printerproblemer
Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-07 19:40

Hej gruppe.

Sikkert nogle ret blonde spørgsmål, men jeg kan altså ikke få kontakt til
min nye printer..

Opsætning er: Maskine 1 med XP og en D-link dongle.
Maskine 2 med Vista og en anden extern wireless-dims.

Router zyxel 2602 abbonnement med telefoni hos Cybercity.

Printer: Spritny Minolta Magicolor 2450

Printeren er en erstatning for en anden Minolta farvelaser, der døde under
et tordenvejr. Den fungerede fint som netværksprinter, men via en D-link
trådløs router. Denne router døde også under tordenvejret.

Nu kan jeg dælme ikke få forbindelse med den nye printer. Den er sat til
routeren via et alm. netværkskabel, og jeg har tildelt den en ip-adresse der
skulle kunne fungere på vores netværk. Hvad gør jeg galt?

Min ip: 10.0.0.2
Routerens ip: 10.0.0.1
Jeg har tastet denne ip ind i printeren: 010.000.000.135 (fordi printeren
forlanger 4x3 tegn)

Printerdriver er installeret på min maskine, men printeren kan ikke findes.
Jeg kan heller ikke komme i kontakt med den via browseren. Jeg gør noget
forkert, men hvad?

Fordi maskinen har stået i forretningen har jeg ikke fået
originalemballagen, manualen og installationscd´en med. De kunne ikke finde
det, jeg får det når de finder det. Men uanset hvad, så burde printeren vel
kunne ses via routerens web-interface? Her optræder den heller ikke, selvom
det hele er tilsluttet og tændt. Er der nogen der har et bud på, hvad jeg nu
skal gøre? Jeg har talt med Cybercitys suppert angående routeren, og
teknikeren mente at det kunne være, at jeg skulle have endnu en router
imellem printeren og zyxel routeren, som jeg jo havde det tidligere med den
gamle printer. Men det kan da vel ikke være rigtigt? Burde det ikke kunne
bringes til at virke?

Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-07-07 20:08

Martin Bak wrote:

> gamle printer. Men det kan da vel ikke være rigtigt? Burde det ikke kunne
> bringes til at virke?

Det burde virke, jo. Magicolor er stort set mage til Xerox Phaser 6120N
(som jeg har) og jeg har ingen problemer med den overhovedet...

Du kører ikke DHCP på nettet?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-07 20:39

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Martin Bak wrote:

> [...]

|Det burde virke, jo. Magicolor er stort set mage til Xerox Phaser 6120N
|(som jeg har) og jeg har ingen problemer med den overhovedet...

Jo det mener jeg da. Jeg har ihvertfald ikke bevidst fravalgt det.
Er der nogen grund til at tro, at det manglende installationsprogram til
printeren, incl. drivere osv. er skyld i problemet? Jeg kan stadig ikke
fatte, at jeg ikke kan se printeren via routerens interface.

Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-07-07 22:31

Martin Bak wrote:
> Jo det mener jeg da. Jeg har ihvertfald ikke bevidst fravalgt det.

Så lad printeren selv finde sig en IP-adresse i tæt samarbejde med
routeren. Det virker her (DHCP-tildelt IP-adresse - printeren er sat op
som en HP JetDirect PostScript-printer).

> Er der nogen grund til at tro, at det manglende installationsprogram til
> printeren, incl. drivere osv. er skyld i problemet? Jeg kan stadig ikke

Har du ikke hentet drivere/software hos Konica-Minolta?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-07 23:00

Martin Bak wrote:
> [...]

> printeren, incl. drivere osv. er skyld i problemet? Jeg kan stadig ikke

|Har du ikke hentet drivere/software hos Konica-Minolta?

Jo, jeg har prøvet et par forskellige, men lige meget hjælper det. Jeg har
en mistanke om, at der er mange forskellige del-elementer der skal hentes
for at det virker. Der er heller ikke noget setup med den driver man henter.
Man er nødt til at installere printeren via guiden og pege på driveren.

Martin

Fra : Henning

Dato : 02-07-07 20:56

>Min ip: 10.0.0.2
>Routerens ip: 10.0.0.1
>Jeg har tastet denne ip ind i printeren: 010.000.000.135 (fordi printeren
>forlanger 4x3 tegn)

Hvilket subnet?Hvorfor giver du ikke printeren en adresse i nærheden
af de andre? Kan du pinge printeren?

Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-07 23:01

> Hvilket subnet?Hvorfor giver du ikke printeren en adresse i nærheden
> af de andre? Kan du pinge printeren?

Jeg kan ikke pinge printeren. Sub er 255.255.255.000

Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 06:03

Martin Bak wrote:

> Jeg kan ikke pinge printeren. Sub er 255.255.255.000

Lad printeren køre DHCP.
Jeg har prøvet at sætte min op manuelt og det er noget bøvl...

Jesper Poulsen

Fra : Martin Bak

Dato : 03-07-07 14:00

Martin Bak wrote:

> Jeg kan ikke pinge printeren. Sub er 255.255.255.000

|Lad printeren køre DHCP.
|Jeg har prøvet at sætte min op manuelt og det er noget bøvl...

Tak. Efter en del forsøg lykkedes det på denne måde

Martin