PC genstarter?
Fra : Vega

Dato : 17-06-07 20:52

Hej.

Jeg har en kammerat, hvis PC har det med at genstarte lige pludseligt.

Det fungerer perfekt indtil den pludselig går i sort skærm og hurtigt
derefter en blå fejlskærm som kun er der i ca. 1 sekund.
Man kan ikke nå at læse eller tage billede af den.
Og det virker som om det er med ca. 2 -3 timers mellemrum, men nogengange
mindre. derefter genstarter den og kommer med den der windows fejlting hvor
den spørger om den skal sende fejlkoden... Så virker den igen indtil den gør
det samme om igen... osv.

Pc'en består af følgende:

CPU : AMD Athlon64 3700+
Bundkort : Asus A8N-E, nForce4 Ultra
Ram : OCZ Performance DDR400, 2x1024 MB
Grafikkort : Sapphire Radeon X1600XT, Ultimate
Strømforsygning : Chill Innovation CP-400P3, 400W, ATX2.2
Harddisk : WD Raptor 360GD, 36,7GB, SATA, 10K
WD Caviar SE 2500JS, 250GB, SATAII, 8 MB

Håber en kan hjælpe med at løse dette meget trælse problem. :)

Mvh. Vega.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-07 21:01

Vega skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har en kammerat, hvis PC har det med at genstarte lige
> pludseligt.

Genstarter i utide kan skyldes mange ting.

Et par forslag er:

Dårlig køling af CPU - hvis CPU'en bliver for varm, så kan PC'en
genstarte.

Fejl på ram - kan også give umotiverede genstarter.

Fejl i Windows - kan også give umotiverede genstarter.

Og sikkert mange andre grunde......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-06-07 22:11

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> WD Caviar SE 2500JS, 250GB, SATAII, 8 MB
>
> Håber en kan hjælpe med at løse dette meget trælse problem. :)

Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber.
Fanen Avanceret. Ved Start og Genoprettelse tryk på Indstillinger.
Fjern flueben ved Genstart automatisk.
Så skulle den gerne stoppe med den blå skærm fremme, så I kan læse fejlkoder
m.m.

Kurt