Andet multimedie
bentjuul 3670
Udbrændte højlys i PS
Fra : rt

Dato : 30-07-07 10:16

Hvordan kan man se hvor højlysene udbrænder, og evt. også skygger
blokker?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : emj

Dato : 30-07-07 17:49

rt skrev:

>Hvordan kan man se hvor højlysene udbrænder, og evt. også skygger
>blokker?

Det skulle du gerne kunne se umiddelbart på billedet.
Ellers viser histogrammet jo meget tydeligt, hvor der er informationer
og hver der ingen er.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Esben

Dato : 30-07-07 18:47

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man se hvor højlysene udbrænder, og evt. også skygger
> blokker?

Åbn levels dialogboksen og hold ALT nede, mens du flytter pilen for enten
skygger eller højlys.

--
Esben

Fra : rt

Dato : 31-07-07 10:02

> Åbn levels dialogboksen og hold ALT nede, mens du flytter pilen for enten
> skygger eller højlys.

Ahh, tak for det.

I RawShooter, som jeg bruger til "fremkaldelse" af RAW-filer,
bliver højlys og skygger vist når man holder Control nede. Det
er smart lige at kunne danne sig et overblik. Kan PS gøre noget
tilsvarende, eller skal jeg bare vænne mig til den måde det bliver
vist på under Levels?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Peer K

Dato : 31-07-07 22:30

rt wrote:

> Hvordan kan man se hvor højlysene udbrænder, og evt. også skygger
> blokker?

Vælg Curves og sæt kryds i "Show Clipping" - så kan du se hvor de enkelt
kanaler (r, g, b) evt. klipper ved at vælge den kanal i dropdown-menuen..