Hjæælp den vil ikke "starte"
Fra : Jan Hougaard

Dato : 15-06-07 18:45

Jeg har fået en Compaq Proliant DL360 på arbejde.
Kan det passe den hedder G1?
Den indeholder 2*1Ghz P3 Cpu'er, 2*18.2GB harddisk og 4*512MB ram

Når maskinen tændes starter den godt nok op, men der kommer intet på skærmen.
(skærmen skriver at der ikke er signal til den).
Efter ca ½ minut booter diskene op og efter ydeligere ½ minut kommer der 2 kortet beep efter hinanden.
Der ser ud til at der er masser af diskaktivitet på den (LEDs der blinker og man kan høre det på diskene).

Det er som om at forbindelsen til skærmen mangler.
Hvad kan det være?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Khawk

Dato : 15-06-07 18:55

Jan Hougaard wrote:
> [...]
> diskene).
>
> Det er som om at forbindelsen til skærmen mangler.
Det kan være defekt grafikkort/chip. Men start med at kontrollere at kablet mellem skærm og computer sidder ordentligt i og sikre dig at grafikkortet sidder ordentligt i soklen (husk at beskytte dig mod statisk elektricitet og sørg for at der ikke er strøm på computeren undervejs). Jeg sørger gerne for at holde fast i umalet metal i kabinettet undervejs.
Hvis det stadig ikke virker så tag grafikkortet ud og sæt det i igen.
Hvis det stadig ikke virker så skriv igen.

mvh

Kim

Fra : Jan Hougaard

Dato : 15-06-07 19:44

"Khawk" skrev i en meddelelse ...
Jan Hougaard wrote:

> [...]
>Hvis det stadig ikke virker så tag grafikkortet ud og sæt det i igen.
>Hvis det stadig ikke virker så skriv igen.

Jeg burde måske ha' skrevet at det er onboard grafik
Jeg skildte den ydeligere af og fandt ud af at der var monteret
et kort der hedder noget lign. dette. "Remote Insight Lights - Out Edition"

Ifølge Google er det hvis til noget fjernstyring af en slags.
Måske man skulle prøve at ta' det ud?

Fra : Khawk

Dato : 16-06-07 01:58

Jan Hougaard wrote:

> [...]
> Edition"
>
> Ifølge Google er det hvis til noget fjernstyring af en slags.
Hvis jeg forstår det jeg læser om "Remote Insight Lights - Out Edition" på nettet korrekt, så skal du tage kortet ud.
Vend lige tilbage hvis det ikke hjælper.
I tilfælde af at du vil bruge computeren som fjernstyret server, kan du lade kortet blive i og fjernstyre den i stedet.

mvh
Kim

Fra : Jan Hougaard

Dato : 17-06-07 09:54

"Khawk" skrev i en meddelelse ...

>Hvis jeg forstår det jeg læser om "Remote Insight Lights - Out Edition" på nettet korrekt, så skal du tage kortet ud.

Det var også sådan jeg læste det, så det gjorde jeg og der var straks kontakt.

>Vend lige tilbage hvis det ikke hjælper.
>I tilfælde af at du vil bruge computeren som fjernstyret server, kan du lade kortet blive i og fjernstyre den i stedet.

Det er vist en større historie, så jeg lader kortet blive ude