Ny computer.
Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 10:38

Hej gruppe.

I har været så flinke til at hjælpe mig tidligere, så jeg prøver
lykken endnu en gang.

Jeg fik denne mail fra min datter i morges. Mit barnebarn skal have
en ny computer, han er 16 år, og WOW og Counterstrike er jo det
eneste saliggørende idag:

Citat:

Hej Mor

Du som er en haj til at få hjælp i dine nyhedsgrupper. Kan du evt.
forespørge, om der er nogen der har et godt råd til Søren. Han står
overfor at skulle købe en ny PC. Han skal ikke købe skærm eller
andet, kun selve PC'en. Den skal kunne køre World of Warcraft og
Counter Strike UDEN problemer. Dvs der skal være et godt grafikkort
i. Han har ca. 5.000,00 helst ikke mere, som han kan skyde af på
projektet.

Jeg har prøvet at kigge på EDB-priser og på Compumails hjemmeside,
men det er den rene jungle for mig at finde rundt i. Derfor var det
måske bedre, at spørge nogle af alle "nørderne" i dine grupper. De
er jo altid rigtig hjælpsomme med gode råd, og monstro der ikke
sidder nogle rigtig spillenørder imellem også.

Citat slut.

Han har et arbejde efter skoletid, og har sparet sammen til det. Han
skal på efterskole efter sommerferien, så det ville være rart hvis
han kunne få et par gode råd fra jer. Det er jo sikkert grafikkortet
der er alfa og omega, og så selvfølgelig også hvor mange ram der er
absolut nødvendige. Han kører p.t. med XP som styresystem.

På forhånd tak
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : urlex

Dato : 19-06-07 12:44

On 19 Jun., 12:37, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> [...]
> der er alfa og omega, og så selvfølgelig også hvor mange ram der er
> absolut nødvendige. Han kører p.t. med XP som styresystem.

Hvad med at gå ind på SHG.dk og købe der som jeg har gjort meget
tilfredsstillende, hvis du skriver der til deres support eller prøv
deres LIVE support og fremlægge de unge mennesker der hvad PC-en skal
kunne, vil du få hurtigt svar og hvad du skal købe til de penge du vil
ofre og de kører en kampagne nu med GRATIS fragt
vh urlex
vh urlex

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 12:54

In news:1182253452.465676.247970@g4g2000hsf.googlegroups.com,
urlex <rolex6996@kokage.dk> typed:

> [...]
> skal kunne, vil du få hurtigt svar og hvad du skal købe til de
> penge du vil ofre og de kører en kampagne nu med GRATIS fragt

Mange tak for svar. Jeg vil prøve at forelægge det for min datter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-06-07 20:30

> [...]
> et par gode råd fra jer. Det er jo sikkert grafikkortet der er alfa og
> omega, og så selvfølgelig også hvor mange ram der er absolut nødvendige.

Prøv at se på
http://www.topdata.dk/group.asp?group=287&sub=287
Jeg synes, at de har fornuftige spillecomputere.
På den side jeg linker til, er der flere gode pc.er med kraftige grafikkort,
godt med ram og til ca. 5000 kr.
Jeg har været mellemmand på et par stykker og synes at kvaliteten er OK og
støjsvage er de også.

Kurt

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 20:55

In news:46782ec7$0$72884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> typed:
> [...]
> grafikkort, godt med ram og til ca. 5000 kr.
> Jeg har været mellemmand på et par stykker og synes at kvaliteten

Mange tak for dit svar. Jeg videregiver det til min datter

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 21:08

> [...]

> grafikkort, godt med ram og til ca. 5000 kr.
> Jeg har været mellemmand på et par stykker og synes at kvaliteten

Jeg kunne også godt tænke mig at spørge om du evt. har et forslag
til hvor mange ram der er brug for til WOW og Counterstrike, så de
ikke hakker når han spiller. Nogle siger 1 GB og andre mener at det
skal være 2GB. Processoren har vel også en del betydning

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-06-07 21:25

Tove Krieger wrote:

> til hvor mange ram der er brug for til WOW og Counterstrike, så de
> ikke hakker når han spiller. Nogle siger 1 GB og andre mener at det
> skal være 2GB. Processoren har vel også en del betydning

Processoren har ikke så meget at sige i dag. RAM, tja, 1-2 GiB.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 21:34

In news:46783bce$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Processoren har ikke så meget at sige i dag. RAM, tja, 1-2 GiB.

