Kan man "snyde" en gl. laserprinter og få ~
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-06-07 15:44

Hej NG,

Jeg har en OKI - C5100 laserprinter. Den har i et stykke tid fortalt, at
diverse tromler nu har begrænset levetid.
"OKI-Danmark" siger i telefonen, at jeg skal skifte alle tromlerne! Det vil
så "bare" koste mig omkring 3500 kr.
En ny laserprinter kan vel fås for det samme...?

Men hvis jeg resetter den, kan den godt køre lidt endnu.
Hvor mange gange kan jeg gøre det?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 16:04

On Mon, 25 Jun 2007 16:44:16 +0200, "Poul F. Andersen"
<paogbaDETTE@mail.dk> wrote:

> [...]
>så "bare" koste mig omkring 3500 kr.

>En ny laserprinter kan vel fås for det samme...?

Du har helt ret - Du kan få en ganske god - langt bedre end den gamle
OKI C5100 - farvelaser for 3500 kroner...

Jeg har såmæn talt på knapperne - Det kan bedre betale sig at købe ny
printer, end at købe 4 nye toner-patroner til den 'gamle' jeg har i
kælderen....

>Men hvis jeg resetter den, kan den godt køre lidt endnu.
>Hvor mange gange kan jeg gøre det?

Aner det ikke - Men du kan jo fortælle os når du når maksimum

<mlr>

Fra : Martin Bak

Dato : 25-06-07 16:05

"Poul F. Andersen" <paogbaDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil så "bare" koste mig omkring 3500 kr.
> En ny laserprinter kan vel fås for det samme...?
>
> Men hvis jeg resetter den, kan den godt køre lidt endnu.

Vel indtil den rent faktisk ikke kan hive flere print ud af tromlerne? På
min nyligt afdøde Minolta var der en almindelig glassikring i hver tromle,
skjult under et lille metaldæksel. Når sikringen sprang sagde printeren at
pågældende tromle skulle skiftes. Ved at luse sikringen med lidt staniol,
eller simpelthen skifte den, kunne jeg få omkring 50% flere print ud af den.
Jeg ved ikke om OKI bruger samme princip.

Måske kan du finde noget på http://www.fixyourownprinter.com/

Martin

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-06-07 19:43

Martin Bak wrote:

> [...]
> lidt staniol, eller simpelthen skifte den, kunne jeg få omkring 50% flere
> print ud af den. Jeg ved ikke om OKI bruger samme princip.

Udover det kan man ofte hive lidt mere ud af den ved at ryste tonerne.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Preben Larsen

Dato : 26-06-07 15:57

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Udover det kan man ofte hive lidt mere ud af den ved at ryste tonerne.
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.
Hej Poul
Vi har med held fortalt printeren at der er kommet ny tromle i hvorefter den
kører videre,
DVS vi trykkede på de knapper man skal ved skift af tromlen...
Godt nok en ældre sort hvid laser...OKI
som blot skal kasseres når den strejker til sidst...
mvh
Preben

Fra : Morten L

Dato : 26-06-07 16:02

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Udover det kan man ofte hive lidt mere ud af den ved at ryste tonerne.

Lige på en OKI skal man passe vældigt meget på med at ryste/slå på toneren -
de har det med at svine ud over det hele - og SÅ er det først RIGTIGT
underholdende....
/Morten

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-07-07 16:06

Hej NG,

Mange tak for alle svar!

Printeren er nu kørt til genbrugsstationen.
Jeg turde ikke forsøge "luse" tromlerne som foreslået af Martin Bak (ellers
mange tak for tippet , - for efter endnu en samtale med en yderst flink
og imødekommende medarbejder hos OKI-Danmark, blev jeg overbevist om, at
dette IKKE kunne lade sig gøre med denne model.