Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til grafikprojekt til hjemmeside - h~
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 23:11

Hej.

Jeg skal lave noget grafik til min hjemmeside og har gennem studie og /
eller bekendte adgang til at låne et par billedbehandlingsprogrammer

Jeg ved bare intet om grafik og kunne derfor godt bruge lidt hjælp.

På mit studie har de nogle Adobe programmer (Photoshop, InDesign og
Illustrator), men det nemmeste for mig vil være gennem en bekendt der har
Micromedia Fireworks som vist også kan noget grafik Kan det bruges til mit
projekt (se nedenfor)?

Mit projekt består af følgende elementer:

Jeg har et par billeder, hvorfra jeg gerne vil have klippet noget ud og sat
det over i det færdige projekt. Kan det lade sig gøre at klippe fx en person
(omridset) ud fra et billede og sætte det over i det færdige projekt -
hvordan?

Det færdige projekt skal ahve et lidt rødt "slør".

På forhånd tak for hjælpen

Fra : ebbe

Dato : 30-07-07 07:06

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> det færdige projekt - hvordan?
>
> Det færdige projekt skal ahve et lidt rødt "slør".

Jeg vil foreslå et af 2 programmer, begge gratis. Jeg tror ikke fireworks er
det rette til projektet.
The Gimp www.gimp.org
paint.net www.getpaint.net (kun windows)

prøv at lege med tryllestav-funktionerne (marker sammenhængende områder).

--
ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 16:03

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> paint.net www.getpaint.net (kun windows)
>
> prøv at lege med tryllestav-funktionerne (marker sammenhængende områder).

Hej Ebbe.

Jeg har downloadet paint.net og forsøgt mig med tryllestaven, men jeg kan
ikke helt se meningen.

Når jeg klikker med tryllestaven, så kommer der en lille lysende plet og
klikker jeg igen, så går det helt bananas.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 20:27

> [...]
>
> Når jeg klikker med tryllestaven, så kommer der en lille lysende plet og
> klikker jeg igen, så går det helt bananas.

Hvis du mailer billedet til mig på mail snabel malenehald punktum dk så skal
jeg gerne fritlægge det for dig. (Håber mailadressen giver mening!)

Mvh Malene

Fra : ebbe

Dato : 31-07-07 08:49

Michael Sørensen wrote:
> [...]
>
> Når jeg klikker med tryllestaven, så kommer der en lille lysende plet
> og klikker jeg igen, så går det helt bananas.

Tryllestaven (magic wand) markerer områder med samme eller nærliggende
farver ('tolerance' over billedet angiver hvor nærliggende - 0% kun den
farve du klikker på, 100 % alle farver)
når du har en passende markering kan du fjerne det markerede med delete. (og
fortryde med crtl z )
Hvis det du vil beholde er markeret, er der under edit en mulighed for at
invertere det valgte.

--
ebbe