Kommer det så ikke lidt an på styresystemet. Der siges jo at Vista
snupper en masse ram, medens XP ikke er så krævende. Han kører med
XP nu, og jeg tror ikke at han er interesseret i Vista.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-06-07 21:43

Tove Krieger wrote:

> Kommer det så ikke lidt an på styresystemet. Der siges jo at Vista
> snupper en masse ram, medens XP ikke er så krævende. Han kører med
> XP nu, og jeg tror ikke at han er interesseret i Vista.

Min udmelding er møntet på XP/2000. Jeg anvender selv 2000 og kommer
_aldrig_ til at anvende Vista.

XP/2000 bruger ikke hverken CPU eller RAM selv, men derfor skal moderne
spil stadig have noget (RAM) at leve af. "Battle Field"-serien siges at
skulle have mindst 1GiB for at køre fornuftigt.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 21:49

In news:4678400a$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> moderne spil stadig have noget (RAM) at leve af. "Battle
> Field"-serien siges at skulle have mindst 1GiB for at køre

Tak for det Jesper. Jeg tror nok at jeg har fået svar på alt hvad
jeg kunne ønske mig nu.

Tak til alle jer der svarede, det er jeg meget glad for

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-07 14:33

> [...]
> grafikkort, godt med ram og til ca. 5000 kr.
> Jeg har været mellemmand på et par stykker og synes at kvaliteten

Hej igen Kurt.

Efter at vi havde diskuteret lidt frem og tilbage, tror jeg at mit
barnebarn har besluttet sig for denne computer:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=4047&sub=287&page=1

Den er så et par tusind dyrere, men sikkert også en del bedre end
den anden.

Min datter kender en der spiller CS, og han har været med Team NoA
til verdensmesterskaber i Brasilien. Han fortalte min datter at det
var en stor fordel med en processor med Conroe. Det har han selv, og
det skulle være alle tiders. Det har jeg godt nok ikke meget
forstand på, så det kan jeg ikke udtale mig om.

En computer til 6.999,- kr. (på tilbud - den kostede ellers tusind
kr. mere), kan vel ikke være helt dårlig.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-06-07 00:22

Tove Krieger wrote:

> var en stor fordel med en processor med Conroe. Det har han selv, og
> det skulle være alle tiders. Det har jeg godt nok ikke meget

Til CS kan alt bruges. CS er et ældgammelt spil der ikke stiller
voldsomme krav til udstyret. De 2000,- ekstra er spildt, hvis der ikke
skal spilles noget mere avanceret end CS, Far Cry og WoW.

> En computer til 6.999,- kr. (på tilbud - den kostede ellers tusind
> kr. mere), kan vel ikke være helt dårlig.

Nej, men spildte penge i denne sammenhæng.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-07 12:10

In news:46804e6b$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> ikke skal spilles noget mere avanceret end CS, Far Cry og WoW.

> Nej, men spildte penge i denne sammenhæng.

Det tror jeg nu ikke. Han taler om at købe et par mere avancerede og
ressourcekrævende nye spil, så er det jo godt at han har en god
computer. Det er også fornuftigt at være på forkant med udviklingen.
Det var så bare et krav at den *skulle* kunne klare de to spil uden
"hakkeri".

Diablo LOD er jo også efterhånden et gammelt spil, men det spiller
jeg da selv af og til med stor fornøjelse. Det er ret underholdende.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 04:58

Tove Krieger wrote:
> Det tror jeg nu ikke. Han taler om at købe et par mere avancerede og
> ressourcekrævende nye spil, så er det jo godt at han har en god

Ok. Så er han vel klar over at det ikke er en e-mærket netbutik han
smider sine penge hos?

> Diablo LOD er jo også efterhånden et gammelt spil, men det spiller
> jeg da selv af og til med stor fornøjelse. Det er ret underholdende.

Det siges at virke under Wine i Linux, jeg har dog ikke selv prøvet efter.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-07 10:15

In news:4681e08b$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Ok. Så er han vel klar over at det ikke er en e-mærket netbutik
> han
> smider sine penge hos?

Det er han ganske klar over. Min datter har købt en del over nettet
og er aldrig blevet snydt. Han betaler med Dankort (min datters, da
han jo kun er 16 år). Jeg mener da, at uanset om et firma er
e-mærket eller ej, betaler banken pengene tilbage hvis varen er
betalt med Dankort og ikke bliver leveret. Der er måske noget jeg
har misforstået i den henseende ?

Topdata har eksisteret siden 1995 og ser ud til at være solidt nok,
det er selvfølgelig ikke en garanti i sig selv men et firma kan da
ikke køre i (foreløbig) 12 år hvis det har et dårligt ry.

Jeg vil bede min datter undersøge og overveje det nøjere, hvis det
skulle vise sig at være farligt at handle hos ikke e-mærkede
netfirmaer.

