Tilvænning til flaske - hvordan?
Fra : Trine & Thomas

Dato : 06-07-01 14:20

Min datter på 4 md skal til at have flaske (jeg skal desværre have medicin,
som jeg ikke må tage mens jeg ammer), men vil ikke tage flasken. Hun hidser
sig op og er næsten ikke til at få ned igen. Hvordan får vi hende til at
tage flasken så hurtigt som muligt?

Pft.
Trine

Fra : Sott

Dato : 06-07-01 18:46

Hej Trine :0)

"Trine & Thomas" <Thomtrin@Teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hidser
> sig op og er næsten ikke til at få ned igen. Hvordan får vi hende til at

Jeg tænker, at det nok har noget at gøre med, at det der er i flasken er
modermælkserstatning :0)
Modermælkserstatning smager ad helvede til, og det er endda pænt sagt.

Almindelig "amme"-mælk, smager sødt og godt - så noget af forklaringen kan
godt ligge der.

Indtil hun har vænnet sig til flasken, ville jeg sørge for, at det der er i
flasken smager godt. Hun er også 4 mdr. nu, så det er ikke længere absolut
påkrævet, at det er modermælkserstatning hun får.

Noget mine børn har holdt meget af, det er maizenavælling/grød - og det kan
laves ret så tyndt.
Det smager henad risengrød, og hvis du putter en ganske lille smule sukker
i - så vil jeg tro, at hun vil blive ekstra glad for det.

Det laves af maizena-mel og mælk - og det er helt uden enhver form for
klumper.
Det kan endda laves af soya-mælk, hvis man er nervøs ved at barnet skal
udvikle allergi ved at få ko-mælk for tidligt.

Opskriften står på pakken :0)

Held og lykke.
Søs

Fra : Trine & Thomas

Dato : 06-07-01 19:03

Hej Søs

Det er faktisk fuldstændig ligegyldigt, hvad der er i flasken - om det er
vand, mælk (min) eller kamillethe med sukker, ja, så forsøger hun bare at
puffe sutten ud med tungen! Vi har også forsøgt med vælling, men næh nej,
kun mors bryst duer. Dog er hun begyndt på grød og det vil hun gerne have,
men hun skal jo også have noget væske og her er problemet!! Men vi vil da
prøve dit forslag alligevel

Hva' fa'en gør man???

Smil fra Trine

Fra : Birdy

Dato : 06-07-01 21:32

Brug en ske eller en tudkop i stedet for!

Hvis ikke du er begyndt på medicinen endnu var det en mulighed at lægge
hende til brystet men så bruge et skjold så hun vænner sig til
sutteflaskesutten.
Birdy

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 08-07-01 11:03

Hej Trine.
Jeg havde også et problem med min datter og flaske, men det lykkedes ved at
malke ud og hælde i flasken og så putte både falske (alstå sutten) og bryst
i munden på en gang, når hun så begyndere at sutte kan du gradvist trække
brystet væk. Det er lidt besværligt og gør ondt på dig de første par gange,
men efter 4 gang altså kun en dags tid kunnne hun drikke af flasken, det
går nogen gange for hurtigt og andre gange smager det bare forkert.
Måske kan det også være en hjælp hvis en anden holder barn og flaske, så der
ikke dufter af mor og mælk, eller prøv at finde en trøje der lugter af noget
helt andet end dig, f. eks din fars fisketrøje, bare mens hun spiser, så
minder det nemlig ikke om dig, og din gode mælk.
Hvis det kun er midlertidigt du skal på medicin kan du malke ud og smide væk
mens du tager medicinen og så prøve at amme bagefter, hvis hun altså vil
have det til den tid.
Venlig hilsen Nina Hald