Meget lav lyd. X-fi
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-06-07 10:15

½øjs@.

Lyden på knægtens maskine, min den gamle stationær, er lige pludselig blevet
meget lav. Det er kommet efter, jeg har haft noget ram ude af maskinen, som
er sat i igen. Alt er pillet ud igen, renset og hele svineriet, men lyden er
stadig meget lav. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

/Ole

Fra : J

Dato : 27-06-07 12:11

On Wed, 27 Jun 2007 11:15:02 +0200, "/Ole \(6000\)" <x@xx.xxx> wrote:

> [...]
>er sat i igen. Alt er pillet ud igen, renset og hele svineriet, men lyden er
>stadig meget lav. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Det er vel en atx-strømforsyning.

Var power-kablet helt fra, før ram blev rørt ? ellers er der altså
sopænding på ram og diverse dele, som om PC'EN ikke kører. Der er jo
wake-up faciliteter ! der står i standby.

Meget almindelig måde at brænde et bundkort af på.

mvh

John

Fra : J

Dato : 27-06-07 12:51

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-06-07 13:49

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> [...]
> wake-up faciliteter ! der står i standby.
>
> Meget almindelig måde at brænde et bundkort af på.

Strømmen var taget, det gør jeg altid. Den kører med 1 Gb ram igen. Den var
forresten gået ned i hastighed på BIOS. Kan der være noget der, jeg har
overset at sætte op igen? Jeg synes jeg har ledt højt og lavt.

/Ole

Fra : J

Dato : 27-06-07 17:30

On Wed, 27 Jun 2007 14:49:01 +0200, "/Ole \(6000\)" <x@xx.xxx> wrote:

>Strømmen var taget, det gør jeg altid. Den kører med 1 Gb ram igen. Den var
>forresten gået ned i hastighed på BIOS. Kan der være noget der, jeg har
>overset at sætte op igen? Jeg synes jeg har ledt højt og lavt.

Nå, jamen det glæder mig.

Nej, jeg synes ikke, at jeg kan komme på noget. Har du skiftet slot ?
for lydkortet.

mvh

John

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-06-07 17:44

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message

> Nå, jamen det glæder mig.
>
> Nej, jeg synes ikke, at jeg kan komme på noget. Har du skiftet slot ?
> for lydkortet.
>
> mvh
>
> John

Heller ikke her, jeg er sgu blank. Jeg har heller ikke skiftet slot på
lydkortet.
Det er åbenbart rigtigt, hvad man hører i byen: 2 ting skal man aldrig lade
sig undre af: Kvinder og computere *GG*

/Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-07 17:55

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
> Det er åbenbart rigtigt, hvad man hører i byen: 2 ting skal man aldrig
> lade sig undre af: Kvinder og computere *GG*

Hvad skal man skifte på kvinderne, for at lyden bliver meget lav?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-06-07 19:37

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message
> "/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
>
> Hvad skal man skifte på kvinderne, for at lyden bliver meget lav?

Halloooo, jeg sidder herinde og skriver om hjælp til en PC. Hvis jeg kendte
svaret på dit spørgsmål, havde jeg bare købt 5-6 nye maskiner *GG*

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-06-07 14:08

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> wrote in message

> [...]
>>

> Halloooo, jeg sidder herinde og skriver om hjælp til en PC. Hvis jeg
> kendte svaret på dit spørgsmål, havde jeg bare købt 5-6 nye maskiner *GG*

Sidste update: Nu har jeg været inde, fjerne kortet med alt i software,
drivere kørt en regcleaner, geninstalleret kortet med nyeste drivere og
software, men stadig det samme... Ligger det et sted i Windows, monstro?

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-06-07 15:01

/Ole (6000) wrote:

> drivere kørt en regcleaner, geninstalleret kortet med nyeste drivere og
> software, men stadig det samme... Ligger det et sted i Windows, monstro?

Har du prøvet kortet i en anden maskine - måske er kortet feset af.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-06-07 16:10

Hej!

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> er sat i igen. Alt er pillet ud igen, renset og hele svineriet, men lyden er
> stadig meget lav. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Har du brugt den forkerte udgang på lydkortet? Nogen gange er der en
forstærket og ikke-forstærket udgang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-06-07 16:22

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Har du brugt den forkerte udgang på lydkortet? Nogen gange er der en
> forstærket og ikke-forstærket udgang :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Det er den rigtige udgang.

/Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-06-07 17:41

Hej!

/Ole (6000) wrote:
> Det er den rigtige udgang.

Og indgang på forstærker, indgangsvælger osv.?

Det virker imho meget mærkeligt med sådan en fejl efter ramskift :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-06-07 20:34

> [...]
>
> Og indgang på forstærker, indgangsvælger osv.?
>
> Det virker imho meget mærkeligt med sådan en fejl efter ramskift :(

Gu er det... Det er ikke en gang et ram skift. Jeg havde bare lånt en stang
ram, smidt den i en anden maskine, og tilbage igen, uden at maskinen havde
været startet op imens...
Jeg har som sagt/skrevet selv bygget maskinen, så jeg burde jo nok vide,
hvordan det forskellige burde gøres. Det irreterer mig som ind i
skatteministeriet.

/Ole