For varmt?
Fra : Pipeline

Dato : 01-07-07 11:49

Jeg har lige installeret en E6600 på et Asus P5K bundkort.
Det hele kører fint indtil jeg installerer Asus PC Probe II. Den brokker
sig over at MB temperaturen er for varm. Den er default sat til 45
grader, og den kommer op på 48-49 grader ved belastning (37-40 grader
idle).
CPU'en ligger på 34/40 grader.

Er MB temperaturen sat for lav i PC Probe, og hvor høj må den i givet
fald være?

Mvh Pipeline

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-07 19:07

Pipeline wrote:
> Er MB temperaturen sat for lav i PC Probe, og hvor høj må den i givet
> fald være?

Skrot PC Probe - det er noget juks.

Brug Speedfan i stedet...

Jesper Poulsen

Fra : Pipeline

Dato : 01-07-07 20:17

Jesper Poulsen skrev:

> Skrot PC Probe - det er noget juks.
>
> Brug Speedfan i stedet...

Speedfan har jeg, og den viser samme temp.
Min bekymring er, om de 45 grader er for meget når nu det er default i
PC Probe?

Fra : Esben

Dato : 01-07-07 21:09

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse

> Speedfan har jeg, og den viser samme temp.
> Min bekymring er, om de 45 grader er for meget når nu det er default i PC
> Probe?

Prøv Core Temp:
http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-07 21:42

Esben wrote:
> Prøv Core Temp:

Kan den vise Motherboard-temperaturen?

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 02-07-07 09:15

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

>Kan den vise Motherboard-temperaturen?

Næe, jeg læste forkert.

--
Esben

Fra : Taba

Dato : 03-07-07 22:35

> Prøv Core Temp:
> http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

Det er vel ligemeget hvilket program der bliver brugt til at aflæse
temperaturen så længe det er den samme sensor der bruges... En af de få
ting der kan ændre en sensors output (udover idle/load) er en BIOS
opdatering der justerer sensorens aflæsning.

Om det er andre faktorer der gør at folk foretrækket et program frem for
et andet skal jeg lade være usagt, men det er ikke (rettere: bør ikke)
fordi de aflæser anderledes fra de samme sensorer.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 15:58

Taba wrote:

> Det er vel ligemeget hvilket program der bliver brugt til at aflæse
> temperaturen så længe det er den samme sensor der bruges... En af de få

Ja, men det kunne være at et andet program har nogle andre "grænser"...??

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-07 21:46

Pipeline wrote:

> Min bekymring er, om de 45 grader er for meget når nu det er default i

Nej, 45°C er ikke for meget til motherboardet.

Jesper Poulsen