> Det siges at virke under Wine i Linux, jeg har dog ikke selv
> prøvet
> efter.

Det er da muligt. Jeg kører med XP og har aldrig problemer med mine
spil.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 15:57

http://www.e-maerket.dk/sw1563.asp

> det er selvfølgelig ikke en garanti i sig selv men et firma kan da
> ikke køre i (foreløbig) 12 år hvis det har et dårligt ry.

Chippen.dk eksisterede i rigtigt mange år og det var ikke det mest
reelle firma i denne verden.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-07 17:20

In news:46827af7$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> http://www.e-maerket.dk/sw1563.asp

> Chippen.dk eksisterede i rigtigt mange år og det var ikke det mest
> reelle firma i denne verden.

Okay, tak for oplysningen. Jeg vil lade det gå videre til min
datter, så kan hun selv tage stilling. Jeg for min del vil ikke på
forhånd dømme et firma for uvederhæftigt fordi det ikke er e-mærket,
jeg kender dem jo ikke. Der er desværre alt for mange firmaer som
man tror man kan stole på, og så viser de sig at være svindlere. Det
ser man jo næsten hver dag i medierne.

Man kan også afhente varen direkte hos dem på Fyn, det kan da være
at det måske ville være en god idé. Vi bor på Vestsjælland, så turen
derover vil være til at overkomme.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-06-07 19:00

On Wed, 27 Jun 2007 11:15:06 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
klip
>Jeg mener da, at uanset om et firma er
>e-mærket eller ej, betaler banken pengene tilbage hvis varen er
>betalt med Dankort og ikke bliver leveret. Der er måske noget jeg
>har misforstået i den henseende ?

Jeg har netop fået afprøvet dette. Jeg skulle have penge tilbage
fra "Studiedata, Danrex A/S" , men der var ingen forbindelse, og
ingen respons på emails. Jeg henvendte mig i min bank, som
ordnede det hele. Men men, det tog halvanden måned, for de kan
holde pengene i 30 dage, selv i sådan et tilfælde(surprice ?)
mvh Ebbe
NB: De mistede vist en kunde.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-07 19:39

In news:709583968oom140k09d9m77hteb9pkq8rp@4ax.com,
Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> typed:
> [...]
> ordnede det hele. Men men, det tog halvanden måned, for de kan
> holde pengene i 30 dage, selv i sådan et tilfælde(surprice ?)

Jo, jeg er godt klar over at der er mange brådne kar ind imellem.
Hovedsagen er, at du trods alt fik dine penge igen. Det er godt nok
en trist oplevelse, men sådan et firma kan da vist ikke overleve i
længden. Du er jo nok ikke den eneste de har behandlet dårligt. Jeg
er selv meget forsigtig med at handle på nettet. Store ting som
hvidevarer, computer o.l. køber jeg ikke på nettet. Jeg køber foder
til min kat hos Olivers via nettet, men det er jo også noget ganske
andet.

Jeg synes også, at det er alt for besværligt hvis en ting, der er
købt på nettet skal til reparation. Derfor køber jeg alle den slags
ting hos en forhandler, hvor man selv kan transportere varen hvis
den er gået i stykker.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-06-07 01:28

> [...]
> nettet skal til reparation. Derfor køber jeg alle den slags ting hos en
> forhandler, hvor man selv kan transportere varen hvis den er gået i

Vel tilbage efter en lidt blæsende ferie kan min afsluttende kommentar være,
at jeg har handlet med Topdata flere gange uden problemer, men det medfører
selvfølgelig ikke, at jeg kan udstede nogen garantier.
Jeg vil selv uden betænkning handle der igen.
M.h.t. kravene til pc.en kan jeg se, at de har ændret sig, så det har jeg
ikke så mange kommentarer til. Men jeg var ellers enig med Jesper Poulsen i,
at hvis de oprindelige krav stadig var gældende, så ville det nuværende valg
være væsentligt over det reelle behov. Men hvis han påtænker at udvide med
nogle af de sidste nye meget resourcekrævende spil, så kan det være en
udemærket løsning, som I er nået frem til.
Under alle omstændigheder held og lykke med det videre forløb.

Kurt

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-07 11:14

In news:468451f7$0$93971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> [...]
> resourcekrævende spil, så kan det være en udemærket løsning, som I
> er nået frem til. Under alle omstændigheder held og lykke med det

Mange tak Kurt, og tak for din hjælp.

Søren har bestilt den til 6.999,- hos Topdata. Den skulle komme
idag, så nu må vi se om det er en computer han bliver glad for. Hvis
den er god, kan det da være at jeg skulle overveje Topdata når min
maskine en gang skal skiftes ud.

