DVB-tuner eller indstikskort?
Fra : Erik K.

Dato : 02-07-07 08:56

Jeg vil gerne kunne se TV på min PC, men der skal jo lidt mere til end bare
en PC. - Jeg har i forvejen grafikkkort med TV-out.
Hvad er det bedste? - TV tuner som indstikskort eller DVB-T koblet til et
USB-stik?
Jeg har ikke planer om at koble PC´en på hjemmets TV.

Mvh
Erik

Fra : Mads

Dato : 02-07-07 10:26

On Mon, 2 Jul 2007 09:56:09 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>en PC. - Jeg har i forvejen grafikkkort med TV-out.
>Hvad er det bedste? - TV tuner som indstikskort eller DVB-T koblet til et

Begge dele fungerer såmænd udemærket. Et PCI kort vil måske nok give
den bedste kvalitet, mens en USB stick har den fordel at den nemt kan
flyttes til en anden PC og at den også virker på en bærbar computer.
( jeg har dog en Pinnacle USB stick som leverer et virkelig godt
billede )

Så det er jo op til dig hvad du har mest brug for.

MEN, hvis du vil optage TV udsendelser, så kig efter et TV tuner kort
med hardware MPEG2 encoding. Det giver den bedste kvalitet
og uden at belaste CPU'en ret meget. De billigtste kort har software
encoding og det sluger CPU kraft.

>Jeg har ikke planer om at koble PC´en på hjemmets TV.

Næh, men det bruger man jo heller ikke en TV tuner til.

mvh Mads