Vi har en kopimaskine. Den er sluttet til netværket og administreres
af vores 2003 Server, hvor den så fremstår på lige fod med de øvrige
printere.
Via login-script fjernes alle netværksprintere, og de relevante
tilsluttes efterfølgende de enkelte brugere/brugergrupper. Det virker
fint nok.
En kollega skal skrive en masse sider ud fra et Excel regneark. Hun
har en lokal printer som som default printer (på lpt-porten).
Hun går i printeropsætning og sætter kopimaskinen til sin
default-printer. Ligeledes ændrer hun en række indstillinger, så der
laves huller/sideindbinding/kassettevalg etc. Hun gemmer
indstillingerne.
Når hun så går over i regnearket og vil skrive ud, vælger den fint nok
kopimaskinen, der jo nu er defaultprinter, men alle indstillingerne,
hun har valgt, er væk. Hvorfor gemmes disse ikke?
Hun kan så indstille det når hun sætter udskriften igang i Excel. Men
når hun så går til det næste faneblad i arket, skal hun igennem hele
indstillings-showet påny.
Går man tilbage til printeroversigten og vælger Egenskaber på
printeren, så viser den fint nok indstillingerne, som tidligere blev
gemt. Men ovre i Excel (eller anden applikation), er de der ikke.
Hvor knækker filmen?
mvh
--
Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk |
http://www.dbconsult.dk
Privat:
http://www.vinthervej2.dk