Fra : Buddleia davidii

Dato : 19-06-07 20:38

> [...]
> et par gode råd fra jer. Det er jo sikkert grafikkortet der er alfa og
> omega, og så selvfølgelig også hvor mange ram der er absolut nødvendige.

Denne her ser ikke tosset ud.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=4046&sub=137&page=1

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 20:58

In news:46783089$0$69295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Buddleia davidii <carsten-phillip@mail.tele.dk> typed:

> Denne her ser ikke tosset ud.
>
> http://www.topdata.dk/product.asp?product=4046&sub=137&page=1

Tak skal du have for dit svar. I er nu to som har anbefalet topdata,
så det er da værd at følge op på. Jeg giver linket videre til min
datter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-06-07 23:03

> [...]
>
> Tak skal du have for dit svar. I er nu to som har anbefalet topdata, så
> det er da værd at følge op på. Jeg giver linket videre til min datter

Den linker jo til en med medfølgende skærm.
Da pgl. havde skærm i forvejen ville jeg foretrække:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4006&sub=287&page=1
eller
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4005&sub=287&page=1

Det er større computere og med bedre grafikkort.
Med windows xp vil jeg sige, at det p.t. er hip som hap om der er 1 eller 2
gb ram i, da den vil køre udemærket til det formål her.
Men topdata bruger meget 2 gb som standard i øjeblikket, og da rampriserne
er i bund, så tag bare den ekstra gb med. Så går der lidt længere tid, inden
der skal opgraderes.
Så er den også mere vista klar.

Kurt

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-07 09:41

In news:4678529e$0$72753$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
> rampriserne er i bund, så tag bare den ekstra gb med. Så går der
> lidt længere tid, inden der skal opgraderes.

Den sidste af dem...... x-gamer til 4.499,- var netop også lige den
jeg foreslog mit barnebarn. Det ser ud til at være en god og solid
maskine. Jeg tvivler på at den kan fås billigere noget andet sted,
og den ekstra gb ram er da også værd at tage med.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 15:35

Tove Krieger wrote:

> [...]
> maskine. Jeg tvivler på at den kan fås billigere noget andet sted,
> og den ekstra gb ram er da også værd at tage med.

Grafikkortet er ikke noget at skrive hjem om og forretningen er ikke
e-mærket.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-07 16:12

In news:46793b44$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Grafikkortet er ikke noget at skrive hjem om og forretningen er
> ikke
> e-mærket.

Okay. Det er da rart at få at vide, men så er vi jo lige vidt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 17:54

Tove Krieger wrote:

> Okay. Det er da rart at få at vide, men så er vi jo lige vidt.

Jeg har sammensat en computer hos SHG, men resultatet lader vente på
sig. Jeg regner med at kunne bringe linket til indkøbslisten snarest.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-06-07 18:44

> In news:46793b44$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Okay. Det er da rart at få at vide, men så er vi jo lige vidt.

Når man stiller spørgsmål behøver dem der svarer ikke at være enige
Ud fra de krav som du startede med at stille, mener jeg helt klart, at denne
pc opfylder kravene til fulde og mere til.
Det er altid en balanceakt at købe edbudstyr. Skal man købe det sidste nye,
eller det som er knap helt nyt - men til gengæld til at betale.
Som jeg opfattede din forespørgsel var det ikke highend udstyr du
efterlyste, men noget fornuftigt udstyr som skulle kunne nogle bestemte ting
og inden for en bestemt prisramme.
Jeg formidler mange pc.er fra forskellige steder og har formidlet rigtig
mange med dårligere bestykning, end den jeg her peger på - også til spil, og
jeg har endnu ikke mødt nogen som var utilfredse med valget.
Men jeg har da også stor respekt for dem, som ønsker endnu bedre udstyr og
vil betale for det. Det er en helt og aldeles personlig sag.
Jeg har 2 pc.er stående som begge er dårligere bestykket med såvel cpu som
med grafikkort, men til glæde for børnebørnene har jeg installeret diverse
spil på dem, og det virker fortrinligt - også selv om nogle af de sidste nye
spil ikke kan køre i højeste opløsning. De kan stadig spilles i absolut
acceptabel kvalitet.
Jesper Poulsen mener ikke, at et GF8500GT er et gamerkort. Det har jeg
respekt for, at det er hans mening. Mine kort er bare dårligere og dem anser
jeg for gamerkort.
Jeg har den opfattelse, at fordi der kommer noget nyt og bedre på markedet,
så er det ikke ensbetydende med, at alt det eksisterende pludselig ikke kan
leve op til det, som de blev udråbt til i sin tid.
Men sådan er vi jo så forskellige

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 18:59

Kurt B. Andersen wrote:
> Jesper Poulsen mener ikke, at et GF8500GT er et gamerkort. Det har jeg
> respekt for, at det er hans mening. Mine kort er bare dårligere og dem anser
> jeg for gamerkort.

