Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign til PDF - ingen cropmarks
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-07-07 08:32

Hej

Jeg er ved at lave et hæfte som skal sendes til et firma som skal trykke
det.

Jeg skal lave det til en PDF med skæremærker/cropmarks men disse kommer
ikke på min pdf selvom jeg vælger det under udskrivning.

Hvad skal man gøre?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på, det er et 8 sidet hæfte
inkl. forside og bagside. Jeg har bare lavet siderne 1-8 ud i én køre,
altså ikke noget med modstående sider.

Logo'er er i vektorgrafik og billeder i 300 dpi.

mvh. Brian

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-07 14:54

Brian Bendtsen <nightowl@galnet.dk> wrote:

> Hvad skal man gøre?

Hvordan laver du din pdf-fil?

Hvis du printer til en ps-fil, og kører den gennem Destiller, så skal du
lave papiret større, og huske at slå cropmarks m.m. til.

Hvis du eksporterer til en pdf-fil, skal du huske at slå mærkerne til
under Marks and Bleeds.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-07-07 15:09

Ole Jensen skrev:

> [...]
> lave papiret større, og huske at slå cropmarks m.m. til.
>
> Hvis du eksporterer til en pdf-fil, skal du huske at slå mærkerne til

Ok, tak for det

/Brian