USB elspareskinne
Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-06-07 19:54

Jeg har en elspareskinne tilsluttet USB som ikke slukker.

Jeg kender Elsparefondens side, men den har desværre ikke hjulpet mig.
Tilslutning til PS/2 giver samme resultat, og de USB- og PS/2-settings
som findes i Bios, er disablet.

Mit bundkort er et Foxconn 915A03. Der er ingen hjælp at hente i
dokumentationen.

Kan nogen give mig tips om en løsning?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-07 22:42

> Jeg har en elspareskinne tilsluttet USB som ikke slukker.
> Kan nogen give mig tips om en løsning?

www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg

Claus

Fra : Mads

Dato : 23-06-07 23:40

On Sat, 23 Jun 2007 23:41:46 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg
>
>Claus

Har du en tegning eller et diagram over hvad der er forbundet
med hvad ?

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-06-07 12:12

> Har du en tegning eller et diagram over hvad der er forbundet
> med hvad ?

Sort og rød i begge kabler sammen.

Claus

Fra : Mads

Dato : 24-06-07 12:16

On Sun, 24 Jun 2007 13:11:32 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Sort og rød i begge kabler sammen.
>
>Claus

Undskyld, men det lyder da som en kortslutning.

Kan du ikke lige forklare nærmere ?

Og hvad er de forbundet med i USB stikket?

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 13:00

Mads wrote:

> Undskyld, men det lyder da som en kortslutning.

Sort-sort og rød-rød.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-06-07 00:00

> Undskyld, men det lyder da som en kortslutning.
> Kan du ikke lige forklare nærmere ?
> Og hvad er de forbundet med i USB stikket?

Rød i usb til rød i power. Sort i usb til sort i power

Claus

Fra : Mads

Dato : 25-06-07 15:58

On Mon, 25 Jun 2007 00:59:51 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Rød i usb til rød i power. Sort i usb til sort i power

Nåh, på den måde. OK, så er jeg med.
Tusind tak.

mvh Mads

Fra : Pico

Dato : 23-06-07 23:10

Erik Olsen DK wrote:
> [...]
> som findes i Bios, er disablet.
>
> Mit bundkort er et Foxconn 915A03. Der er ingen hjælp at hente i

Ikke på din USB skinne, men jeg forstår ikke al den "palaver" der er om USB
skinner, så virker de og så virker de ikke og så skal der stilles om i Bios
osv.

Jeg har i årevis kørt med en lang fordelerdåse med afbryder på, der er 6
stik som er nok til mig, hertil er alt hvad der hørere PC'en til koblet, når
jeg så har slukket PC'en slukker jeg bare skinnen og så er alt slukket,
printerne, skanner osv. Det er selvfølgelig ikke automatisk ved sluk af
PC'en, men kun en kontakt jeg skal slukke udover Pc.

De kan ofte købes til omkring 20 kr. når de er på tilbud.
--
MVH
Pico

Fra : ShutEye

Dato : 23-06-07 23:25

> [...]
> sluk af PC'en, men kun en kontakt jeg skal slukke udover Pc.
>
> De kan ofte købes til omkring 20 kr. når de er på tilbud.

Man kan såmænd også købe stikdåser med et 'masterstik' og flere 'slavestik'.
Når der kommer belastning på master, så tændes der for slaverne.
Kan bruges til andet end computere.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-06-07 23:57

Erik Olsen DK wrote:
> [...]
> som findes i Bios, er disablet.
>
> Mit bundkort er et Foxconn 915A03. Der er ingen hjælp at hente i

Når det er en stationær med XP er den letteste løsning at købe et PCI
USBkort og bruge det til skinnen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1009083936&n=496908102&pn=674341637
Bruger en selv op har købt flere af den type aldig haft problemer.

mvh
Henning

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 24-06-07 10:00

Henning Præstegaard wrote:

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1009083936&n=496908102&pn=674341637
> Bruger en selv op har købt flere af den type aldig haft problemer.

Tak, det vil jeg prøve.