Strømforsyning til USB enheder?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-06-07 20:40

Findes der eksterne strømforsyninger, beregnet til at strømføde USB
enheder? Konkret har jeg en MP3-afspiller der kun kan oplades via en
USB-port, og der er vist flere andre typer enheder der oplades via
USB. Og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen der havde fundet
på at lave en strømforsyning med et (mini-)USB-stik, istedet for det
sædvanlige runde stik.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-06-07 21:08

Thomas Jensen wrote:

> USB. Og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen der havde fundet
> på at lave en strømforsyning med et (mini-)USB-stik, istedet for det

Laderen til Motorola V3 er det du efterlyser...

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 29-06-07 21:39

Hej Thomas

> på at lave en strømforsyning med et (mini-)USB-stik, istedet for det

Du kan bruge en USB hub med strømforsyning til opgaven.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 29-06-07 22:03

Max wrote:
> Hej Thomas

> Du kan bruge en USB hub med strømforsyning til opgaven.

Det fungerer desværre ikke altid, jeg har prøvet med en del
mobiltelefoner og det er kun nogen af dem der vil oplades på den måde.
Men det er billigt at gøre forsøget.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Henning

Dato : 29-06-07 21:41

On Fri, 29 Jun 2007 21:40:15 +0200, Thomas Jensen <tj@fabel.dk> wrote:

> [...]
>USB-port, og der er vist flere andre typer enheder der oplades via
>USB. Og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen der havde fundet
Til min Aldi MP3 afspiller fulgte der en lille 220v-oplader med, hvor
en USB-ledning sættes i. Jeg bruger den samme oplader til flere andre
dimser, som skal oplades via USB.

Fra : John

Dato : 29-06-07 22:22

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> USB. Og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen der havde fundet
> på at lave en strømforsyning med et (mini-)USB-stik, istedet for det

Der findes flere. Jeg har en til min iPod Shuffle og så har jeg et sæt
fra Aldi, hvor der fulgte en strømforsyning med USB-port med - både en
alm. 230 volts og en 12 volts til bilbrug. Derudover fulgte der en række
mobiltelefonadaptorer med, så man kan oplade sin mobiltelefon via
USB-porten.

Så det burde være til at finde.

Mvh

John

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-06-07 05:07

On Fri, 29 Jun 2007 23:21:56 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Så det burde være til at finde.

Takker for alle svarene. Jeg må snakke med min lokale forhandler og
høre om han kan skaffe noget til mig.

Thomas Jensen, Horsens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-06-07 07:33

Thomas Jensen wrote:
> Takker for alle svarene. Jeg må snakke med min lokale forhandler og
> høre om han kan skaffe noget til mig.

http://thansen.dk/products.asp?c=1035954827&n=-1858888284

Jesper Poulsen