Omformer til en HP laptop
Fra : Jens Andersen

Dato : 26-06-07 19:52

Jeg har en HP laptop, som lades med en 220->19 volt
omformer. Nu vil jeg gerne have en 12->19 volt
omformer og har set at en HP omformer kan købes for
en ca. kr. 1200. Det synes jeg er lidt dyrt.
Jeg har købt en alm. omformer for kr. 250,
som kan stilles til forskellige spændinger, bl.a. 19v.

Jeg har så klippet HP-omformerens ledning over og ser
at den har 3 ledere.
Min købte omformer har kun 2 ledere. Hvad gør jeg nu?
Når jeg måler på de 3 ledere fra HP omformeren,
så er der en nul, en +19,5 og en +14,5.
Ved nogen hvorfor der er 2 + ledere med forskellige
spændinger og hvad laptoppen bruger dem til?

--
Mvh. Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-06-07 21:13

> [...]
> så er der en nul, en +19,5 og en +14,5.
> Ved nogen hvorfor der er 2 + ledere med forskellige
> spændinger og hvad laptoppen bruger dem til?

Mon ikke, at der mere er tale om en plus/minus forsyning. Altså + 19v
og -19v?

Alternativt kunne man forestille sig, at HP laver en psu, der kan bruges til
flere forskellige produkter.

Er der slet ikke stik til en HP, dem jeg har er der stik med:
www.tersgov.dk/hub

Claus

Fra : Jens Andersen

Dato : 26-06-07 22:09

> Er der slet ikke stik til en HP, dem jeg har er der stik med:
> www.tersgov.dk/hub
>
> Claus

Det er faktisk en sådan billader, som jeg har købt og nej,
der er IKKE stik til en HP nx9420.
--
Mvh. Jens