er ikke sammenfaldende med mit, så set fra min side er
> din konklusion noget sludder

Og din er noget lodret vrøvl!

Jesper Poulsen

Fra : torben

Dato : 08-07-07 20:57

> [...]
> til at beregne data med tager man en "datamaskine" så dit
> udgangspunkt er ikke sammenfaldende med mit, så set fra min side er din

Okey.
Det er en forklaring jeg kan være meget glad for.
Tak for det!
Men du kender ikke til Falcon 4 så!
-
Torben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-07-07 16:29

> [...]
>

> Okey.
> Det er en forklaring jeg kan være meget glad for.

Selv tak, altid dejligt at prøve at rode lidt i folks udgangspunkter
rigtig sjove bemærkninger der lyder og nej jeg kender ikke Falcon 4,
har kun et enkelt spil der ryger på med års mellemrum (og kun i rigtigt
stressede perioder) har nogle kollegaer der er wow "fanatikere" samt
nogle andre gamere, så der tales også om gaming PC'ere på jobbet så der
er tit lidt ophedede diskutioner om hvad der er bedst. Men en
afsluttende bemærkning man skal altid sammenstykke eller købe en PC
udfra hvad den skal bruges til.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : torben

Dato : 09-07-07 20:09

> [...]
> lidt ophedede diskutioner om hvad der er bedst. Men en afsluttende
> bemærkning man skal altid sammenstykke eller købe en PC udfra hvad den
Hehe.
Så kunne jeg godt tænke mig at spørge hvad det er for et spil der ryger
sjældent på.
Hehe, men det får jeg nok ikke at vide.

Jeg vil bare også lige sige at for mit vedkommende spiller jeg ikke spil.
Men jeg ved at nye pcspil er ikke billigt at kunne køre. Konsol spil er mere
stabile på dertil rettede konsoller, men det er ikke sjorvt at spille UDEN
en pc mus, men en mus må jo komme til konsollerne en dag.

Jeg har bare en trofasthed over for Falcon 4 OF (AF). Den vil jeg følge
hele vejen til ende og skal derfor have en pc der med garanti virker/kan
flyve F4 OF.
Den jeg har kan selvfølgelig ikke følge med, så det gælder om at samle en
ny.

En slut hilsen herfra
torben

Fra : Henning

Dato : 08-07-07 16:07

On Sun, 8 Jul 2007 13:40:26 +0200, "torben" <spamfri@spamfri.dk>
wrote:

> [...]
> Så får man langt større sikkerhed for at det dyre kram også er, både
>kompatibelt og fremtidssikret for et stykke tid endnu.

Absolut ikke - læs med i gruppen og se gang på gang der ikke kan få
rammen til at fungere i bundkortet o.a. En færdig konfiguration fra
f.eks. Dell er testet, og de ved de skal yde tre års garanti og
support på den.

Fra : torben

Dato : 08-07-07 18:15

En færdig konfiguration fra
> f.eks. Dell er testet, og de ved de skal yde tre års garanti og
> support på den.

Hvad mener du med

> Absolut ikke - læs med i gruppen og se gang på gang der ikke kan få
> rammen til at fungere i bundkortet o.a.

Rammen?

> En færdig konfiguration fra
> f.eks. Dell er testet, og de ved de skal yde tre års garanti og
> support på den.

Det går aldrig i stykker indefor 3 år. *S*

og support på en pc.
Hvordan virker en support på en pc?
Kommer de og sætter grafikkortet i og den slags småting?

Fra : Henning

Dato : 08-07-07 18:27

On Sun, 8 Jul 2007 19:14:50 +0200, "torben" <spamfri@spamfri.dk>
wrote:

> En færdig konfiguration fra
>
>Hvad mener du med
Når du eller andre ringer til deres support fordi maskinen hænger
periodisk, bluescreener el.lign.

>Rammen?
Jam rammen. Du ved, ram i flertal

>Det går aldrig i stykker indefor 3 år. *S*
Pjat, selvfølgelig går alt i stykker på et eller andet tidspunkt. 3-5%
af nye maskiner går i stykker indenfor de første tre år.

>og support på en pc.
>Hvordan virker en support på en pc?
>Kommer de og sætter grafikkortet i og den slags småting?

Nej, telefonsupport, er der en hardwarefejl sender de en tekniker ud
for at reparere.

Fra : torben

Dato : 08-07-07 21:18

> [...]
> af nye maskiner går i stykker indenfor de første tre år.

> Nej, telefonsupport, er der en hardwarefejl sender de en tekniker ud

hehe
Okey tlf supp kan altid bruges. Men jeg stoler ikke på support. Det starter
med hvad der blev skabt først ægget eller hønen.
Jeg har aldrig haft brug for telf supp andre steder fra end Windows
evindelige idiotiske genaktivering af frøken XP. hehe
Men alt denne snak om support. Det er altså slet ikke det den tråd her
handler om.
Support eller ikke! det kan være ligegyldigt. Kommer den med i pakken så
tager man den bare.
-
Torben

Fra : ShutEye

Dato : 22-07-07 19:42

> Jam rammen. Du ved, ram i flertal

Bare for at holde denne tråd _helt_ seriøs, så mener DU selvfølgelig
"bestemt ental" :)
Ellers må det vel fordanskes til "rammene" ... ?