Hvad har du da af kort?

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jeg er indehaver af et GF 6600GT og det performer bedre end GF 8500GT
(der er 2 generationer nyere).
GF 7600GT er bedre end 8500GT.

> Jeg har den opfattelse, at fordi der kommer noget nyt og bedre på markedet,
> så er det ikke ensbetydende med, at alt det eksisterende pludselig ikke kan
> leve op til det, som de blev udråbt til i sin tid.

Præcis. Og udfra dette kan 8500GT _ikke_ være et gamerkort og _aldrig_
blive det.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-06-07 21:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Kurt B. Andersen wrote:
> [...]

> pludselig ikke kan leve op til det, som de blev udråbt til i sin tid.

Præcis. Og udfra dette kan 8500GT _ikke_ være et gamerkort og _aldrig_

Jeg har henholdsvis et radeon x700 og et GF 6600GT.
Sidstnævnte var jo nok "kongen" i et godt stykke tid.
Jeg var ikke klar over, at 8500GT performede så dårligt i forhold til
8500GT. Jeg har ellers kun hørt godt om det.
Men 8600GT (som jeg henviste til som et muligt godt køb) ser da for mig ud
til at performe udemærket, selv om man på mange områder måske ikke er kommet
så frygteligt langt i forholdt til 6600GT.
Men directx10 understøtter det bl.a. og der er nogle nye shadermuligheder
osv. Jeg har set nogle af de krævende spil som Fear, doom 3, Oblivion osv.
som jeg faktisk syntes kørte helt OK.
Men jeg er enig i at 8800GT nok er væsentligt bedre, men her kommer så pris
og hvad er behovet til at spille ind. Så det er jo en individuel vurdering.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 23:54

Kurt B. Andersen wrote:

> Men directx10 understøtter det bl.a. og der er nogle nye shadermuligheder

Nu er DX10 jo ikke understøttet i den nærmeste fremtid, så det er mere
end dumt at købe hardware til det nu. Der er ingen spil og det kræver
Vista at komme dertil.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 05:15

Buddleia davidii wrote:

> Denne her ser ikke tosset ud.

Jo, meget...

> http://www.topdata.dk/product.asp?product=4046&sub=137&page=1

GF 8500GT er _ikke_ et gamerkort!

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-07 09:46

In news:4678aa12$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Jo, meget...

> GF 8500GT er _ikke_ et gamerkort!

Det ser da ud til at være en rigtig god maskine, men mit barnebarn
har tft-skærm, keyboard og mus i forvejen, så det er jo nok en
fordel at vælge den x-gamer som jeg synes ser god ud og har
anbefalet ham til 4.499,- kr. Jeg tror at det er et godt køb.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-07 15:36

Tove Krieger wrote:

> Det ser da ud til at være en rigtig god maskine, men mit barnebarn

Det er ikke nogen god maskine, langt fra.

Jesper Poulsen

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 15:14

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Jeg fik denne mail fra min datter i morges. Mit barnebarn skal have
> en ny computer, han er 16 år, og WOW og Counterstrike er jo det
> eneste saliggørende idag:

Tænk, jeg troede at det mest hippe var blandt teenagere var en MacBook
Pro, som står så godt til iPod'en, og til den kommende iPhone ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-06-07 16:14

In news:1i02f1t.1f5xxqv1mj6533N%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Tænk, jeg troede at det mest hippe var blandt teenagere var en
> MacBook Pro, som står så godt til iPod'en, og til den kommende
> iPhone ...

Det eneste han interesserer sig for er hans computer (med bl.a. WOW
og CS). Han har da en ganske almindelig mobil, men det er sjældent
at den er tændt, så han adskiller sig en smule fra en del andre
teenagere. Hans storebror på 18 er mere interesseret i det du
nævner, men han er også under uddannelse som grafisk (web)designer
og meget mere med på "moden".

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-06-07 16:51

Per Rønne wrote:

> Tænk, jeg troede at det mest hippe var blandt teenagere var en MacBook
> Pro, som står så godt til iPod'en, og til den kommende iPhone ...

Det kommer an på og der er tale om en gamer eller ej. Gamere vil
_aldrig_ vælge Apple.

Jesper Poulsen