Problemer med ram/bundkort
Fra : kyllerylle

Dato : 23-06-07 18:44

Hej

Jeg har et problem med boot : Når jeg skal starte den skriver den nogle
gange at den ikke kan finde NT-loader, så smider jeg win-cd i og lader den
køre indtil den kommer til inatallationen. Så genstarter jeg den og så kan
den starte.

Når jeg er kommet så langt sker det altid at den går ud under win-load, så
bytter jeg om på mine ramblokke og så starter maskinen op.

Spørgsmålet er så om det er et ram-, bundkort- eller HD problem.

Mit system består af et Abit in32w max, OCZ DDR2 PC2-8500 SLI-Ready Edition
2GB Dual Channel, core2duo 6600, 80 gb sata, 2 x 200gb sata raid, standard
6600 gt grafikkort, 2 dvd drev, alt sammen pakket ind i et Vapochill PE
kabinet, uden overclock. Kan desuden ikke overclocke mere endt il 3 ghz, men
mener måske at det skyldes at chipsettet bliver for varmt uden en aktiv
køler ?

mvh.
Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-07 19:28

kyllerylle wrote:

> Spørgsmålet er så om det er et ram-, bundkort- eller HD problem.

Det er BIOS/harddisk. Check aktiv partition, samt diskindstillinger i BIOS.

Jesper Poulsen

Fra : kyllerylle

Dato : 23-06-07 20:41

Hej

Du har ret, D-drevet på mit raid er sat til aktiv/Primary men hvordan ændrer
jeg det uden at slette alt. Kan jeg bruge Norton Partition magic eller ?

mvh.
Peter

Fra : kyllerylle

Dato : 23-06-07 20:42

Hov, det er C-drevet også, akn det være fordi der er to drev der er sat til
at være aktive ?

mvh.
Peter

Fra : kyllerylle

Dato : 25-06-07 08:54

Hej

Nu har jeg slettet D-drevet, men det giver stadig samme resultat. Hvordan
finder jeg lige ud af hvad der er problemet uden at skulle købe nye dele ?
Memtest86 viser ingen fejl, kan man så regne med at det er bundkortet ?