Køb af ram - Memory capacities ?
Fra : SpookiePower

Dato : 15-06-07 19:39

Jeg skal til at købe ram til min computer, men er
blevet itvivl om hvad jeg skal købe.

I min manual står bla -

Memory connectors - two
Memory capacties - 128,256,512mb

Jeg ville gerne købe 1 gb ram, men betyder Memory capacties,
at hvis jeg ønsker dette, så skal jeg købe 2x512mb og
ikke 1x1gb ??

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-06-07 19:46

On Fri, 15 Jun 2007 20:38:54 +0200, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg ville gerne købe 1 gb ram, men betyder Memory capacties,
>at hvis jeg ønsker dette, så skal jeg købe 2x512mb og

Det kan godt se sådan ud...

Hvis du vil have et helt klart svar kommer du til at fortælle hvilket
bundkort det drejer sig om...

<mlr>

Fra : SpookiePower

Dato : 15-06-07 19:46

Jeg kommer lige med et tillægsspørgsmål -

Ramtypen skal være DDR SDRAM(non-ECC)
PC2700(333mhz)

Jeg har nu fundet nogle 2x512mb som lever op til
ovenstående krav. Men jeg kan alligevel se
en forskel på nogle af dem. Bla står der
på den ene type DIMM 184-PIN og den
anden SO DIMM 200-pin

I min manual står intet om hvilken af disse to
DIMM typer jeg skal have. Er det vigtig at vælge
den rigtige DIMM type, eller betyder det ikke
noget ??

Fra : Gamle

Dato : 15-06-07 20:04

SpookiePower wrote:
> [...]
>
> I min manual står intet om hvilken af disse to
> DIMM typer jeg skal have. Er det vigtig at vælge
> den rigtige DIMM type, eller betyder det ikke

200-pin er normalt til bærbare computere.
Så du skal have 184-pin til alm. computer.
Men få fat på programmet SIW.exe som er gratis.
Det fortæller alt om computeren. Også ramtype.

Mvh.
Torben