printer-multifunktion-laser-farve?
Fra : Brian K

Dato : 05-07-07 23:53

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 05:14

Brian K wrote:

> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF25a/2211-2453-2455-2455-11605385-11605387.html
> nogen gode råd / erfaringer med ovenævnte?

Vælg HP'en, da den ikke er Windows-afhængig. Skulle der sidde en med en
Mac er vedkommende ikke prisgivet.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-07 09:08

Jesper Poulsen skrev:

> Vælg HP'en, da den ikke er Windows-afhængig. Skulle der sidde en med en
> Mac er vedkommende ikke prisgivet.

Brother'en er ikke Windows-afhængig, hvor har du det fra? Den har
Postscript 3 understøttelse og virker fint med andet end Windows. Hvis
jeg husker rigtigt, har den nævnte model sågar Zeroconf-understøttelse,
så den automatisk virker på alle nyere Mac's uden nogen form for
opsætning. Den skal blot tilsluttes netværket, og så er man klar til at
printe.

Det fremgår ikke om HP'en har Postscript-understøttelse, men såfremt den
ikke har, ville jeg fravælge den allerede dér.

Personligt er jeg lidt træt af HP, de har alt for mange gange skuffet
mig med dårlige drivere og support ved andet end Windows. Det er fint
nok at de laver Mac drivere, man kvaliteten af dem er alt for tit
elendig og man bliver nærmest tvunget til at benytte tredjepartsdrivere
for at få adgang til alle printerens funktioner på andet end Windows.

Jeg ville til enhver tid vælge Brother fremfor HP, men det skyldes mest
af alt min erfaring med HP igennem tiden, og ikke printkvaliteten. Jeg
synes Brother laver nogle rigtig gode laserprintere, men hvordan den
nævnte model fra HP placere sig, skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke ved.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 16:28

Michael Rasmussen wrote:

> Brother'en er ikke Windows-afhængig, hvor har du det fra? Den har

Print Language    Windows® GDI

> Det fremgår ikke om HP'en har Postscript-understøttelse, men såfremt den
> ikke har, ville jeg fravælge den allerede dér.

Printersprog (standard)
   HP PCL 6 og HP Postscript 3-emulering

> nok at de laver Mac drivere, man kvaliteten af dem er alt for tit
> elendig og man bliver nærmest tvunget til at benytte tredjepartsdrivere
> for at få adgang til alle printerens funktioner på andet end Windows.

CUPS virker vel altid?

Jeg ville ha' foreslået Xerox, hvis de da bare havde haft en
ikke-GDI-maskine i prisklassen.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-07 19:41

Jesper Poulsen skrev:

> Print Language Windows® GDI

: Emulation   PCL 6 & BR-Script 3

Mener du dermed, at den konvertere alt til Windows® GDI først, når den
modtager PCL 6 og Postscript?

Hvis det er tilfældet, lyder det da ikke videre smart. Men under alle
omstændigheder er det vel uden betydning, hvad angår andre
styresystemer. Disse ser vel blot printeren som en "ægte" Postscript
printer, uanset hvilken konvertering der efterfølgende måtte ske i den?

> CUPS virker vel altid?

CUPS er bestemt smart, men det er ikke på højde med HPs Windows-drivere.
Man får lidt følelsen af at sidde med en dårligere udgave af produktet,
synes jeg. Printopløsning og farvegengivelse er heller ikke altid
optimal. Og så er der jo ingen support, hvis noget driller.

Men CUPS er stadig langt bedre end HPs egne Mac-drivere, hvilket
desværre siger mere om HPs drivere, end om CUPS.

> Jeg ville ha' foreslået Xerox, hvis de da bare havde haft en
> ikke-GDI-maskine i prisklassen.

Ja, jeg var også skuffet over at se GDI som eneste mulighed på deres
billigste multifunktionsmaskiner. Kan det virkelig gøre dem så meget
dyrere, at inkludere PCL 6 og Postscript sprog. Og ville det dog ikke
være prisen værd? Det synes jeg det ville, men der er selvfølgelig nok
dem der fint klare sig med GDI. Hvorvidt de så er i målgruppen for en
farvelaser multifunktionsmaskine er en helt anden snak, men det må Xerox
jo mene at de er.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 22:11

Michael Rasmussen wrote:

> Ja, jeg var også skuffet over at se GDI som eneste mulighed på deres
> billigste multifunktionsmaskiner. Kan det virkelig gøre dem så meget
> dyrere, at inkludere PCL 6 og Postscript sprog. Og ville det dog ikke

Det interessante er, at hvis du vælger en farvelaser med postscript så
er den billigste printer faktisk en Xerox.

Jesper Poulsen